Torn apart

Prick 3 varje natt vaknar jag. Som att jag har en inställd väckarklocka i huvudet. Varje gång jag vaknar tänker jag "jaha, nu är alltså klockan 3", och ja, det stämmer varje gång. Försökte verkligen somna om denna gången istället för att gå på toa, men det är omöjligt. Ändå undviker jag att dricka massor på kvällen innan jag sover... inget hjälper.

Ibland känns det inte som jag kämpar. Jag borde verkligen öka maten kalorimässigt. Är så splittrad (som alltid). Jag vill bli frisk, men inte öka maten... och det går inte ihop!! Blir så frustrerad och arg på mig själv. Precis som ni säkert också blir... vad fan håller jag på med liksom? Det är MYCKET möjligt att jag är mer strikt med maten eftersom det är jul snart. Att jag kompenserar lite "omedvetet" innan all julmat. Så har det varit de förra åren. Lite grann i alla fall. Men det var inte förrän mig föredetta behandlare frågade mig "kompenserar du inför julen?" som jag kom på att det säkert var en orsak. Min kropp och min hjärna gör saker som jag inte ens är medveten om!! Låter helt sjukt och vissa tror säkert inte på mig... men det är verkligen så.

Jag vet att det inte är ett skit synd om mig, och att allt jag gör, alla beslut tas av mig... och det är därför jag skäms. Skäms över att jag på något sätt aldrig skärper mig. Att jag aldrig ökar kalorierna, äter mer fett, äter av allt osv osv... vad fan (ursäkta språket) är det som håller mig kvar i denna ***** sjukdomen?!!! För något är det ju...

Ska duscha nu, sen i eftermiddag ska jag julpynta! Mys. Puss!



Dagens frukost. Havrefras blandat med rågfras, havremjölk och banan. En skiva solrosbröd (Fazer) med smör, ädelost och en kopp vaniljte.

Kommentarer
Postat av: Vilda Matilda

Du kanske borde sysselsätta dig med något? Så att du kommer ifrån alla dessa tankar för ett tag. Lycka till med allt =)

2008-12-03 @ 10:11:40
URL: http://vildamatilda.devote.se
Postat av: Emelie

Känner igen mig sjukt mycket i hur splittrad man är. För mig är det ofta så att jag bestämmer mig för en ökning, t.ex. lite olja på salladen, och det kanske håller i ett par dagar, men sen rinner det bara ut i sanden, och man tror typ att det räcker så.

Men det jobbiga är ju att man måste kämpa VARJE DAG!! Det är svårt att gå upp i vikt - det är så klart individuellt, men i alla fall för mig, och för dig också verkar det som...

Jag önskar hur som helst att du får en riktigt god jul, och att du kan fortsätta kämpa, för du är värd all lycka du kan få.

Kramar från Emelie

2008-12-03 @ 10:22:36
Postat av: Naa

Hej vännen. Var inte så hård mot dig själv. Att bli frisk tar tid och du är modig som vågat ta steget! Uppskatta att du vågar äta mer nu än kanske innan och försök öka litelitelite varje dag. Inga drastiska förändringar är bra för dig. Lycka till! Kram ..



du är jättevacker!

2008-12-03 @ 10:24:26
URL: http://saphary.blogg.se/
Postat av: anna

När jag började äta allt kommer jag ihåg att jag flörtade i mig det. Åt godis t ex när jag var helt uppe i en film, märkte knappt att jag åt (lite läskigt kanske men det GÅR att putta undan dom tankarna).

Eller åt det när alla andra åt det, t ex hade myskväll med kompisarna/pojkvännen osv. Då kändes det mer okej, än om jag var ensam.

Det är många hinder man ska komma över men tillslut går det, nu kan jag äta vad jag vill, det är mängden som jag är rädd för.

Så det är det jag håller på att kämpa med.

Det gäller bara att komma över de där första jättehöga hindret, sen blir det mycket lättare!



Och föresten, snart ska vi ju ses!!!

Ser jättemycket fram emot det!

2008-12-03 @ 10:30:44
URL: http://spira.devote.se
Postat av: Louise

känner så väl igen mig i det där, det är som två sidor som drar i mig HELA TIDEN! jag blir besviken på mig själv när jag alltid tar det nyttigaste alternativet när jag får välja mat.. men samtidigt måste vi veta att vi har faktistk en sjukdom, det tar tid att bli frisk. Bara det att vi enns försöker är ett stort steg. Förr löd jag alltid äs av rädsla för att få ångest annars.. men nu försöker jag säga emot så ofta jag kan! men ibland gör man ju (som du skrev) saker omedvetet, dety bara kommer av sig själv.. som att blinka typ. HELT SJUKT! kan du inte försöka öka ditt matintag med något litet? lägg till ett äpple extra till mellis eller något.. du kommer bli så stolt efteråt att du gjorde det, eller hur? :) keep fighting, kramar

2008-12-03 @ 10:38:42
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: KRYCKAN

Du skriver alltid så levande och intressant! Jag blir verkligen fångad av dina inlägg och hur mycket du kämpar på! Du vill ju bli frisk, det vet jag! Och jag vet att det kommer gå alldeles lysande!

2008-12-03 @ 11:24:39
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Ida

Ja, men vad är det med tiden 03.00 egentligen? Har själv vaknat den tiden hela veckan. Vet flera personer som också vaknat just då.

Fullmåne säger en del, men jag vet inte.



Hm ?? Underligt.

2008-12-03 @ 12:12:03
Postat av: B.

Ett tips är att börja se maten i vitaminer som är bra för kroppen istället för kalorier. Då får man nästan skuldkänslor för att man INTE äter maten, när man tänker på att man avstår från att ge kroppen den näring den behöver. Tänk t.ex på hur b-vitaminerna i riset, köttet och bananer som du gillar kommer att ge dig fin hy, hår och naglar eller vad bra kalciumet i mjölprodukter är för dina muskler och ditt skelett som säkert har försvagats under de senaste åren. Men jag vet att det är svårt att börja tänka så!

Wish you the best

2008-12-03 @ 17:08:47
URL: http://beautifulpoison.blogg.se/
Postat av: alex

IDA: Det sägs att det har att göra med djävulen om man vaknar 03.00:P Att man är besatt typ... inte för att jag tror på det men det är vad jag hört hahaha

2008-12-03 @ 20:43:37
Postat av: Paris

Jag får alltid sådan bra mat - inspiration av dig när jag läser din blogg! =)



Jag har förresten fått tillbaka min mail =P

2008-12-03 @ 22:01:25
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Nilia

Hej,



Jag har lite tankar och frågor;

om du har en "okej" vikt nu; dvs du behöver inte gå upp någonting mer, - varför öka på maten ? Du går inte ner som du äter nu, eller har jag fel ?



Det är ju snarare tankarna som du behöver abreta med, för maten bör väl inte ökas ?



Bara en tanke. Snälla bli inte arg, eller ta illa upp. Du vet ju så klart bättre än mig, det här är bara hur jag har uppfattat det genom din blogg.



Ta hand om dig oavsett vilket.



Kram, Nilia.

2008-12-04 @ 02:01:14
Postat av: Cornelia

Nilia: Hej!

Jo jag ska upp till bmi 20 för att försöka få tillbaka min mens.

Jag äter runt (oftast mindre) 1200 kalorier per dag, och med ett så lågt intag kan jag inte leva fullt ut. Jag orkar mindre, min kropp tar skada (även ifall vikten är densamma), min mens kommer inte tillbaka och kroppen ställer in sig på svältläge. Jag tränar också vilket betyder att jag behöver ännu mer!



Så jo, maten bör definitivt ökas! Jag äter väldigt lite fett också vilket också borde ökas.



Kram!

2008-12-04 @ 09:18:35
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0