Tjejer med stil

Kärlek till dessa tjejer. Snacka om grym stil de har! Älska älska.













Kommentarer
Postat av: Kurre

Hej Cornelia! Med tanke på din sjukdom finns det andra ideal att hylla, dessa tjejer ser lite väl magra ut, säkert ingen med BMI över 15???

2008-08-02 @ 05:08:27
Postat av: Cornelia

Kurre: De är inte mina ideal? Var har du fått det ifrån? Om du läser noga så står det att jag älskar deras stil. Alltså deras KLÄDER. Det är ditt eget problem om du tycker de är så himla magra. Jag tycker de är fina!

2008-08-02 @ 16:50:03
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Cornelia

Kurre igen: Förresten så är det fan inget fel med att vara smal. Och du verkar inte veta hur man ser ut med ett bmi på 15. Har själv legat där och vet hur jävlig man ser ut.

Och bara för jag varit sjuk i anorexi så behöver jag inte ha mulliga som ideal. Mitt ideal är hur jag själv ser ut, för jag kommer aldrig se ut som någon annan än just mig själv!!!

2008-08-02 @ 17:04:44
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Kurre

Hej Anna! Jag har god insikt om vad anorexi är eftersom min flickväns dotter genomgår en behandling just nu och är inne på sitt 2:a år som anorektiker.Hon började när hon var 14 år och när jag läser din blogg och ser alla de år som hon har framför sig och jag jämför med dig som fortfarande inte har blivit fri dina anorektiska tankar så tycker jag det är synd att de modeller som visar den stil du gillar är flickor som är allt för smala. Jag har heller aldrig haft problem med smala tjejer men jag är väldigt less på modeindustrin som ständigt plockar fram allt för smala kvinnor som ger ideal åt allt yngre flickor som skall leva upp till dessa ideal. Jag hoppas du skall bli fri från anorektiska tankar och kunna leva ett liv med livskvalitet. MVH. Kurre

2008-08-04 @ 00:40:00
Postat av: Cornelia

Kurre: Det beror också på vad man tar till sig och låter sig påverkas av. Själv tittar jag bara på kläderna nu, och inte kropparna. Jag tycker alla människor är vackra, smala som tjocka och det spelar ingen roll om en tjock har snygga kläder.. det är just KLÄDERNA jag tittar på! Sen vet jag att jag själv är smal och fin, så jag behöver inte avundas någon.



Sen handlar anorexia inte bara om utseende osv. Det är psykiska problem man har, fel tankesätt och uppfattning.



/ Cornelia

2008-08-04 @ 09:11:15
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0