Tisdag 29 jan

Snart februari! Underbart. Sen mars, sen april... och då är det vår! Ibland är det bra att tiden går snabbt. Oh, idag är det en slappedag tack och lov. Ska inte göra något alls efter jobb. Bara hem, ut en långrunda med hunden och sen lägga mig på soffan och glo på tv. Kanske sova en timme också, jag älskar att somna framför tv:n. Så mysigt på nåt sätt!

Mmm! Känns skitbra att klä på mig idag, haha! Nya kläder känns så underbart. Men jag är nog lite väl mycket shopaholic. Igår när jag gick av bussen mot affärerna tänkte jag "ooh bara 50 meter kvar till mina jeans!". HAHA! Vem fan tänker så? "Nu är jag nära, nääääraaaaa!!" Men aah, det är en alldeles speciell känsla att hitta något man trivs i. Något man känner sig snygg och fin i.

Förresten, jag tvättade mitt hår med silverschampo igår. Och de blonda slingorna blev faktiskt lite ljusare och mindre gula. Trodde inte det skulle fungera... but it did! Och jag längtar ihjäl mig till nästa slingning. Undra hur många gånger det ska ta för att jag ska bli jätteblond? Kanske 3 gånger? Usch. Sen efter det måste jag klippa mig, för då lär mitt hår vara ganska slitet. Sist jag klippte mig bad jag om att få det UPPKLIPPT. Och då menade jag ju med en sån kniv, så att det blir ganska tunnt i topparna. Men hon KLIPPTE upp det. Inte snyggt på mig alls. Så nästa gång måste jag be om KNIVEN! Haha. Men de vill typ aldrig göra som jag säger, för "tjockt hår är så fiiiiint", men inte i topparna , PÅ MIG! Kan passa på andra.

Aja. En fråga bara, hur snabbt växer håret? Har hört 1 cm per månad. Det kan stämma rätt bra va? Ibland tycker jag dock mitt hår växer snabbare än så. Kanske för att jag äter mycket frukt och vitaminer m.m? Don't know!

Ha en bra dag mina vänner! Puss o kram

image1062

Havrefras till frukost!

Kommentarer
Postat av: tigrisenemmis

Det är tror jag i genomsnitt 1½cm i månaden, men kommer inte ihåg säkert. Har iafl fått höra att hår inte är som ogräs ;) Det växer inte snabbare för att man klipper det ;)

2008-01-29 @ 09:35:15
URL: http://tigrisenemmis.blogg.se
Postat av: thepreciousgirl

tigrisenemmis: nej det är väl klart det inte växer snabbare för att man klipper det?! :P

2008-01-29 @ 09:38:15
Postat av: josse

hjälper jättemycket att äta mycket vitaminer och så men någon större skillnad märker man väl inte. skönt med en ledig dag idag :)

2008-01-29 @ 09:48:19
URL: http://sanningenomjosefine.blogg.se
Postat av: julia

oj, för att du ska få jätteblondt kommer det ta mycket längre tid. jag slingade mitt kanske 3ggr. sen blekte två ggr.. men fortfarande iten bra.

det kommer ta tid du,

2008-01-29 @ 18:01:24
URL: http://juliasbullar.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

julia: men jag har gått från nästan svart/brun till ljusbrun på bara 2 slingningar. Så jag tror inte det kommer ta många gånger till. You will se! ;D

2008-01-29 @ 18:35:43
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0