Stannar hemma

Ringde till kliniken och sa att jag inte orkar komma. Jag gör verkligen inte det, och jag har inte så mkt att prata om just nu. Vill helst njuta av denna tiden på året och bara försöka glömma mina problem för ett tag.

Det gick bra på jobbet idag. Jag är ledig i mellandagarna så det ska bli jätteskönt att ta det lite lungt. Så imorgon är det sista jobbdagen, sen är det nästan 2 veckors ledigt om man räknar ihop dagarna. Ska bli skönt med lite egen tid. Kanske hitta på något med familjen, det var riktigt längesen. Vad ska ni göra under julledigheten?

Åt precis lunch, kassler med ris, ärtor, fetaost och ajvar. Helt okej, inte jättegott men det går ner. Ska åka med mamma och min moster och handla lite senare. Julmat och julgran om vi nu hittar en billig.

Bara jag som fryser så förbannat? Igår när jag kom hem från jobbet var jag blå runt munnen och på läpparna. Det tar mig typ 2 minuter att gå därifrån. Är inte det lite sjukt? Jag är helt blå om fingrarna nu också. Kan knappt skriva på tangentbordet för mina fingrar är så stela. =/
Syns kanske inte så bra på bilderna, men blåa är dom iaf...

En bild på mig från jobbet också. haha!
Puss

Kommentarer
Postat av: Kristina

Du är inte ensam om att frysa. Jag brukar frysa oavsett hur mycket kläder jag har på mig och det tar evigheter innan jag blir varm :( Tar det lång tid för dig att bli varm också?
Skönt att vara ledig på mellandagarna, det behöver du!
Det är ju upp till dig att bestämma om du inte vill till kliniken. Men jag tycker att om du är så trött att du inte orkar åka dit, så är det bättre att stanna hemma och vila och ha det mysigt. :)
Kram

2007-12-20 @ 12:28:16
Postat av: Miss H

att du fryser ofta beror på ätstörningen! Jag frös jättemkt o ofta o jättelätt när jag var sjuk och gör d fortf. fast jag e frisk sen 7 år tillbaka! Det beror på för lite under4hudsfett. Och man fryser först om fingrar o fötter. Kroppen gör så för den prioriterar att värma o skydda dina inre organ först...händer o fötter kommer sist på listan...och jag blir också blå om läpparna direkt när jag fryser, hatar det! Det ser så fult o sjukt ut, eller hur! Ta på dej fleece el underställ o drick nåt varmt!
Förresten...när du gör din kalla gröt. kokar du då gröt som vanligt o ställer du den sen i kylen tills du ska äta den??

2007-12-20 @ 14:02:14
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Thepreciousgirl

Miss H: Nja på ätstörningen beror de ju inte på :P För man kan ju ha lite underhudsfett utan ätstörning också, men ja fattar vad du menar.
Ja precis, har den i kylen tills den e kall :) gott! Men det blir rätt klibbigt, så gillar du inte det så ha den varm ;)

2007-12-20 @ 14:32:22
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Carro

jag fryser också sjuukt mkt!

2007-12-20 @ 15:08:25
URL: http://carouline.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Idag har jag inte frysit. Men igår. Usch vad jag frös. Det tog två timmar efter att jag kommit in att få upp värmen.

2007-12-20 @ 15:55:11
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Evelina

Så där blir mina fingrar när jag ätit dåligt, och så fryser jag liksom innifrån. Trodde också att det hade med brist på underhudfett att göra, men jag är inte särskilt smal och ändå blir det så. Ganska jobbigt... Du får ta hand om dig.

2007-12-21 @ 09:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0