Lucia - 13 december

Åt frukost med familjen imorse. Jag tycker det är så mysigt! Speciellt nu vid jul, när man kan tända massvis med levande ljus och äta varm gröt. Perfekt sätt att starta dagen! Idag är det Lucia, men på TV fanns ingenting om Lucia. Lite tråkigt tycker jag. Var är julstämningen liksom? Alla mysiga julfilmer... varje år brukar "Ensam hemma" gå. Jag tycker dom filmerna är så roliga! Haha. Har sett dom miljoner gånger, men de är alltid lika bra.

Vet ni vad jag gjorde i går kväll? Riktigt knäppt, men jag ska ju till Thailand om 2 månader, så jag tänkte att jag skulle testa mina bikinis för att se om de var fina på. Och ja, jag tyckte jag såg helt okej ut! Fattar ni? HELT OKEJ! Det känns så sjukt att tycka att jag själv ser bra ut... när gjorde jag det sist liksom? Det var himla skönt i alla fall. Jag oroar mig inte så mycket över att springa runt i bikini mitt i vintern (fast på andra sidan jordklotet då). Helt underbar känsla! Lite bränna på min kropp också och den är ännu snyggare. Haha!

Jag ska nog göra julgodis idag! Pepparkakor, olika bollar av torkade frukter och kokos, ischoklad, torkade frukter doppade i choklad osv. Mmmm!
Vad ska ni göra idag, på Lucia? Puss puss puss!

Kommentarer
Postat av: A

Brukar du smaka på det du bakar? Som julgodis tillexempel?

2008-12-13 @ 11:47:54
URL: http://dagboksminnen.blogg.se/
Postat av: Molly

det var ju luciafirande på svt 2 kl. 7 idag ju :) såg du inte det ;)

du får ha en fortsatt bra dag! kram <3

2008-12-13 @ 12:49:26
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: anonym

aw vad skönt att det kändes bra när du provade bikini! :)

själv har jag lite större problem med det. åker utomlands om två veckor och allt är för stort. INTE roligt. finns ju knappt att köpa någonstans nu heller. men men.



hoppas du får en trevlig lucia och att du åtminstone smakar på en lussebulle :) :*

2008-12-13 @ 12:56:29
Postat av: Ronja

Hej Cornelia!

Hihi vad lustigt,jag prövade också min bikini idag eftersom jag åker till Mexico i Januari:)

Ha en underbar dag! Kram

2008-12-13 @ 13:03:16
Postat av: Maya

Klart att det gick Lucia på tv idag!

Sändes från malmö i år också, kl 7.00 och 20.00 på Tv2!

2008-12-13 @ 13:21:39
URL: http://mayasbubbla.blogg.se/
Postat av: Sara

Åhh , det känns som om det är ett steg åt rätt riktning iaf :) <3



Lycka till med bakningen ,

Själv har jag inte lyckats med jilgodis en ända gång :/ haha .



<3

2008-12-13 @ 13:39:43
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: E

jag bakar massa, massa lussebullar :)) blir att äta mängder med de idag. Orka ångest liksom, lite livskvalité måste man ha.



kram

2008-12-13 @ 14:09:24
Postat av: Emma

snällasnälla du ! du m å s t e äta av det du bakar, och du kan inte skjuta upp det med ursäkten att jag äter det på julafton !

idag är det lucia, och vad brukar man göra då? jo äta lussebullar och pepparkakor. ju längre du skjuter på det, desto jobbigare blir det och när julafton väl kommer och du ska äta det kommer det att bli så sjukt jobbigt att du antingen inte klarar det eller kompenserar. tro mig, jag vt precis vad jag pratar om, det hände mig förra året. min behandlare sa att "allt du lagar och bakar ska du kunna äta själv och smaka på direkt" och du bör nog ocså ta till dig den principen. dessutom bör du komma i takt med din chokladkalender snarast möjligt, för innerst inne vet du nog om att du har "gjort fel" och följt sjukdomen, för visst är det den som säger till dig att inte ta din chokladbit ... ?!

Kanske låter hård, men det är ENDA sättet att bli frisk på !

Kram :)

2008-12-13 @ 15:28:29
Postat av: Cattis

Haha, jag såg luciafirande på både svt 2 och kanal 4! Sedan såg jag en julfilm på tv 3 och julbarnprogram på svt 1! ;)

2008-12-13 @ 20:25:31
URL: http://vitanova.blogg.se/
Postat av: bibb

Jag håller fullt och fast med Emma.



Du skjuter ju bara upp det HELA, HELA tiden. Är det inte vettigare att testa nu, INSE att du faktiskt kan äta godis/choklad etc. UTÖVER den vanliga maten utan att gå upp i vikt, slippa oroa dig på julafton. Och istället njuta av chokladen på julafton, slippa ångest och annat och bara få leva.

'

Du verkar behöva få leva lite. Ditt liv verkar ganska stramt tycker jag.



Kom igen nu, du skrev ju själv att kroppen inte vet vad man stoppar i den..om det tex är en frukt eller en brödbit.. utan den tar vad den behöver och resten passerar.



Vad är det då för skillnad att få i sig 15 kcal av en chokladbit eller 15 kcal av en bit äpple?



Du måste ju våga för att bli fri, annars lär du förbli ätstörd..



(just as me) det är inte värt det, tro mig.

2008-12-15 @ 15:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0