Twenty days

Tjugo dagar kvar till julafton! Åh vad jag längtar. Efter allt faktiskt! Men speciellt stämningen och allt mys, Kalle Anka på tv, julklappsleken och "lura" småbarnen att tomten kommer. Har ni trott på tomten någon gång? Jag minns när jag var liten på julafton... "tomten" knackade på dörren och jag utbrast "DU HAR SAMMA STRUMPOR SOM MIN PAPPA!!". Haha, dagen efter sa vi det till pappa och han sa "jaaassåå!"... då förstod vi att tomten inte fanns på riktigt. Men det blev ändå ingen besvikelse, mest en rolig grej liksom. Hihi, så roligt att tänka tillbaka till...

Idag händer det inte speciellt mycket i mitt liv. Blir total vila idag (förhoppningsvis). Ska faktiskt lägga mig och läsa en stund lite senare. Har nämligen himla svårt för att koncentrera mig på en bok... jag som älskar att läsa egentligen! Nu är det mest jobbigt att sitta still. Så lite träning (på att läsa alltså) vore väl bra...

Det blir alltid en orokänsla i kroppen varje gång det är "dagen före Idun". Vägning. Siffror. Prata om hur det gått. Inget vidare direkt... har ätit "säker mat" och kompenserat lite med träning. Stupid! Vågar som vanligt inte gissa om det är viktuppgång eller nedgång. Fast denna gången har jag en svag aning om att det kommer peka neråt. Vore lite komiskt om den pekar uppåt nu när jag sagt såhär, men det kanske bara är bra då? Min riktiga kroppsuppfattning kanske har kommit tillbaka lite då. Who knows?!

Åttiotre dagar kvar till Thailand förresten! Shit vad nära det är nu. Pirrar i magen. Drömde inatt att jag glömde både pass och biljett när vi anlänt till flygplatsen. Snacka om panik! Drömde samma grej i förrgår. Hmm??

Ni får ha en bra torsdag!! Puss & kram



Frukost idag; Fiberhavregrynsgröt med rivet päron, havremjölk, kardemumma och solrosfrön. En macka med smör, skinka & gurka. Yummy!

Kommentarer
Postat av: Anna

Detdär med tomten.. Min mamma fick så dåligt samvete över att hon ljög för mig&storebror att hon berättade nästan genast att tomten var på låtsas. Jag tror inte att jag kommer ljuga för mina barn om det heller. Tänk om de skulle få lika svårt att lita på folk som jag har, och allt pågrund av en röd gubbe med luva? ><

2008-12-04 @ 11:47:50
URL: http://annamarian.blogspot.com
Postat av: Linnea

Mysigt att det bara är 20 dagar kvar till jul! :) Julklappsleken lät spännande! Vad är det för något?

2008-12-04 @ 11:49:58
Postat av: Sara

Det känns alltid som jag har tappat i vikt när jag faktiskt har gått upp i vikt. Helknäppt. Kram <3

2008-12-04 @ 12:05:53
URL: http://orngott.blogspot.com
Postat av: KRYCKAN

Ja snart nalkas julen med allt som hör till. Detta blir första julen jag inte firar med farmor och farfar utan enbart mamma, pappa och syster. Vi ska nämligen vara hos mig i Åre och farmor och farfar orkar inte åka så långt men de skulle fira med grannarna i stället :)

2008-12-04 @ 12:09:18
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Cornelia

Linnea: Det är riktigt roligt! Alla köper några presenter till julklappsleken. Sen sätter man sig i en ring och slår med en tärning. Man ska få en etta eller en sexa (det kan man ju bestämma själv), så får man välja en paket. Sen när alla paketen är utdelade så öppnas dom. Sen ställer man tiden på ca 5-10 min och kör runt på samma sätt och slår tärningen. Får jag en sexa då t.ex så får jag sno en paket av någon annan. Så fortsätter det tills klockan ringer.



Blir riktigt stressigt mot slutet! Skiiitroligt :)

2008-12-04 @ 12:27:34
URL: http://annacornelia.se
Postat av: sarah

svar: Ja julen kommer säkert bli helbra ändå! man får ju gå efter sina egna förutsättningar!

Vi har alltid firat jul hos farmor o farfar när jag var yngre, men sedan gick farmor gick bort och släkten splittrades tyvärr. detsamma på mammas sida. så jag har i princip ingen kontakt alls med min släkt:( så nu är det bara mina föräldrar och jag som firar. vi brukar iofs åka bort till fjällen där man firar med alla andra som bor på hotellet, som är supermysigt med slädturer, skidåkning, massa barn, gemensam julklappsutdelning, julbord, kalle anka-tittande, fika o allt! brukar stanna till mellandagarna oftast, men i år blir det nog lite väl jobbigt att åka upp till fjällen o jag får ju ändå inte åka skidor så.. i år firar vi bara hemma, det får bli som det blir:)



just det, tomtegröten! pepparkakor, lussebullar & glögg är ju också ett julmåste!



Kram sötis o kämpa på! du är superstark o inspirarande, du måste inse det själv!!

2008-12-04 @ 13:20:34
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: RASA

åhh! min och mina syskons upptäckt att tomten inte var påriktigt var ganska sorlig xD vi har ett rum som är omlagad till garderob, så när vi var små låste mamma och pappa in julklapparna där. En gång när vi var ensamma hemma så låste vi upp dörren med en skruvmejsel och gick och småkikade där bland paketen. Och rätt som det var hittade vi "tomtens ansikte", alltså en tomtemask, vi blev ju såklart rädda först. Men sen på julafton hade tomten den masken och vi förstod att det var någon bekant med masken på..



Men jo, jag tror att det är viktigt för barn att få tro på tomten, man skall nog int avslöja det i för tidig ålder heller :p tycker dom får komma på det själva förr eller senare : )

2008-12-04 @ 16:23:19
URL: http://sara91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0