Rosarosarosa

Jag tror att jag kommit in i en rosa period. Men det är ju bara en för underbar färg! Blir glad av den. Föll direkt när jag såg denna kameran från Canon i en Halénstidning jag fick i brevlådan idag. Såå söt! Jag har ju faktiskt ingen egen fotokamera. Jag har alltid använt mammas. Kanske på tiden att skaffa en egen?
Någon som äger en sån här kamera? Hur är den? Helt okej eller? Canon är ju ett bra märke! Förresten finns kameran i fler färger på Haléns. Ljusblå och vit. Alla är otroligt fina! Kostar 1699 kronor.
Modellen heter Canon Powershot E1. Tell me everything about it!


Kommentarer
Postat av: Martina

Vill du ha en riktigt bra digitalkamera ligger priserna på 2000+ av min erfarenhet. Visst canon är ett bra märke, men megapixlarna gör ingen stor skillnad om man har 7-8 eller 10-11. Megapixlar är upplösningen på bilden och vi privatanvändare har ingen användning av så pass stora bilder. Proffsen säger ju att så länge man har 4 megapixel klarar man sig mycket bra. Det är övriga inställningar, så som zoom etc som gör skillnad mellan en bra och mindre bra kamera! Sök på internet, googla rundor efter digitalkameratester osv, kolla pricerunner/prisjakt efter recensioner så kommer du hitta din kamera också :) Och självklart finns det många rosa kameror där ute i kameradjungeln.

Detta var såklart mina egna tankar, så det är bara råd från min sida till dig :) Och självklart är det säkert inget fel på den kameran du visa, ville bara säga att inte falla för hur den ser ut utan först titta på tester och fråga butikspersonal osv:)

2009-01-27 @ 15:25:09
Postat av: Cornelia

Martina: Tack för din åsikt :) Jo jag vet att antalet megapixlarna inte avgör om kameran är bra eller dålig. Många tror ju det! Den kameran jag har nu (mammas) har 7 mp och jag har aldrig fotat med så många mp!!



Kramar !

2009-01-27 @ 15:33:24
URL: http://annacornelia.se
Postat av: juliasbullar

"Martina" nedanför skriver att de ska kosta över 2000kr för att vara en bra kamera, vilket är bullshit. Ärligt. Pratade lite med min foto lärare om vad han tipsade om innan jag åkte till Thai. Då är zoom viktig, och har kameran över 5mpx så kan man vara nöjd. Allt beror ju på vad du ska använda kameran till. Sen är de ju självklart ett plus om kameran är lite stöttålig, iaf för ett klantarsel som mig.



Men priset på kameran spelar oftast ingen roll. Inte om den ligger på 1500kr eller 2500, snarare att du kan bli blåst.



Men gå till en affär och kolla, fråga om hjälp!

Så får du den DU vill ha :* kram på dig

2009-01-27 @ 16:18:51
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: Emma

Inte behöver man en kamera för 2000 spänn för att den ska vara bra! Min kamera låg på det givetvis, och den är super. En vän till mig har en sån där kamera, dock inte i rosa. Enligt henne så är den jättebra och hon blev jättenöjd när hon fick den. Jag har själv testat den, och den är bra.

Ett fint val, säger jag bara.

2009-01-27 @ 17:40:33
URL: http://emteresia.blogg.se/
Postat av: Linnea

Shiiiit, vilken fin! :)

2009-01-27 @ 18:01:09
Postat av: Verre

Vill också ha en bra kamera!

2009-01-27 @ 18:22:00
URL: http://verrez.blogg.se/
Postat av: carolina

åh gud vilken söt! :D

2009-01-27 @ 18:45:42
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag har en sån...Har inte haft den så länge, men jag tycker den är jättebra!

Så jag skulle verkligen rekommendera en sådan.



Mvh Amanda.

2009-01-27 @ 19:13:00
Postat av: E-S

Jag har också en Canon, men en annan modell, Canon Digital IXUS 80 IS. Den finns i rosa, choklad, karamell som jag har och några till tror jag. Hur som helst har den 8 mp och tar suveräna bilder, enkel att hantera och den är liten och behändig. Jag betalade i höstas ca 1900 för den, men nu har den gått ner till 1500 tror jag det var. Den har blivit utnämnd till den bästa "amatör"-kameran på marknaden och jag kan inte annat än hålla med. Kolla in den! :) Home/ProductFinder/Cameras/DigitalCamera/IXUS/DigitalIXUS80IS/index.asp" rel="nofollow">http://www.canon.se/ForHome/ProductFinder/Cameras/DigitalCamera/IXUS/DigitalIXUS80IS/index.asp

2009-01-28 @ 09:33:10
URL: http://thecrazybeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0