Några tankar innan jag går...

Minst varannan timme får jag tankar som "nä, nu skiter jag i detta". Lika fort som tanken kommer vänder det och jag känner "nej, jag skulle aldrig vilja bli så sjuk och mager igen". Dessa tankar sliter mig i tusen bitar. Förvirring. Min behandlares röst ekar i huvudet "men du ville väl bli frisk, kan du bli det om du gör såhär"... såklart jag vill! Så in i helvete. Och jag kämpar för det också, varje sekund. Jag tror inte någon som inte haft ätstörningar (eller liknande psykiska sjukdomar) kan förstå hur det är. Man kämpar HELA TIDEN! Även ifall det kanske inte alltid verkar så. Man slåss mot tankar och monster 24/7.

Och ja, jag är arg och besviken på mig själv att jag fortfarande är sjuk. Att det fortfarande håller på... men jag gör verkligen allt jag kan för att bli kvitt detta!

Ska ut med hunden nu. Älskar att de tänt alla ljus i hela byn nu. Ser ut som ett sagoland : ) Kram

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tror inte heller att en som inte har/haft en ätstörning vet, men många tror dom vet men det är svårt. Det är som man har två delar av sig som slåss mot varandra men det gäller att vara starkare än ätstörningen :)



Jag tror på dig

2008-12-01 @ 19:06:36
URL: http://www.flicka9i.devote.se/
Postat av: Sara

Du sak inte vara besviken att du fortfarande är sjuk , uutan vara glad att du tagit ett steg åt rätt riktning istället .)

Försök se det possitiva , Du har gjort många framsteg :)

2008-12-01 @ 19:39:32
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: B.

Att känna den stora stoltheten när man äntligen har lyckats gör verkligen resan dit värd! Trots alla nedgångar och dumma tankar som spökar då och då på vägen dit :)

U can do it too!

2008-12-01 @ 19:44:12
URL: http://beautifulpoison.blogg.se/
Postat av: Sabina

Ja men det är ju det som ångest är, dubbla känslor.. Jag vet så väl hur du känner det. Men du kan bli frisk trots att det kanske måste gå långsammare än vad din behandlare förväntar sig. Det handlar minst lika mycket om att lära dig ett sätt att ändra och hantera dina tankar som att äta ordentliga måltider och smör på mackorna.. Jag har varit inlagd på olika behandlingar två gånger och de ser väldigt gärna snabba resultat, men det som är viktigast är ju egentligen det långsiktiga. Du ska bli helt frisk och fri från dina ätstörda tankar! Men det är oerhört viktigt att ta hand om din kropp samtidigt och låta den slippa den ständiga misshandel man som ätstörd utsätter den för..

Men jag tror på dig! Du kommer att kunna bli helt frisk vare sig du själv tror på det eller inte ;)

2008-12-01 @ 19:54:54
URL: http://sabinii.devote.se/
Postat av: A.

Du borde inte behöva vara besviken på dig själv :( Men det är svårt, jag vet.

Det är inte ditt fel att du är sjuk och det är inte ditt fel att det tar lång tid att komma ur det. Du kämpar, hela tiden, och det vet du själv om! Alla har bakslag, när man känner att man inte fixar det längre, när man väljer det "säkra" för att man inte vågar/orkar få mer ångest, när man gör ngt man vet att man inte borde bara för att få slippa känna sig dålig.. Men det är ju att man kämpar vidare som gör att man KOMMER att bli frisk! Och du kommer klara av det Cornelia!

Det är jättedrygt att det ska behöva ta så lång tid.. Men tänk efter, du går till Idun, du kämpar med maten och tankarna, du försöker hålla dig positiv och du ger inte upp. Det är ju som du själv skriver, du ger faktiskt allt för att bli kvitt detta. Och du kommer fixa det gumman!



Stora kramar <3

2008-12-01 @ 20:14:06
Postat av: sarah

Det tar lång tid att bli frisk, låt det ta den tiden! Du blev inte sjuk över en natt och kommer inte heller bli frisk över en. Du är en riktigt god bit på vägen. De framsteg vi har fått se dig göra är helt otroliga! Jag skulle INTE vara besviken över mig själv om jag var du, utan istället förbannat STOLT!

2008-12-01 @ 20:30:58
URL: http://underbarasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0