Brända mandlar

Måste ju ha ett litet juligt recept såhär på 2:a advent. Dessa skulle jag inte banga att göra, det är ju så otroligt gott! Och doften är oslagbar.

image607

Brända mandlar
Tid ca 15 minuter + 15 min förberedelse
1 strut

Du behöver
250 gram skalade mandlar
3 dl florsocker
1 dl florsocker till separering

Gör såhär
1. Smält florsockret tillsammans med mandeln tills mandeln knäpper, rör hela tiden.
2. Ta av från värmen och låt stå och vila i ca 1 minut.
3. Strö i 0.5 dl florsocker och blanda, slå upp på ett bakplåtspapper och separera nötterna från varandra.
4. Låt svalna och fyll upp i pappersstrutar.

Leilas Jul

Kommentarer
Postat av: Sara

hon bakar så goda saker, såg du när hon bakade rockyroads? :) dom är supergoda! :)

2007-12-09 @ 17:52:44
URL: http://suunshiiiine.blogg.se
Postat av: Linda

Jag gjorde säkert tre satser av det här receptet före julen och gav till vänner i present och så hade vi hemma och jag åt själv massor av dom :D och alla älskar dom, de var jättegoda! flera vänner frågade om receptet och jag ska säkert här hemma också laga till av dom, tack för receptet!

2007-12-28 @ 13:33:44
Postat av: Linda

Jag gjorde säkert tre satser av det här receptet före julen och gav till vänner i present och så hade vi hemma och jag åt själv massor av dom :D och alla älskar dom, de var jättegoda! flera vänner frågade om receptet och jag ska säkert här hemma också laga till av dom, tack för receptet! :) det var en diskussion när vi satt och pratade och hade en skål med de brända mandlarna på bordet där vi började diskutera att de är ännu värre än chips för man blir så fast i dom att man bara tar mera och mera och inte vills sluta äta av dom för att dom är så goda ;) Har du själv provat att laga dom nu? Kraam!

2007-12-28 @ 13:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0