Varför är det så?

Varför är det oftast så att man bara får beröm och uppskattning när man har åstakommit något? Varför kan vi inte säga till varandra att vi är duktiga, kloka och bra människor när vi av någon anledning bara sitter hemma i soffan? Är det egentligen så konstigt att de flesta människor har höga krav på sig själva?

Det var längesen någon sa till mig "Cornelia, du är en kämpe som orkat leva med din sjukdom så länge" eller "du är bra som du är" eller "jag tycker om dig Cornelia..."


.................



Kommentarer
Postat av: Tilda

Men vännen! Jag förstår din poäng, men du har ju mängder av läsare som överöser dig med härliga komplimanger och peppande kommentarer dagarna i ända.

2008-08-12 @ 18:58:19
URL: http://kinell.blogg.se/
Postat av: Tova

Fattar precis vad du menar och det är också så. När man har fått jätte bra betyg på något då får man beröm fast egentligen skulle man ha velat ha det innan. Men då blir det också att när man får bra betyg så får man beröm. Beröm vill man ha och då känner man sig tvungen att uppnå det höga betyget bara för att man får beröm. Man skulle lika gärna kunna få en klapp på axeln och orden det där gjorde du bra fast man bara fått ett G. Man uppskattar så mycket när man får en liten kommentar att man har gjort något bra. Hoppas du fattar vad jag menar. Och så ville jag säga en sak som jag har velat säga länge till dig. Du verkar vara en väldigt bra, snäll person, som jag mer än gärna skulle vilja vara kompis med. Jag tycker det är starkt av dig att ha klarat av allt det du har fått gå igenom om. För jag vet att det inte är lätt. Sist men inte minst DU ÄR BRA SOM DU ÄR. Detta säger jag inte för att synas eller något. Dessa ord kommer från mitt hjärta och jag önskar dig all lycka i ditt liv och vem vet vi kanske ses. En stor kram till dig från mig.

2008-08-12 @ 19:10:16
Postat av: malin

jag citerrar:

"Cornelia, du är en kämpe som orkat leva med din sjukdom så länge!du är bra som du är! "



jag diggar dig jue:D

2008-08-12 @ 19:12:06
Postat av: Tigrisenemmis

:/ ja jag känner igen det där :/

2008-08-12 @ 19:43:25
URL: http://tigrisenemmis.blogg.se/
Postat av: therese

Jag vet. En gång när det var tufft för mig sa en av mina barndomsvänner att alla tycker vi om Therese med eller utan prestationer. Det var det finaste och jag får fortfarande tårar i ögonen när jag tänker på det. Att ses för den man är kan ju bara göras av de närmaste.

2008-08-12 @ 20:35:37
URL: http://iurochskur.blogg.se/
Postat av: fabbe

Ja det kan man ju fråga sig. Jag känner dig inte och inte heller har jag läst din blogg nog länge för att på något vis känna dig eller din story. Men av det jag läst så har jag blivit imponerad över hur oerhört stark och bra du verkar.



Ja, jo.. Det var nog allt.. Hang in there.

2008-08-12 @ 21:24:40
URL: http://blog.fabbylicious.se
Postat av: Maja

Helt klart borde vi bli bättre på att berömma varandra! Och inte bara för saker vi presterar, än viktigare är det ju att berömma var och en för hur dom är genom att bara vara:)



Angående kolhydratsinlägget, så ville jag bara skriva att kolhydrater INTE är ett essensiellt näringsämne, dvs kroppen överlever utan kolhydrater.

Vad den inte överlever utan är fettsyror (omega 3 och 6), vitaminer, mineraler och proteiner (aminosyror.)

Jag säger inte det här för att "rätta" dig, utan för att det kan vara bra att lära sig så mkt som möjligt i det ämnet man är intrsserad av:)

Själv är jag utbildad näringsterapeut, just för att jag brinner så mkt i detta ämnet:)



Kramar

2008-08-12 @ 22:01:56
Postat av: stardust

Måste du få bekräftelse på allt hela tiden?

Förstår du inte att din familj och dina vänner uppskattar dig för den du är och att de älskar dig även om de inte säger det varje dag?!



Det är äkta och sann kärlek när den man älskar eller blir älskad av inte behöver uttrycka det i ord alla gånger.



Bekräftelse tyder tyvärr på osäkerhet..





KÄMPA på!



kram

2008-08-12 @ 22:58:24
Postat av: Lelle

Tja vet faktiskt inte..men varje vecka brukar jag säga till någon el båda cheferna. (familjeföretag) TACK för denna dagen..el veckan! Fortfarande eft 7-8år blir dom lite små rörda av dessa få små ord...(jag kvitterar ut min lön,går hem nöjd o trött..och `bossarna` sitter kvar med ansvar o bekymmer) Ha d gött tösen!! DU KAN!! DU e´SKÅNING..

2008-08-12 @ 23:27:12
Postat av: Carro

Tror det kan ha flera orsaker. För det första tror jag att folk är väldigt upptagna med sig själva i vardagen, att man helt enkelt inte tänker på att sätta sig ner i soffan och berätta vad man tycker och tänker om sina närmsta! Jag kan känna att vardagen är väldigt stressig, och när man väl får någon halvtimme över kanske man bara känner för att andas ut, och helt enkelt inte tänker på hur mycket man uppskattar andra. Det är sådant man kanske får tid till när man är lediga tillsammans. Jag förstår helt klart ditt syfte med inlägget och jag håller med!

2008-08-13 @ 00:43:14
URL: http://calleline.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Stardust: Har jag sagt att jag vill att någon säger det varje dag? Nej! Men oftare än 1 gång i halvåret iaf!! Klart jag också vill ha bekräftelse, det vill väl alla?



Tack, kramar! <3

2008-08-13 @ 08:24:10
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0