Julkänsla?

Vilken deppig måndag det är att vakna upp till idag. Solen kunde väl ha lyst lite? Jag känner att jag behöver ljus, att jag blir så trött och nere av allt mörker. Är troligen inte ensam om det heller. Sen att jag har noll julkänsla är ju också lite tråkigt med tanke på att det är julafton nästa vecka. Jag måste nog krypa ner i soffan med en kopp glöggte (ja det finns hos tehandeln) och se en julig film. Sen kan jag ju alltid drömma om att det börjar snöa ute...

Jag åt risgrynsgröten till frukost idag! Helt okej, men inte mer. Det är konstigt att jag går och fantiserar om att allt som är förbjudet är jättegott. Men så var det inte det! Hittills har faktiskt INGEN gröt slått min gamla vanliga havregrynsgröt. Det är godast!! Men jag är glad att jag smakade, och risgrynsgröt hör ju till julen. Mina favoritgrötar när jag var liten var havregrynsgröt med honung, och mannagrynsgröt med socker. Haha! Sååå gott.

Mår lite illa nu faktiskt, och magen gjorde lite uppror av gröten och mackan till frukost. En promenad brukar hjälpa. Det får bli en kort en! Ska ju träna sen också.
Nu ska jag gå och skrapa 15:e "luckan" på min Bingolotto-kalender! Hoppas jag vinner något. Puss & kram!



+ Bild

Kommentarer
Postat av: A

Jag känner igen mig. Provade både popcorn och chips i helgen men det var inte alls lika gott som jag hade föreställt mig. Men nu vet jag det och jag ångrar mig inte. Huvudsaken är att man vågar prova.

2008-12-15 @ 10:03:40
URL: http://dagboksminnen.blogg.se/
Postat av: Eva

hur går det med din chokladjulkalender då? du kan utmana dig själv med risgrynsgröt men inte med choklad som innehåller så jävligt lite kalorier?



Stay strong!

2008-12-15 @ 10:25:22
Postat av: Cornelia

Eva: har inte rör den.

Ja, så är det!

2008-12-15 @ 10:43:23
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Anna

Jag gillar köpe risgrynsgröt på tub bättre än sån man gör själv. Kanske du ska testa, jättegott med kanel eller vaniljsocker eller sylt eller bär eller ja, vad som. Fast vet att du inte är så mycket för det där med halvfabrikat men den känns inte så jättekonstgjord. Utmana dig själv och duka upp en fika med lussebulle, pepparkakor och te och kryp ner framför soffan med Sunes jul eller nått, DET borde ge dig julkänsla :D

2008-12-15 @ 11:56:13
URL: http://thernan.blogg.se/
Postat av: SANNA

Risgrynsgröt som är så gott :) Men smaken är som baken!

2008-12-15 @ 12:15:21
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Anna

Många som inte förstår sig på de där med VAD!

Spelar ingen roll vad som är mkt eller lite kalorier, det som spelar någon roll är det livsmedel man föreställt sig vara dåligt i huvudet.

T ex, jag skulle aldrig kunna få för mig att äta sån stuvad pyttipanna, alltid vägrat det. Men samtidigt kan jag äta nånting annat som innehåller lika mkt eller mer kalorier än det.



När man dessutom är i tillfrisknandet så går man sakta ut på farliga och osäkra marker och tar ett livsmedel i taget.

Bara för att man t ex ätit choklad, så är det inte helt säkert att man nästa gång kan äta kladdkaka utan ångest, just eftersom det är ett annat livsmedel.



Uhh, det är så svårt att förklara såna där tankar känner jag.

Har själv fått de frågorna/påståendena många gånger tidigare och det är lika svårt att förklara för varje gång.

T ex, chips/popcorn kan jag äta på impuls, men inte efterätter, dom MÅSTE vara planerade.



Aja, kände bara att jag behövde skriva nåt.

Puss å kram!!

2008-12-15 @ 12:43:57
URL: http://spira.blogg.se/
Postat av: j

hejsan!

Jag undrar om du skulle vilja hjälpa mig med att lägga upp ett bra matschema. Skulle verkligen uppsakatta de då du verkar ha en del erfarenheter av dem. Berättar mer via mejl om du har tid och lust att hjälpa en tjej som vill bli frisk från anorexi.

Mvh J

2008-12-15 @ 13:15:11
Postat av: Cornelia

J: Hej! Här är mitt matschema från Idun. http://annacornelia.se/2008/october/matschemat.aspx



Hoppas det hjälper dig! Kram

2008-12-15 @ 13:31:56
URL: http://annacornelia.se
Postat av: My

har du provat gröt på havrekli? 3/4 dl havrekli 2½ dl vatten och sen koka det på spisen med lite russin och daddlar. Toppa med varma hallon och mosad banan. Jag lovar så jävla underbar smarrigt gott. perfecta frukosten. haha blir helt till mig nu.

Hur smakade det nybakta vörtbrödet då?

2008-12-15 @ 18:14:35
Postat av: Cornelia

My: Ja havrekligröt är SUPERGOTT! Nääästan lika gott som havregryn. Den där kombinationen lät oslagbar! Mums!!

Vörtbrödet var jättegott :) Tyckte även min familj!

2008-12-15 @ 18:39:43
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0