Nyårsmaten

Idag ska vi äta följande. (Jag som hittat på allt, hihi)


image827

Förrätt
Liten sallad med kräftstjärtar och granatäpple

4 personer

ca 150 gram kräftstjärtar
½ stort granatäpple (går bra med mango också som på bilden)
valfri grönsallad
2 tomater
½ paprika
½ liten rödlök

Hacka allt väldigt fint. Toppa med kräftstjärtarna och skvätt över lite vinäger.


image828

Huvudrätt

Kycklingfilé med potatis och rotfrukter i ugn

4 personer

4 kycklingfiléer
morötter, palsternacka och andra rotfrukter
6-7 stora potatisar i halvor
Olivolja
Salt

Stek kycklingfiléerna. Hacka rotfrukterna och potatisen och lägg i en ugnsform. Strö över salt och olivolja (om så önskas). Stek i ugn i ca 20-30 min (beroende på storlek). Servera med örtsås, gräddsås eller som vi ska ikväll, med mango och chilisås (ett pulver som blandas ut med t.ex kesella eller grekisk yoghurt)

Mums! Vad ska ni äta?!




Kommentarer
Postat av: åse

jag ska äta detta: fördrink först med snittar och champagne, förrätt(er) blir stekta jätteräkor med vitlök och lime, små sushirullar samt färska vårrullar. huvudrätt: sukiyaki med biff (en jättegod typ japansk gryta) och till efterrätt ost och kex! ska bli så gott, och jag tänker skita helt i vad matmonstret säger till mig, men jag vet INTE
hur jag ska orka allt :D
ha en jättebra nyårsafton cornelia! hoppas du fortsätter skriva lika flitigt i bloggen även nästa år!

2007-12-31 @ 16:53:04
URL: http://aasemaja.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

åse: Tack !!
Gud vad gott allt låter. MUMS! Det är rätt! Du förtjänar all mat och all lycka i hela världen! Hoppas du får en underbar kväll och ett bra nytt år!
Kramar ! =)

2007-12-31 @ 16:56:45
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Linda

Gott nytt år cornelia! :)

Äntligen ett nyår som ska njutas till fullo ;) ser fram emot det nya ¨året, de nya friska året :)

Ikväll blir det följande på menyn;
förrätt: avocado halva med färska räkor+keso, 1 skiva gravad lax+ hovmästarsås
Huvudrätt: Oxfile (svensk) :) + potatis, keso, grönsaker, frukt!
Efterrätt: Antingen benåjerry glassen :) eller nötter+vit choklad :D
Gott nytt år!

2007-12-31 @ 17:16:38
URL: http://sessan08.blogg.se
Postat av: Malin

Här blir det skivad fläskfile stekt med någon sås , sen potatis till det o greisk sallad.

Efeträtten senare blir räksmörgåsar (alltid tradition var nyår).

Sen i övrigt blir det sprit, gottis o så :)

2007-12-31 @ 17:27:59
URL: http://mylifeonearth.blogg.se
Postat av: Jennifer

jag håller förfullt på med att göra min quornpaj. den innehåller en massa mumsiga grönsaker och quornfärs förstås. det blir säkert smarrigt! =)

ha en bra kväll,
och gott nytt år!

2007-12-31 @ 17:37:40
Postat av: Emilia (Darkangel89 på bdb)

Jag ska äta följande:
Förrätt: Snittar med kräftfyllning
Huvudrätt: Kycklingfiléer med klyftpotatis (egengjord), rödlök, morötter, squash, svamp (allt i ugnen)
Efterrätt: Fruktsallad av äpple, päron, mango, banan, physalis, apelsin, clementin + glass till (vet ej om jag vågar mig på den, får se helt enkelt)

Hoppas Du får ett riktigt Gott Nytt År! :)

Din blogg är bäst!
Dui skriver om allt mellan himmel och jord. Det ÄLSKAR jag!

2007-12-31 @ 18:17:56
Postat av: Lara

saffrans bulgur (toppat med rostade cashewnötter) med persilje-köttfärs spettar och sallad. :) åt det nyss, mums..

2007-12-31 @ 18:26:44
Postat av: Kristina

Hos mig ska vi ha en liten smörgåsbuffe :) med grovt bröd, varmrökt och kallrökt lax, rysk kaviar, räkor och även lite pilgrimsmusslor. Vi har också guacamole (en slags avokadodipp) på bordet, som man kan ha på brödet :P
Efter det ska vi ha en jättestor frukttallrik, med alla möjliga frukter man kan komma på. Mums.
Cornelia, din blogg är bäst :)bara så du vet!
Jag hoppas att du får en trevlig kväll.
Kram

2007-12-31 @ 19:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0