Livet på en kylskåpsdörr

Har precis varit inne på biblioteket och lånat lite böcker och tidningar. Bl.a en bok som heter "Livet på en kylskåpsdörr". Det är en familj som skriver massa meddelanden på kylskåpet till varandra. Den verkar riktigt charmig och rolig!

Såhär står det om den:

Ovanlig och hjärtevärmande - om en mor och hennes tonårsdotter Claire är 15 år och uppslukad av alla möjliga tonårsbestyr: killar, skolan, kompisar, identitetssökande ... Hennes mamma är ensamstående och har ett pressat tidsschema med jobb och tusen andra sysslor. De bor under samma tak men hinner sällan ses, än mindre prata med varandra. Oftast kommunicerar de med korta meddelanden på kylskåpsdörren. Men när deras liv plötsligt hotas av en allvarlig kris blir det början till en förändring. Claire och hennes mamma tvingas omvärdera hur de lever och inse att relationen mellan dem är oersättlig.


Kommentarer
Postat av: Tova

Den verkar bra. Får kolla efter den nästa gång jag är på bibloteket. Säkert så finns den inte :) Ha en bra kväll.

2008-08-05 @ 19:00:16
Postat av: Natalie

Hej! Undrar om du har några andra bra tips på bra böcker som man kan läsa? : )

2008-08-05 @ 19:09:30
Postat av: Cornelia

Tova: Tack detsamma tjejen :)



Natalie: "PS. Jag älskar dig" läser jag just nu, och den är SUPERbra! Har inte läst så mkt på sistone. Men kolla upp den boken, om du inte redan läst den :)

Kram!

2008-08-05 @ 19:28:23
URL: http://annacornelia.se
Postat av: K

De lät som en spännande bok! Hoppas verkligen de går bra för dig när du börjar jobba, eller att du kan säga ifrån och kanske jobba lite mindre om det skulle behövas. Jag förstår precis din rädsla. Jag är jätterädd för att börja skolan igen till hösten. Mina ätstörningar flippade ur totalt i våras när jag pluggade... :/ Men man får hoppas att man hunnit lära sig något. Får man var nyfiken och fråga vad det är du jobbar med? Ha en fin kväll! Kram K

2008-08-05 @ 19:28:37
URL: http://vagenframat.blogg.se/
Postat av: Natalie

Tack! : ) vem har skrivit den? ha en trevlig kväll: ) kram

2008-08-05 @ 19:42:40
Postat av: Cornelia

Natalie: Hon som skrivit den heter Cecelia Ahern. Tack detsamma :) Kram!

2008-08-05 @ 20:49:01
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Solli

Låter som en bra bok! Blir kanske nästa jag läser när jag är klar med min nuvarande ;o)

Tack för tipset!

2008-08-05 @ 21:15:11
URL: http://sollis.blogg.se/
Postat av: Maya

Åh, den verkar dö charmig! :P

2008-08-06 @ 12:23:43
URL: http://mayasbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0