Mumsiga kvällsmackor!

image874

Smörgås med keso och kiwi        

Ingredienser

 nyckelhålsmärkt bröd    
keso
kiwi, i skivor    
granatäpplekärnor    ananas, i bitar

Servera som på bilden!

image875

Smörgås med hummus och grillade cocktailtomater

nyckelhålsmärkt bröd
hummus, köpt eller hemlagad
grillade cocktailtomater    
rödbetsskott    
krasse

Grillade cocktailtomater:
 ca 15 cocktailtomater, i halvor

Hummus:
 1 burk (ca 400 g) kikärter eller valfria bönor eller linser    
1-2 vitlöksklyftor, delade
 1 citron, pressad saft
 ca 3 msk olivolja    
1-2 msk vatten    
2 msk tahini, sesampasta    
salt
svartpeppar

Tillagning
Grilla tomaterna i ugnen på 225° i 2-3 minuter alldeles intill grillelementet. Passa dem noga så att de inte blir för mjuka. Låt tomaterna svalna.
Hummus:
Mixa alla ingredienser till slät konsistens (tahinin kan uteslutas). Smaka av med salt och peppar. Låt röran mogna i kylen minst 1 timme före servering. Gott att ha på bröd i stället för smör.

image876

Smörgås med keso, torkade aprikoser och vindruvor

Ingredienser

nyckelhålsmärkt bröd
 keso    
torkade aprikoser, i bitar
 vindruvor
 pumpafrön


image877

Tunnbrödsrulle med philadelphiaost    

Ingredienser    

cream cheese, naturell
 tunnbröd
gurka    
italiensk salladskrydda
persilja

Tillagning
Bred Philadelphiaost på tunnbröden. Hyvla gurka på längden och lägg ut skivorna på osten. Smaksätt med någon örtkrydda t ex italiensk salladskrydda och klipp över persilja. Rulla samman till en fast rulle. Vira in rullarna i plastfolie om de görs i ordning i förväg. Dela rullarna på mitten vid servering.

Kommentarer
Postat av: Nicole

Goda tips! Den sista skall jag nog testa ikväll. Tack! :)

2008-01-06 @ 18:59:40
URL: http://frauneumann.blogg.se
Postat av: Anonym

vilket sorts bröd brukar du mest äta? :)

2008-01-06 @ 19:55:28
Postat av: Thepreciousgirl

Nicole: No problem! :D
**
**
anonym: Polar extrem är en stoor favorit. Men tröttnar snabbt på den. Annars äter jag fullkornsbröd, gärna med solrosfrön eller pumpafrön i! Det är smaskens! :) Men jag gillar allt bröd typ. Är en brödmänniska :P haha!

2008-01-06 @ 21:03:04
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: åse

ser jättegoda ut tycker tom jag som inte gillar mackor =)

tänkte på en sak. har fått för mig att du är en "grynmänniska", alltså att du gillar & äter mkt typ couscous, bulgur, quinoa, matvete osv. kan du inte tipsa om dina favoritrecept? jag älskar också gryn istället för pasta och potatis men får lite hjärnsläpp ibland ;)

kramar!

2008-01-06 @ 21:15:29
URL: http://aasemaja.blogg.se
Postat av: Natti

Eller så käkar man en stor fet hamburgare med extra pommes och dip!!! GOTT.
Och jag är fortfarande en xs för jag TRÄNAR. på riktigt. inte nervös anorexiträning.

2008-01-07 @ 17:10:51
Postat av: Thepreciousgirl

Natti: Gå och dö med dina jävla hamburgare.

2008-01-07 @ 17:13:17
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Lina

haha, jag förstår inte hur folk orkar bry sig.
Det är så jävla många som bara läser din bligg för att klaga.. jag stör mig så sjukt mycket på det.
Jag följer din blogg och jag älskar den! speciellt alla goda recept du skriver upp;)

ta hand om dig. kram

2008-01-07 @ 17:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0