1, 2, 3, 4 kcal

Godkväll sötnosar! Uuuh jag är trött och sliten. Ja ni ser ju själva på bilden nedan... usch. Men så är det när man får för lite sömn! What to do? Har precis ätit middag, fylld aubergine med ris. Gottigott. Älskar fyllda grejer. Köttfärsfylld paprika t.ex. Och jag såg ett recept på vårrullar från Thailand. Det ser otroligt gott ut. Jag har bara ätit äckliga vårrullar i mina dar. Med nån brun sörja i. Skolmat. Fy! Men fräscha med massa färgglada grönsaker och sweet chilisås... mums, det verkar gott.

Gjorde precis en problemlösning som jag fått från Idun. Tycker de är himla bra. Idag tog jag upp att jag räknar kalorier igen och att jag lite omedvetet sätter gränser för hur mycket jag "behöver". Så dumt det låter när jag skriver det här... hur kan egentligen JAG veta vad jag behöver? Det vet väl min kropp bäst själv? Jaja, jag skrev upp några lösningar på det. Och självklart är mitt mål att sluta med det. Jag måste våga. Att VÅGA ta dessa stegen är det svåraste i denna sjukdomen... man kan vilja en himla massa - vilja bli frisk, vilja äta, vilja sluta räkna kalorier. Men vågar man inte kommer det aldrig hända.

Ikväll går det Generation fett på tv. Jag är så grymt trött på alla viktprogram som finns. Jag tittar aldrig på sånt längre. Det hände väl någon gång att jag såg på Du är vad du äter... men det är så otroligt tråkigt att höra alla såkallade experter som pekar ut en massa livsmedel som gör en tjock... min mamma verkar ha gått på en del. Senast i förrgår sa hon "ja knäckebröd ska man väl inte äta... där är ju sånna, vad heter det nu... kolhydrater!!". Hon menar självklart inget ont, och hon tänker inte alltid när hon pratar. Men jag förklarade i alla fall att det inte alls handlar om det. Lite tröttsamt kanske att sitta där som ätstörd och förklara att "man behöver faktiskt kolhydrater"... jaja. Hon brukar komma på sig själv efteråt. Tur det! Vissa är allt bra klumpiga ibland ; )

Ska gå och gosa ner mig i soffan nu.
Ha det mysigt ikväll! Puss puss


Kommentarer
Postat av: Anna

Du har så rätt! Att vilja och att våga är två olika saker. Jag är livrädd, men jag kör ändå - de dagar jag inte egentligen vågar också. Trotsar man inte sin sjukdom blir man inte kvitt den! Stå emot! Och våga Cornelia!

2009-01-22 @ 20:05:09
URL: http://annamarian.blogspot.com
Postat av: Anna

Har precis flyttat till London och det är omöjligt att undvika ordet kalori här. Alla vuxna är helt besatta. All reklam handlar om low fat och typ alla vuxna is on a diet. Jaja, man får ta de positiva ur det och frossa i alla sallader som finns i 100 varienter men även alla gottigheter som finns här.

2009-01-22 @ 20:38:02
URL: http://thernan.blogg.se/
Postat av: Sara~Candis

Sv. Aaaaaw tack så mycket =D glad jag blir.

2009-01-22 @ 20:50:09
URL: http://candis.blogg.se/
Postat av: Jossi

SV: Tack så mkt sötis, de ska jag försöka med :)

Oja, de e superjobbigt, min mage värker av träningsvärk efter allt hostande, usch :(

2009-01-22 @ 21:07:38
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Postat av: Cattis

Du kan det vet jag!:) Det är "bara" att ge sig f*n på att det ska gå! För det går:) Kämpa vän!

2009-01-22 @ 21:30:07
URL: http://kaktuuus.blogg.se/
Postat av: E

Något recept på de fylld aubergine som du kan lägga upp kanske? :) Alltid kul att få tips och ideer! :) Kämpa på, du är en stor inspiration!

2009-01-22 @ 22:22:33
Postat av: Sanna

Jag vet att du vill och att du kan! Du är grym och din blogg är som jag tidigare skrivit en stor inspiration för många.

By the way, du ser jättefin ut som vanligt, inte sliten alls som du skriver!

2009-01-22 @ 23:40:31
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Umma

Jag slog över till det där Generation Fett i typ 5 minuter men kunde inte kolla vidare. Vad jag förstod det som så ville kvinnan bli ännu större än vad hon redan var?! Jösses!

2009-01-23 @ 09:13:17
URL: http://umma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0