Många tårar

*Pust*

Har kommit många, många tårar idag. Var ju på kliniken idag, och mamma ville följa med. Tjafsade mest där ,och de ville få mig att gå med på att bli inlagd. Eller inte inlagd, men att åka till Lund och gå där på behandling. Och jag totalvägrar. Då undrar ni säkert varför. Jag vill ju bli frisk. Men jag vill inte åka dit, jag vill inte vara bland andra ätstörda, jag vill inte bli tvingad till sånt jag inte vill. Jag vill inte! Och ingen kan tvinga mig. Mamma ville att jag skulle göra det för hennes skull, men det blir ju också fel! Jag kan ju inte bli frisk för nån annans skull...
Men jag gick med på att min behandlare skriver en remiss dit, eftersom de har 6 veckors väntetid. Och skulle jag ångra mig och vilja gå där, så är det bara att hoppa på. Tvivlar starkt på det. Men men.

Jag orkar verkligen inte prata med om detta nu.

Annars har jag haft en mysig dag med mamma i Malmö. Vi shoppade lite, åt en sallad med matvete och kyckling på Heaven's World inne på Hansagallerian. Sen köpte mamma en mobil, jättekul. Och vad jag köpt ser ni i det tidigare inlägget! =)
Om 5 minuter ska jag se nått tv-program om hundar på svt 2. Ska handla om taxar tydligen. Och jag som har en tax ska ju självklart titta på det! =P

Ha en fin kväll! Och tack än en gång för era kommentarer. De går direkt till hjärtat.
Stor kram!

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh gumman =( Jag håller alla tummar för att det snart ska börja ljusna för dig.. såhär ska du inte behöva ha det! Du skriver lätt den bästa bloggen som finns!

Ta hand om dig

2007-11-19 @ 20:38:25
Postat av: Ellinor

Skickar en massa kramar till dig!!!

2007-11-19 @ 20:48:41
URL: http://www.ellinorss.blogg.se
Postat av: Mindy

Fattar hur det måste ha känts när din mamma sa sådär. Fattar varför du gick ut och sprang också. Du har det sannerligen inte lätt, men hoppas att du kunde mysa med taxprogrammet ordentligt nu iaf :) Koppla av lite liksom ändå. Så mycket som det går i ditt skick.

2007-11-19 @ 20:57:57
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: Amelie

Jag förstår hur svårt det är.. men du kanske ska försöka tro att det är ätstörningen som inte vill att folk ska få dig att göra saker du inte vill. Det är säkert klokt att inte vara för mycket med andra ätstörda. Men det kan vara oerhört peppande också Cornelia! Du har verkligen inget att förlora, så bra att du gick med på att skicka in en remiss!

Snart kommer det kännas bättre!
Mammor förstår inte heller alltid vad som behövs och säger mycket onödigt när de är frustrerade..De vet ju inte hur de ska förhålla sig till att se sin dotter sakta men säkert gå åt fel håll.. om du förstår vad jag menar.

Styrkekramar till dig!

2007-11-19 @ 20:59:12
URL: http://amyi.blogg.se
Postat av: Anonym

Har du fått remiss för att gå på dagvård?

2007-11-19 @ 21:06:40
Postat av: rebecca

var i lund är det? st:lars området?

2007-11-19 @ 21:22:00
URL: http://bexi.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Anonym: Nej inte dagvård. Det är nått behandlingsgrejs. Vet inte exakt
*
*
Rebecca: Ingen aning ;)

2007-11-19 @ 21:35:36
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: ---

hej! jag vill bara säga att jag går på en ätträningsenhet.. och det är något jag vill rekommenda starkt (om ni har sånna där du bor..?) jag ahr bara gått där i två veckor än men ändå har jag klarat av att äta livsmedel och sånt som jag trodde att jag aldrig skulle klara av att äta igen. JA, det har varit fruktansvärt jobbigt och tankarna och ångesten finns hos mig i princip hela tiden, men ändå är jag så fruktansvärt stolt :) jag ska kämpa och kämpa och kämpa och hoppas bara på att det kan motivera dig med! vi är inte värda detta - vi är värda ett LIV! ta hand om dig

2007-11-19 @ 22:04:54
Postat av: Tigrisenemmis

Jag tror på dig!
Du är nere i en svaka, och du måste ta dig upp ur den. försök hålla tankarna på en positiv nivå.. Se alla fördelar med saker du inte känner för just nu. Jag vet hur det känns att känna sig påtvingad något man inte vill för stunden, Jag vill bara att du ska må bra

2007-11-19 @ 23:02:56
URL: http://tigrisenemmis.blogg.se
Postat av: L

Allt kommer fixa sig tillslut vännen! Det lovar jag dig

2007-11-20 @ 07:33:17
URL: http://cherrybaby.blogg.se
Postat av: anna panna hollnissa

Det kommer gå bra. Allt gott kommer i ditt liv. Jag hejar hejar på dig.

2007-11-20 @ 10:09:09
Postat av: nanana

du vad heter klinkíken du kanske ska bli inlagd på? för jag är inlagd på ett ställe i flemmingsberg... och du jag lovar, det är inte så hemskt som det verkar,mina föräldrar tvingade mig att åka hit,hade inget val...

2007-11-20 @ 10:22:29
URL: http://frejasliv.blogg.se
Postat av: kim

jag vet inte vad andra tycker, men jag blev sämre av att ligga inlagd. jag hade kämpat upp mig till en nivå och föll långt ner när jag låg inlagd. under tiden kände jag bara ångest och insåg att jag var sjukare än jag trodde, det gjorde mig bara mer sjuk. men det är annorlunda för alla, för dig kanske det skulle vara ett bra alternativ?

2007-11-20 @ 13:33:31
URL: http://nogg.se/dusan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0