Torsdag

image483
Hej!
Är riktigt trött idag. Gick inte och la mig förräns vid 12 igår, och det är sent för min del. Senast brukar bli 11. Så jag sov gott inatt och vaknade inte alls många gånger. Skönt!
Har suttit och pillat med bloggen jättelänge nu. Blir aldrig nöjd! Tycker den är skitful, men skitsamma. Utseendet är inte det viktiga, eller hur? ;) Det är insidan som räknas! Hihi

Måste verkligen ut med hunden nu, sen ska jag börja fundera på lunchmat. Blir antagligen quornfiléer, det är så himla gott. Prova!

Annars händer det inget speciellt idag. Är en tråkig dag jag har framför mig, men kanske lyckas jag hitta på något. Blir väl att skriva på min bok. Kanske börja planera lite vilka bilder jag ska ha med och hur framsidan ska se ut. Tror redan jag vet framsidan. Vill ha ett rosa uppblåst bubblegum från en tjej, och på baksidan spricker det eller något. Den ska i alla fall vara färgglad och med mycket bilder i. Antagligen blir det dyrare att trycka upp en bok med massa bilder i, men strunt samma. Ska det vara bra så ska det ! =)

Ha en fin dag.
Egentligen har jag namnsdag idag, men de tog bort mitt namn för nått år sen. Är det inte lite märkligt att de har med massa utländska namn, men inte hyfsat vanliga svenska? Hmm.
Puss & kram

Kommentarer
Postat av: Ellinor

tvärtom för mig. förut fanns inte Ellinor med som namnsdagsbarn. Men nu finns det det.

Ska testa qournfilér någon gång. och ska testa matschemat du skrev upp. såg bra ut. länkade till dn blogg från min.

2007-11-22 @ 11:26:19
URL: http://www.ellinorss.blogg.se
Postat av: RASA

okej, nå man får vel säga grattis på namnsdagen då : )

2007-11-22 @ 12:25:07
URL: http://sara91.blogg.se
Postat av: Linda

Grattis ändå :)

Jag har tur som har mina två namn kvar iaf, Linda och Rebecca. Dock så är jag inte uppvuxen med att få en liten present eller så på namsdagen, utan bara ett "Grattis på namsdagen!". Så för min del skulle det inte göra något om de försvann, fast, såklart, det är ju fortfarande kul att bli grattad.

2007-11-22 @ 12:33:17
URL: http://lindarebecca.blogg.se
Postat av: serioh

dom som bestämmer vilka namn som ska få ha namnsdag är ju störda i huvudet. dom tog bort min kompis emelies namn men dom har typ gunlög kvar!? cäpä. dessutom borde dom sätta dit ett H på sara. :P

2007-11-22 @ 12:38:50
Postat av: lilla ja

Kom på att jag glömt att tipsa om ett recert jag såg i aftonbladets mattidning, kanske vore något för dig! Jag provade, det var toppen, inget smör eller mjöl, vilket gjorde att man fick i sig GOD näring utan ångest.

12?14 stycken
250 g kesella, 10-procentig
2 ägg
1 morot, 60 g
100 g torkade fikon
1 dl russin
0,5 dl krossat linfrö
1 krm salt
1 tsk malen kanel
1 tsk malen kardemumma
1 krm malen kryddnejlika
1 krm malen ingefära

Topping:

1 dl nakenhavre, fiberberikade havregryn eller andra goda gryn
1 dl naturella solroskärnor
1 msk vatten

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Vispa ihop kesella och ägg. Skala moroten och riv den fint och rör i den i smeten.
3. Kör fikonen i matberedare tills de är finhackade och blanda i hacket i smeten tillsammans med russin, linfrö, salt och kryddor.
4. Klicka smeten i muffinsformar och ställ dem gärna i en muffinspanna.
5. Rör samman gryn och solroskärnor med vattnet och klicka det på muffinsen.
6. Grädda i cirka 10?12 minuter.

2007-11-22 @ 13:04:09
Postat av: mia

samma för mig. dom tog bort mia. jag hade namnsdag 2 feb. men nu står det bara kyndelsmässodagen eller något. vad det nu är?! =(

2007-11-22 @ 18:14:47
Postat av: j

hur kan man köpa din bok sen när den kommer ut? :)

2007-11-22 @ 20:01:12
Postat av: --Thepreciousgirl--

j: Jag vet inte än. Det beror på vad jag hittar för bokförlag.. :) Men jag kommer meddela det här på bloggen när det blir aktuellt ! :)

2007-11-22 @ 20:11:41
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0