Hjärtattack och dålig stämning

Ja ungefär så kan man sammanfatta dagens jobb. Hade en massa problem med servern på jobbet, inget funka och många var stressade och irriterade. Och på allt detta fick vi ett tråkigt samtal om att en av lastbilsförarna dött i en hjärtattack i sin lastbil. De på jobbet hade försökt få tag på honom i två dagar... och nu hittade de honom död. Så himla tråkigt!
Och en av mina arbetskamrater berättade att en lastbil han hade skickat ut på "uppdrag", han hade kört över och dödat några personer. Så sa han "om jag bara hade bokat en annan bil, så hade dom levt idag"... alltså fyfan för att känna sig skyldig för någon annans död. Det är ju inte hans fel, men jag förstår hur han känner.

Så det blev inte mycket arbetande idag. Vi satt mest och pratade och så, medan de andra jobbade röven av sig. (Vårt program vi jobbar med funkade inte, så därför... de andra har ju andra uppgifter) Så det kändes lite dumt att bara sitta där, men kunde ju faktiskt inte göra nåt.

Jaja, hoppas stämningen är bättre imorgon. Och förresten så har min dator kommit nu. Roligt =) Så snart är min arbetsplats "färdig" !!

Just det.
De hade lite fika på jobbet idag, eftersom det är Lucia. Glögg, lussebullar, pepparkakor och choklad. De bara "ta lite glögg, ta lite pepparkakor, ska du inte ha lussebulle?"
Det kändes skitjobbigt faktiskt. För jag vill inte ha nåt, och jag tog inget heller. Men jag känner mig så otrevlig när jag tackar nej! Varför är det så himla "stämplat" att man SKA äta sånt? För annars är man "otrevlig"... usch. Men men. Vet inte om chefen sagt nåt om min anorexi till dom andra än. Men han vet iaf. Och det känns bra.

Nej nu ska jag ut med Tea och gå.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är så mycket socialt med det där med fika, folk tycker man är knäpp om man inte tar nåt. Bara att tacka nej om man inte vill ha, och förhoppningsvis slippa folk som krusar en.
Ha det fint! :)

2007-12-13 @ 12:26:54
Postat av: rebecca

gumman, någon gång måste du klara av att ta sådant! det ska inte vara förbjudet och jag vet inte om du anser att det är förbjudet heller. Men sålänge du alltid ifrågasätter varför man ska fika så har du rätt mycket att jobba med tyvärr snäckan

2007-12-13 @ 17:44:14
URL: http://mywayback.sprayblog.se
Postat av: Thepreciousgirl

rebecca: "någon gång måste du klara av att ta sådant!"

Jag MÅSTE inte. Men visst, det hade varit trevligt att kunna. Men det är inget livsnödvändigt.
Ja jag har mycket att jobba med, det vet jag? Jag är ju fortfarande sjuk.

2007-12-13 @ 17:59:34
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: rebecca

gumman, någon gång måste du klara av att ta sådant! det ska inte vara förbjudet och jag vet inte om du anser att det är förbjudet heller. Men sålänge du alltid ifrågasätter varför man ska fika så har du rätt mycket att jobba med tyvärr snäckan

2007-12-13 @ 18:06:23
URL: http://mywayback.sprayblog.se
Postat av: rebecca

Förlåt menade inget illa med förra meddelande och allt kom inte med så dte lät som jag jag var hel sur eller ngt. det var absolut inte dte jag ville ha fram.Det jag ville ha fram är att så många ggr har vi sagt att denna julen ska jag kunna äta lussebullar och pepparkakor men ännu en jul är snart förbi. Ingen chokladkalende blev dte i går och lucia är nu över. vad jag menade var att dte hör till att kunna äta lussebulle och pepparkaka på lucia och mysa. ha trevligt! mat är en del av det sociala och om vi tänker tillbaka på när vi var yngre så var lussebullar och pepparkakor en del av högtiden luncia. Jag menade inget dåligt med att du måste. det är bara en sådan sak som hör till och jag vet, någon stanns innom dig... så vill du kunna äta lussebullar och pepparkakor denna jul och lucia. Så många ggr har vi liksom sagt att vi ska klara det. en pepparkaka gör ingen skillnad på kroppen. kämpa på du är dktig

2007-12-13 @ 18:12:21
URL: http://mywayback.sprayblog.se
Postat av: Thepreciousgirl

rebecca: fast eftersom jag tycker det redan är jobbigt med vanlig mat så prioriterar jag den framför en massa kakor o bullar. Och jag tycker det räcker för min del att äta det på självaste julafton. Och på julborden kring julafton. Annars tröttnar jag så lätt.. jag SKA äta lussebullar o allt annat. Men inte varje dag, och inte när jag inte är sugen eller det känns som rätt tillfälle.
kämpa du med!

2007-12-13 @ 18:29:24
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Ellinor

är rätt att du prioriterar att få i dig den mat du behöver. För det är ju mycket viktigare än att äta lussebullar. Annars kanske det blir så att du tar en lussebulle och så blir det genast mer ångest att äta middag sedan. Det får ta den tid det tar. jag har föresten inte heller ätit någon lussebulle idag. Ingen alls detta år faktiskt. Men orkar inte baka heller.

2007-12-13 @ 19:07:05
URL: http://www.ellinorss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0