Godkväll

Nu åkte pappa precis. Satt och pratade lite, såg på Bonde söker fru och drack te/kaffe. Helt okej kväll. Ingen ångest eller liknande faktiskt. Har inte haft det på hela dagen. Wiie.

Tycker det är hemskt tråkigt att många av er tror att jag inte kämpar "bara" för att jag inte åt typ potatis eller ris till min lunch. Minns för tusan inte ens sist jag INTE åt det!! Det var bara en slump att just den lunchen hamnade på min blogg. Hade jag ätit det för sällan hade min behandlare påpekat det, vilket hon inte gjort. Hon säger att alla mina måltider innehåller väldigt bra och komplett mat. Sen att portionerna kanske inte är tillräckliga är en annan sak, men det är faktiskt något jag ökar lite i taget.

Men jaja, tänker inte sitta här och förklara mig. Det enda som betyder något är att jag själv, min familj, vänner och behandlare vet att jag kämpar.

Är riktigt trött nu. Ska vara igång hela dagen imorgon. Först julklappsshopping med min kusin, och sen bio med en vän. Ska se Twilight! Hoppas den är bra...!

Sov gott! Puss

Kommentarer
Postat av: bibb

Jag menade inte att du inte kämpar bara för att du inte åt potatis.



Det jag menar och undrar är varför det är så fruktansvärt svårt för dig att äta normalt när du vet att normala måltider och av den maten du äter så går man inte upp i vikt. Du är väl nästintill normalviktig och då håller sig kroppen så av sig självt.



Det är så svårt att förstå att det är så svårt eftersom du hela tiden i över 1 års tid har skrivit att du sååååå gärna vill bli frisk och av med "skiten".



Vad stoppar dig? Varför ökar du inte takten och får ångest och annat överstökat istället för att gå mini-myrsteg framåt och aldrig våga riktigt fullt ut.



Bestäm dig för en sak och slutför den. Annars kommer du ingen vart. Hur kul är det egentligen att stå på samma ställe och trampa år ut och år in. Vill du inte ha en ljus framtid med familj, jobb, barn, socialt umgänge osv?

2008-12-19 @ 10:45:29
Postat av: A.

Nej du behöver verkligen inte förklara dig! Herregud, finns det NÅGON som äter kolhydrater varje måltid, varje dag, hela året om..? Är det inte en del av att kunna vara spontan (vilket ju kan va jobbigt vid ätstörningar) och äta lite som man känner för? Klart att man måste äta kolhydrater, men det gör du ju! Ibland måste man väl få kunna ta en sallad med t.ex. kyckling? Det går väl inte världen under av..? Nej, jag tycker du är duktig, och det är precis som du säger, din behandlare och du vet bäst! <3

Vi ses om en liten stund gumsan :) Puss!

2008-12-19 @ 14:10:38
Postat av: Johanna

Idiotiskt att säga att du inte skulle kämpa bara för att du inte åt kolhydrater till en måltid, speciellt efter att ha hängt med och läst hur mycket du kämpar för att bli frisk varje dag.

2008-12-19 @ 19:12:04
URL: http://jowhanas.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Bibb: Det märks av din kommentar att du inte har en aning om hur mycket jag kämpar :) Tror du helt seriöst att jag skriver allt i min blogg? Du anar inte vilka steg jag tagit de senaste 2½ åren jag gått i behandling. Du vet ju inte vad som rör sig i mitt huvud? Jag uteslöt inte nån potatis eller liknande för att gå i sjukdomens spår. Jag kanske har blivit så pass frisk att jag inte ens tänker!! Och som sagt, 95% av alla mina måltider är super.



Vad får dig att tro att jag INTE skulle vilja ha en framtid? Hade jag då suttit här och kämpat varje sekund jag är vaken?



Men men, du känner ju mig bara via bloggen, och det är inte ens 10% av mig.

Vi sätter punkt här.

God jul! Kram

2008-12-20 @ 08:27:32
URL: http://annacornelia.se
Postat av: bibb

Du kanske inte kämpar tillräckligt, den sista biten kanske fattas..



annars hade du nog varit frisk för länge sedan.





GOD JUL!

2008-12-20 @ 10:18:36
Postat av: Cornelia

Bibb: Jag är iaf friskare än jag någonsin varit (under min sjuka tid), och det är mer än jag begär!!



Kram!

2008-12-20 @ 10:23:54
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0