Mån 18 februari

Jaha. Nu börjar denna veckan, som kommer pumpa skiten ur mig. Att jobba 7 timmar 3 dagar i rad kommer bli tufft, men kanske inte så jobbigt som det kan kännas innan. När det väl är så kommer det säkert gå snabbt. Idag är det som vanligt, jobbar 3 timmar och sen hem och ta det lungt. Imorgon ska jag till kliniken, vilket var 2 veckor sen jag besökte. Förra veckan fanns det ju ingen tid dit, de skulle göra något där... vet inte vad. Men det ska bli intressant att se vad jag väger. Det är de mesta jag tänker på innan jag ska dit. Men det är svårt att låta bli... jag vågar heller inte gissa på om jag gått upp eller ner. Men min kropp känns fastare sen jag började träna, och då är det ju fullt möjligt att jag gått upp, eftersom muskler väger mer än fett.

Just det. Jag har en fråga till er! Jo det är såhär att mitt hår har tappat "balansen" typ sen jag slingat det mycket på sistone. Det känns torrt, men samtidigt snabbt fett i hårbotten. Finns det något bra schampo eller annan produkt som motverkar detta? Som är billigt!

Ska klippa mig snart också. Måste få bort lite av det slitna håret. Och jag tror mitt hår kommer se ljusare ut om jag klipper det en del, eftersom ju längre upp mot hårbotten, desto ljusare är det.
Vad tror ni hade hänt om jag lagt i en ljus toning i mitt hår nu? Hade det blivit gult? För på de flesta ställena är mitt hår rätt ljust ju... Eller om man lägger i en pärlblond färg? Hade det funkat? Det sägs ju att pärlblond färg ska ta bort gula/orangea toner.

Hoppas någon kan svara!
Ha en bra dag, kram!


Lite bilder på håret.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag tror du skulle kunna lägga i en ljus färg, som typ pärlblond eller "Sunny Blonde". Det är inga blekningar utan bara ljusa nyanser. Så antingen får du väl ljusare hår eller så blir det väl ingen direkt skillnad. Så du borde absolut prova!

Snygg du är! =)

2008-02-18 @ 09:39:55
URL: http://skj.blogg.se
Postat av: elina

Man kan inte färga ett hår ljusare! Då måste man bleka det först och sen färga in det i nån ton. Så om du lägger en sådan toning över, kommer ingenting att hända!

Angående det andra; hade jag varit dej hade jag gått till en frisörsalong o frågat - dom vet allt sånt. Även om det kanske kostar lite extra o köpa salongsprodukter..men det e kanske värt det, när man får råd om det oxå. Det är iaf min erfaranhet, jag läser till frisör:)
Lycka till!

2008-02-18 @ 12:10:16
Postat av: anna

jag tycker du ska testa med en toning, just som du skrev, pärloblond skulel nog bli jätetbra :) elelr silvershampoo? det bleker väl redan blekta partier har jag för mig? =)

2008-02-18 @ 21:22:39
URL: http://ahnnna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0