Lyxig och nyttig musli

Godmorgon! Det ser riktigt kallt ut idag. Frost och vitt på taken. BLÄ! Jag som känner för att ha något annat än vinterkläder på mig idag, men det är väl bara att klä på sig och hålla tyst. Eller frysa halvt ihjäl, men det är ju inte direkt lockande.
Om en stund ska jag hoppa in i duschen och göra mig klar. Sen dra till Malmö. Är riktigt shoppingsugen idag!

Tänkte först dela med mig av min egen müsli jag fixade ihop igår. Den blev väldigt god! Färsk frukt till är nog också gott. T.ex skivad banan, mango eller rivet päron. Mums! Müsli går ju att använda till mycket annat också. T.ex att ha i smuldegen till en äpplekaka eller på smoothien. Gott!



Min müsli med tranbär och kokos
Ca 7½ dl müsli

2 dl havregryn
1 dl dinkelflingor
1 dl rågflingor
3/4 dl vetegroddar
½ dl linfrön
½ dl solrosfrön
½ dl pumpafrön
½ dl psylliumfrön
Några msk kokosflingor
Torkade tranbär (finns utan socker på ICA)

Blanda grynen och flingorna i en stekpanna och rosta några minuter på hög värme. Rör om hela tiden. Blanda alla ingredienser i en bunke och rör om ordentligt. Förvara i en lufttät burk, gärna i kylskåp (håller längre).

Hoppas ni får en bra dag! Pussar!

Kommentarer
Postat av: Good girl

pumpafrön är det bästa! yoghurt med linfrö, hasselnötter, pumpafrön och russin är heaven :) fast din mûsli ser klart också god ut!

2009-01-02 @ 12:03:39
URL: http://goodgonebad.wordpress.com
Postat av: Sara

iih håller tummarna för en bättre lycka idag med shoppingen ;D

2009-01-02 @ 13:22:21
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ser och låter jättegott! :)

2009-01-02 @ 20:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0