Blond igen?

Jag ska färga mitt hår blont igen. Och som jag har förstått kan det vara rätt knepigt? Men egentligen, kan man inte bara färga med blont en gång, så blir det ju typ orange... men sen efter det slinga håret? Blir det inte bra då? Man kan väl låta färgen sitta i lite extra länge? Det gör inget om jag blir jätte jätteblond... för det har jag ju varit innan, och det är skitsnyggt. Men någon som har tips? Borde jag absolut gå till en frisör och göra det? Det är ju så dyrt... Help me!

image594image596

Kommentarer
Postat av: linnea

Du har så JÄVLA fint hår tjejen! Du är en sån som passar i allt.. men jag tycker det är väldigt fint med mörkt hår nu på vintern. men som sagt, du är lika fin i blond :)

2007-12-07 @ 21:22:54
URL: http://ping.blogg.se
Postat av: rebecca

varför ska du bli blond igen? :O

2007-12-07 @ 21:26:37
URL: http://mywayback.sprayblog.se
Postat av: Thepreciousgirl

linnea: Tack!! Ja men jag tröttnar så snabbt, hihi! :P
**
**
rebecca: för jag känner för det :) måste ha förändring!! och jag känner mig inte riktigt som "jag" i mörkt hår. Jag saknar mitt blonda!! :D

2007-12-07 @ 21:28:27
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Linda

nopp, måste bleka många gånger. Att låta blekningen sitta i extra länge är bland det dummaste man kan göra, såvida inte man vill förstöra håret vill säga..

Blir till att bleka många gånger. Även om man gör hos frisör kan man få oranget hår, min syster fick det, och frisören bara
"ja, det blir så. Man måste bleka flera gånger. Det blir 500kr, tack", ungefär ;)

2007-12-07 @ 21:28:51
URL: http://lindarebecca.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Linda: Ja jag är beredd på att det blir oranget.. men att gå från orange till blont kan inte va så jättesvårt :P

2007-12-07 @ 21:30:40
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Linda

oj, vad drygt min kommentar lät! :o
Det var INTE menigen :)

Jag hade svart hår i julas, och jag har blekt håret sisäder 4gg, ska göra en vitblekning snart, så är mitt hår nog tillbaka till sin ursprungsfärg, villket var näst intill kritvitt :D

2007-12-07 @ 21:30:44
URL: http://lindarebecca.blogg.se
Postat av: Linda

Njaa, blir lätt kycklinggult efter :/

Men jag önskar dig lycka till iaf :)

2007-12-07 @ 21:32:37
Postat av: J

jag tycker verkligen du ska gå till frsören och göra de då... de tar nog nån avpegmentering eller vad de heter och fixar lite annat också.. de är mkt skonsammare att gå till frisören än att fixa de själv...

2007-12-07 @ 21:34:22
Postat av: Thepreciousgirl

J: Ja det är nog bäst. Vågar nog inte göra det själv heller.. :P

2007-12-07 @ 21:35:50
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: rebecca

okej.. men testa en ljus nyans.. dte värsta som händer är att dte blir fel och då kan du ju fixa det hos frisören=) vill bara säga att du är grymt söt i båda hårfärgerna! lycka till

2007-12-07 @ 21:41:19
URL: http://mywayback.sprayblog.se
Postat av: Sussie

Efter bilderna jag sett tycker jag du passar kanon i blont - även om du är galet söt som brunett ;)
Grejen är att jag vet ett sätt att slippa det senapsgula håret men det är lite knepigt (en hudterapeut i Vellinge har gjort så här).
I Sverige säljs bara ett blekningsmedel som har upp till en viss styrka medan i exempelvis USA finns det ett mycket, mycket starkare. Sliter mer på håret, men det fungerar. Hon som gjorde det här blekte sitt svarta hår med det där blekningsmedlet från USA och gick sen till frisören som lätt som en plätt fixade till en snygg blond färg. Om du är intresserad kan jag nog fixa fram en mailadress åt dig :)
Själv är man ju lite sugen på ett vitblont hår, men har dessvärre alldeles för kräset hår som inte fixar toningar som innehåller väte :)
Lycka till! :)
Kramar!

2007-12-07 @ 21:47:25
URL: http://emmasusanne.blogspot.com
Postat av: Thepreciousgirl

Sussie: skriver ett mejl till dig :P

2007-12-07 @ 21:49:27
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: josse

jag har gått från att vara nästan svarthårig till att vara blond.. jag fick tipset av en frisör att absolut inte avfärga o hålla på o färga igen o så.. allts inte färga hela håret på en gång utan slinga det blont stegvis.. till slut kommer du ju att ha så många lsingor att ditt hår till slut är blont.. slinga håret med massor av små slingor med 1-2 veckors mellanrum.. jag hade en veckas mellanrum tror jag. blev skitbra och skadar antagligen inte håret lika mycket.

2007-12-07 @ 21:52:04
Postat av: adam

ja gillar ditt bruna hår du e sjukt söt i brunt!

2007-12-07 @ 21:53:48
Postat av: Thepreciousgirl

Josse: Tror du inte man kan slinga HELA håret då? :P Så kanske det går snabbare?
**
**
Adam: Tack så mycket!

2007-12-07 @ 21:57:10
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: josse

hmm alltså, dom sa till mig att det sliter för mycket om man färgar hela håret samtidigt och sen kan det bli typ olika nyanser av färgen eftersom det oftast har bleknat lite i hårbotten.. så det blir typ orange-aktigt där och blont i resten eller om det nu var tvärtom men du fattar :) . men det tar inte alls lång tid att få hela håret ljust igen eftersom man gör såpass många slingor på en gång. sen eftersom det är såpass mörkt så ska man ha det i ganska länge, man ser ju typ när det är dags att skölja ur. du kan ju alltid testa o ta hela håret på en gång men jag vågade inte för var rädd att jag skulle tappa en massa hår osv.. sen har ju mit hår blivit helt förstört efter att jag färgat o hållt på.. har bara färgat det brunt en gång och sen slingade jag det blont och nu är det som världens svinto så får klippa mig jätteofta och köpa dyra inpackningar :/ . men alla har ju olika hår så ditt kanske tål mer.

2007-12-07 @ 22:04:27
Postat av: Mercedes

Marie vann!
tycker du hon var den rätta för titel Idol 2007? :)
Kul att veta vad du tycker!

2007-12-07 @ 23:11:19
URL: http://fyradygn.blogg.se
Postat av: Elin

Jag avfärgade mitt hår och det är det största misstaget jag har gjort! Det gick succesivt av så jag var tvungen att klippa det och nu har jag axellångt hår (hade lååångt hår). Om du vill se hur illa det gick så har jag foton på mitt hemska påhitt i ett inlägg i november. Jag avråder dig från det starkt!

2007-12-07 @ 23:20:31
URL: http://elonaa.blogg.se
Postat av: Anonym

Om det blir gult/orange kan man använda silvershampo som tar bort gula toner i håret. Fungerar varje gång!

2007-12-07 @ 23:53:49
Postat av: Jenny

Åh, gud så söt du är Cornelia! Du är verkligen jättefin i mörk hår. Du ser ut som en rikig prinsessa ju! Jag vill oxå passa så bra i mörk hår. Jag är väldigt ljus(har alltid varit) och vet inte om jag ska våga prova färga mitt mörk :) Hihi! KRAM SÖTASTE!

2007-12-08 @ 00:44:23
Postat av: Anonym

FRISÖR. Jag har testat det mesta, men nej. Från brunt till blondt kör frisör första gången sen kan du färja det hemmma igen!

2007-12-08 @ 03:39:26
URL: http://analiv.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Elin: Ska kolla på bilderna :P
**
**
Anonym: Ja jag tänkte också på silvershampo. Det lär ju funka!
**
**
Jenny: Åh tack sötis! :D

2007-12-08 @ 08:04:02
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: P

Silvershampoo på ett oranget hår kommer inte att göra det blondt, verkligen inte!

Tror inte att någon frissa kommer vilja bleka hela ditt hår.
Om du vill få ett bra resultat utan att håret blir helt förstört ska du slinga det med hetta MÅNGA gånger hos en frisör, med halvlånga mellanrum. Vill du bara ha det blondt och skiter i hur kvalitén kommer att vara, ja då är det bara att bleka på :P

Hoppas bara att ditt hår är av bra kvalité, för när jag blekte mitt mellanblonda hår hos frissan EN gång så blev det JÄTTE slitet efter bara några veckor. Tänk på att blekt hår är JÄTTE känsligt för allt! Tex blondt hår + plattång = svinto. Så ja, bleker du hela håret kan jag säga att det aldrig kommer att vara det samma igen, förens det har växt ut såklart.

2007-12-08 @ 13:44:38
Postat av: fanny

jag är ljusblond och färgade håret brunt förra hösten. efter ett halvår ville jag bli blond igen, gick till frisör och gjorde en massa slingor. blev lite gulasktigt men inte så farligt. nu har jag blekt för andra gången och det börjar bli som innan. jag har inte så mycket röda pigment i mitt hår så därför var det ganska lätt att bli blond igen, men skulle aldrig ens fundera på att göra det hemmA.

2007-12-08 @ 15:45:40
Postat av: Thepreciousgirl

P: Mitt hår är väldigt starkt, och av bra kvalité. Har blekt det några gånger innan och det blev inte alls slitet. Så jag hoppas det går lika bra denna gången! :P
**
**

2007-12-08 @ 16:13:39
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Julia

du är jättefin i båda färgerna, men jag tycker att du ska ha kvar det mörka över jul! det är så himla fint.

2007-12-09 @ 01:28:09
URL: http://juliathomasdotter.blogg.se
Postat av: Anonym

Efter att själv ha färgat håret brunt så har jag lärt mig vad man abslout INTE ska göra när man vill ha tillbaka sitt naturliga blonda hår.. Du ska inte bleka tillbaka det, det kommer att förstöra ditt hår för evigt och göra det orange.. Du ska gå till en frisör och göra tunna, blonda slingor två-tre gånger med åtminstone en-två månaders intervall. På så sätt så kommer ditt blonda hår att se naturligast ut och inte ramla av eller tova ihop sig på grund av den enorma påfrestningen från blekning.
Lycka till ;)

2007-12-09 @ 12:45:14
URL: http://sabinii.tjejsajten.se/
Postat av: jaa

så brunhårig du är där var jag innan jag färga håret blondt... o nu e jag som min orginalblonda färg är egentligen, typ ljusblond fast inte fjortis blond heller, typ som du är där :) Jag blekte 2 gånger, sen använde jag en FÄRGNING o färga de blondt, åsså slingade jag hos frisören, då jag också klippte mej. Blev tvungen o klippa endel för håret blir hemskt slitet, och det blir rätt ömtåligt efteråt, men är sånt man får ta. Kanske inte blir allt för slitet om man gör allt hos frisörn, men samtidigt lär man behöva bleka flera gånger där med, så DYRT,
goodluck:)

2007-12-09 @ 14:37:37
Postat av: karoline

säkrast att gå till en frisör tycker jag. om det skulle bli orange så kan man köpa silverschampo på de flesta hårsalonger. precis som vanligt schampo som man låter sitta i några minuter och det bleker håret :) låter man det sitta i lite längre än anvisat så får man lite silvriga nyanser i håret, skitfint tycker jag!

2007-12-09 @ 21:25:39
Postat av: zanna

jag röstar på blond!!

2007-12-09 @ 21:45:47
URL: http://enoksson.blogg.se
Postat av: Tina Silver

Man ska ALDRIG färga hela håret blont dekan inte bli snyggt och oranget är svårt att få bort och de nöter. Gör slingor flera gånger då får du helt klart den snyggaste färgen. :)

2008-02-16 @ 22:07:02
URL: http://tinasilver.blogg.se
Postat av: linda

hej :) jag har haft alla hårfärget typ. jag är naturligt jätteblond, nästan vit. och från de färgade jag brunt. sen när jag ville bli blond igen blekte jag två ggr i ran och fick gul-blond, sen använde jag silvershampoooch fick jättefin färg. men sen färgade jag svart och de var mitt största misstag för när jag skulle bleka igen så blev de först brunt, sen andra gången jag blekte blev de mörk orange. jag funderar på att bleka igen men sen vet jag inte :)

2008-02-26 @ 14:23:21
Postat av: linda

hej :) jag har haft alla hårfärget typ. jag är naturligt jätteblond, nästan vit. och från de färgade jag brunt. sen när jag ville bli blond igen blekte jag två ggr i ran och fick gul-blond, sen använde jag silvershampoooch fick jättefin färg. men sen färgade jag svart och de var mitt största misstag för när jag skulle bleka igen så blev de först brunt, sen andra gången jag blekte blev de mörk orange. jag funderar på att bleka igen men sen vet jag inte :)

2008-02-26 @ 14:24:34
Postat av: sofie hansen

jag är i samma situation. ska också färga mitt blondt. fast bestämt mig att göra massa slingor! :)

lycka till med ditt! :D

2008-02-28 @ 21:11:26
URL: http://sofiehansen.blogg.se
Postat av: Jenna

hej :)
jag är oxå i samma situation,
är normalt väldigt blond men har färgat det brunt och vill verkligen färga det tillbaka nu, det va många av dem som hade kommenterat som skrev att dem tyckte man skulle göra slingor i omgångar hos frisören, så tror jag kanske ska göra det :)
lycka till,

2008-04-03 @ 19:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0