Trött morgon

Istället för god morgon.
Tänkte gå till affären sen och köpa Schwarzkopfs blondie och en intensiv blondering. Skiter i vad frisörerna säger. Att det är det absolut svåraste man kan göra, att bleka tillbaka till blont hår igen. Det är väl bara att sola som fan i vår, använda silverschampoo och bleka det lite då och då? Äh. SKulle allt bli åt helvete så kan man väl alltid färga tillbaka till brunt? Right?

Frågan är vem som ska göra slingorna på mig...? Någon frivillig? =P
Frisörerna vägrar ju.

Förresten. De sa att jag skulle tvätta håret med diskmedel ?! Tar det ur färgen eller? Fattar noll. ÅHHH dom är så jävla DÅLIGA frisörer.

Nu ska jag gå.
Kramar!

______________________________________

Update!

Alltså. Nu säger alla att jag INTE ska göra det. Hallå?! Men ja jag menade ju slingor ... skulle man inte det då?! Jag menar ju inte att jag ska FÄRGA det. Jag ska ju bleka!
Och ingen frisör vill ju göra det åt mig, så jag måste ju göra det själv!

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Ha en underbar fredag!

2008-01-04 @ 07:25:20
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Mannen

Tänkte bara det kunde göra dig lite glad att veta att jag tycker att du är väldigt vacker att se på. Väldigt fina bilder du har lagt upp också.

Ha en skön dag tjejen!

2008-01-04 @ 08:23:34
Postat av: Anonym

Gör det inte!!! Tro mig, ditt hår kommer att vara förstört för evigt, och väääldigt orange.. Blek slingor istället.

2008-01-04 @ 09:31:11
Postat av: Anonym

Om du sätter riktligt med citron i håret, typ citronkoncentrat som man brukar sätta på biffar, så bleker det håret. Lycka till! Du måste sen sätta upp bilder genast när du har färgat håret ;)

2008-01-04 @ 09:42:39
Postat av: Elin

Hatar att låta som en predikkärring.. Men gör det inte! Mitt hår är förstört efter avfärgningen, och jag ångrar mig sjukt mycket. Gör som frisörerna säger, bara slingor. Jag hoppas att någon lär sig av mina misstag, för det gjorde inte jag ;)

2008-01-04 @ 09:57:27
URL: http://elonaa.blogg.se
Postat av: Helén

nej nej färga det inte brunt igen om de blir fel.. mosa i med intensiv blondering, avfärgning finns det som jag brukar ha, blir ju helt gult eftersom jag har mörkt hår, men om man skulle blondera det efter en avfärgning och lägga i slingor måste de ju funka. om det inte blir rätt på en gång, ge dig inte. köp en trendig mössa !

2008-01-04 @ 10:04:42
Postat av: madde

vet du någon sida på internet där man kan "pröva" olika perruker för att kolla vilken frisyr/färg man passa i. Har kollat men hittar inte och jag tänkte att du kanske har kolla på det =P
Ha en bra dag!

2008-01-04 @ 10:32:45
Postat av: jossan

Jag säger bara, gör det inte! Det finns en anledning till att det finns frisörer, så det är inte bara till att bleka eller färga sitt hår.
Jag har haft alla möjliga färger i mitt hår, men när jag gått från en mörkare färg till blond igen har jag alltid låtit en frisör göra det. Jag lovar att det är värt pengarna! Annars finns risken att du antingen förstör kvaliten på ditt vackra hår eller att det blir orange.

2008-01-04 @ 11:00:32
URL: http://jossans.bloggagratis.se
Postat av: Thepreciousgirl

jossan: Jag har ju gått till frisörer men de vägrar göra det åt mig!!

2008-01-04 @ 11:17:18
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Hanna

Tänkte bara säga att jag är frisör och har själv varit väldigt mörk i håret och nu blivit blond. Det är MYCKET smartare att ta det i omgångar. Jag gjorde det i omgångar (och då är mitt hår är inte så blondt som ditt var från början) och ändå är det väldigt slitet.
Min kompis gjorde en avfärgning och blev helt orange, gjorde massa slingor i omgångar och är nu nästan vit.
Det jag tror dom menar med diskmedlet är att diskmedel öppnar upp hårstrået och rengör det så mycket så att det kan dra ut lite färg. Kan också ta bort metaller om du har det i håret (från vatten) så att det inte blir grönt.
Gör som du vill, alltid kul att experimentera :) Prata inte skit om oss frisörer bara :(

2008-01-04 @ 11:47:16
Postat av: Thepreciousgirl

Hanna: Okej, tack!
Jag har väl inte pratat skit om frisörer? Men jag blir störd när ingen vill hjälpa mig.. när de säger att det är omöjligt, när jag VET att andra har gjort det och lyckats..

2008-01-04 @ 11:52:41
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Fanny

ja tycker inte heller du ska göra de! asså ja tycker du ska ha de som du har de

2008-01-04 @ 12:34:42
Postat av: Thepreciousgirl

Fanny: Men nu ska jag göra det :)

2008-01-04 @ 12:41:12
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: jossanpossan

Min kusin har nyss gjort det!! från brun till väldigt blond! hon har fått ha i 3 paket för att få bort den orangea ton som först skapas!
Jag tycker personligen att du ska göra det!!!!
Puss

2008-01-04 @ 12:59:21
URL: http://regnblomma.blogg.se
Postat av: Elin

Du får inte bli arg på mig om det inte funkar!! Men det funkade på mig.
Prova?! Som du skrev så är det ju bara att färga brunt om det inte blev bra. Men de enda man kan göra för att få blont é ju att bleka ?! Gör de som känns bäst! Det blir bra
Kram

2008-01-04 @ 13:01:21
URL: http://ellan91.blogg.se
Postat av: MatildaLA

Jag vet inte rikigt, men bleka.. Är inte det samma sak som att färga?:O

2008-01-04 @ 13:48:27
Postat av: matilda

Vad spännande att se resultatet! :)
Jag själv vågade inte prova hemma, men som du sa, hur det än går så kan du ju alltid färga tillbaka det till brunt om du inte blir nöjd :) Och OM det nu blir gult, tror inte det, men om, så med lite sol i vår/sommar, så får du nog den färgen du strävar efter :)
Hoppas det blir bra och du blir nöjd! kram :D

2008-01-04 @ 15:23:39
Postat av: Elin

Jag gjorde avfärgning och färgade det blondt efter det, vart ju förvisso riktigt blond, men håret tog så mycket stryk att jag var tvungen att klippa det kort, eller ja, typ axellängd.

2008-01-04 @ 15:31:29
URL: http://elonaa.blogg.se
Postat av: Hanna

de säger antagligen så IFALL att det skulle gå fel. De vill ju inte få dåligt rykte. :)

2008-01-04 @ 18:12:54
Postat av: Leylah

jag färgar/slingar mig hela tiden sjäv, har gått från brunt till blond many times :D Fast man måste ju veta vilken färg som passar en bäst.. frisörer suger, de får aldrig till de rätt, har en frisör jag litar på men han bor 2500 km härifrån :D good luccck :D

2008-01-05 @ 09:16:20
URL: http://leylah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0