Andra advent

Lika mysig morgon idag. Frukost med familjen. Mamma gick och köpte frallor och jag gjorde iordning gröt, pålägg, kaffe och tände ljus. Man borde verkligen äta frukost ihop varje morgon och inte bara ibland. Men det är ju tyvärr annorlunda på vardagarna då stressen kommer igen. Synd! Jag tror faktiskt man hade mått bättre av att ha en lugn stund tillsammans innan man åker iväg.

Idag blir det nog lite mer städning, hann inte färdigt allt igår. Kanske till och med sätta upp julgranen? Det är ju trots allt bara 17 dagar kvar till julafton. När brukar ni sätta upp granen? Har ni äkta eller plast? Vi har plast eftersom mamma är allergisk.
Tror jag ska baka lussebullar också, och sätta nejlikor på apelsiner! Hihi. Synd att det inte snöar idag... det snöar alltid vid fel tillfällen här nere. Aldrig när man vill! Grr.

Hmm... vet ni, jag har inte ätit en enda pepparkaka eller lussebulle i år än. Så himla tragiskt! Känns liksom inte värt det pg.a alla tankar som kommer. Tänk om man kunde slappna av för en gångs skull! Bara äta det man vill och slippa alla konsekvenser...
Hoppas ni får en mysig andra advent! Ska ni göra nått speciellt idag? Pussar



+ Bild

Kommentarer
Postat av: Frida

En riktig gran är ett måste för mig, jag kan inte ens tänka mig att ha en plast. Det känns som det hör julen till att ha en ricktig gran. Gud va sugen jag blev på att pynta lite till idag. men granen brukar vi inte sätta upp från veckan innan julafton men hade jag fått besämma hade den vart uppe och även alla tomtar som är ngra hundra :)



Ha en underbar dag, massa kramar

2008-12-07 @ 10:31:06
URL: http://www.flicka9i.devote.se/
Postat av: akegteag

vem säger att du inte kan äta en lussebulle/pepparkaka i år?



Ifall du ska bli frisk måste du kunna äta sånt.. och du ska skita i tankarna, du kommer ingenvart ifall du undviker livsmedel pga tankarna (SOM INTE ENS ÄR DU!)

2008-12-07 @ 10:33:47
Postat av: Sara

Tråkigt att du inte ätit det än, det är så gott :) Imorse la jag till yoghurt till min frukost (2 mackor). Skulle vara kul om du också trotsade ångesten tillsammans med mig och vågade dig på något lite skrämmande idag. Varje protest mot tankarna är ett steg mot friskheten, kom ihåg det. Kramar <3

2008-12-07 @ 10:35:09
URL: http://orngott.blogspot.com
Postat av: stars in heaven

Hej hej!



Hur mår du idag? bättre?



Förra året hade vi riktig gran, men i år ska vi ha plastgran.

Vi brukar sätta upp vår gran några dagar före julafton, sen klä den dagen före.

Kram

2008-12-07 @ 10:35:49
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Cornelia

akegteag: Ingen säger det! Jag skrev ju det att det som stoppar mig är tankarna och konsekvenserna, att jag hellre undviker det fram till julafton. Jag ska självklart äta det på julafton, inget snack om saken, men just det att tillåta mig innan... det är svårt! Men jag ska klara det :) Jag är fullt medveten om det, att jag inte kommer nånvart om jag undviker livsmedel, just därför det är så irriterande!



Kram

2008-12-07 @ 10:36:35
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Jennifer

Hej, har du tänkt på vad lugnande det är med ljus? Jag är alltid rätt harmonisk och lugn runt jul, och jag tror det är alla ljusstakar och levande ljus som är grejjen..

Ska ev gå på julmarknad inne i stan idag, och lämna tillbaka en julklapp redan! Skit! Folk, KÖP INGET innan jul... Ha en bra dag.. kram Jen

2008-12-07 @ 10:36:55
Postat av: sara

Snart blire köttfärsås å spaghetti och ett till tänt ljus, sen blir de kak bak och tomteparad. Kämpa på , du klarar det!! Jag ska tex lära mig äta bröd igen :S Kram

2008-12-07 @ 10:55:10
Postat av: gingerbread

Jag tror du är lika medveten som jag om att man måste övervinna ångesten för att bli fri sin sjukdom..



Varför gör du aldrig det? Du MÅSTE ju våga... du står fortfarande och trampar på samma fläck... hur vill du leva ditt friska liv sen då? Ska du aldrig kunna unna dig något? Leva på diet jämt?



Varför inte börja direkt?

Idag är ju en ypperlig dag, 2:a advent och varenda kotte äter en pepparkaka eller lussebulle. HELT normalt.

2008-12-07 @ 11:57:53
Postat av: Sara

ge det en chans , försök gå mot ångesten ,

Du vet inet om den kommer,

Försök :)

Plugga typ :)

2008-12-07 @ 12:06:06
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: juliasbullar

julgran... ja den måste självklart vara äkta, annars funkar de ej här hemma! vi älskar nämligen barr på golvet 8-) hah



Vi brukar dona med den någon dag innan julafton bara, typ.. 20 eller 21a :D

2008-12-07 @ 13:16:14
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Cornelia.



Du kan kolla in den här sidan, där finns anna skippers recept på nyttigt jul te, lussebullar och julgodis :)



http://www.annaskipper.se/julrecept.html

2008-12-07 @ 13:48:09
Postat av: stars in heaven

En oviktig kommentar egentligen... :)

Men har du avregisterat dig på um?

Kan inte hitta dig.

Kramis

2008-12-07 @ 13:58:32
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna

Städdag här med, tyvärr :( Men fint blir det ju sen iallafall :) Vi sätter upp vår gran och pyntar den dagen innan julafton, så himla sent. Fast har en plastgran på mitt rum som jag sätter upp lite innan, haha :D Kämpa på med lussebullarna och pepparkakorna, du kan ju börja med att byta ditt mellanmål mot det och senare kommer du säkert kunna ta en pepparkaka oavsett om det är enligt matschemat eller inte.

2008-12-07 @ 14:01:46
URL: http://thernan.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Ja väldigt konstigt :S Vem har listat ut ditt användarlösen liksom? Fast du har nog rätt. Det kanske var lika bra... Själv har jag också tänkt på att avregga mig faktiskt. Fast jag vill ha mina blogginlägg kvar. Fast a jag vet inte.



Hoppas du har en bra dag!

Kram

2008-12-07 @ 15:09:45
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: anneli

jag är nyfiken på hur det är med din chokladkalender? :)

2008-12-07 @ 15:09:54
Postat av: enmamma

Varför ska du inte kunna ta pepparkaka eller lussebulle före julafton?! Våga ta fajten nu du kan om du verkligen vill.

Dina tankar är starka vad jag förstår runt detta med s.k "nyttigt" och "onyttigt".

Ha en fortsatt bra söndag.Kram!

2008-12-07 @ 15:44:54
URL: http://enmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0