Jag vill flytta

Gud vad jag önskar att jag vore rik. Haha, jag vet... det låter kanske inte helt bra. Men då hade jag åtminstone kunnat flytta från denna hålan jag bor i nu. Jag hatar det! Eller hatälskar kanske. På sommaren är här underbart att bo. Nära till stranden, landet, skogen, hamnen... allt på en gång. Men nu är det bara förjävla tråkigt att bo här. Finns ingenting att göra, och inga av mina vänner bor här nere. Jag vill komma bort härifrån! Flytta till någon mysig lägenhet tillsammans med någon. Eller bara flytta någonstans där det bor fler människor. Här nere bor bara en massa barnfamiljer och gamlingar. Ingen annan har råd att bo här. Vi hade dock tur som hittade ett bra hus när vi flyttade hit för 6 år sen. Nu kostar nog inga hus under 3 miljoner...

Jag hade velat bo i Malmö. Gärna där vid Turning Torso. Men där är ju också dyrt... men fint! Har man bara någon att dela lägenheten med så blir ju allt så mycket billigare, eller hur?

Hur som helst. Jag sov grymt länge inatt. Över 10 timmar. Känner mig lite konstig faktiskt, precis som att jag håller på att bli sjuk. Att frysa och vara varm samtidigt är nog inte bra. Satt med tjock tröja, leggings, värmekudde, filt och massa kuddar i soffan igår, ändå frös jag. Hm? Borde vila upp mig idag. Skippa träningen och bara ta det lungt.
Nej, nu ska jag leta lägenheter. Puss!


Kommentarer
Postat av: Anna

hejhej!

Du vill inte bo vid Turning Torso, jag lovar dig, haha.

Jag jobbar i byggnaden brevid och visst, snyggt och nära till hamnen på sommaren men nu är här ett helvete.

Blåser som in i helvete varenda dag och utsikten är långt ifrån vacker :/ blöp!

Tror det kostar rätt mycket mer än vad man egentligen får här nere! Känns lite halvklart än så länge.



Då hade jag nog hellre satsat på nåt mer centralt :)



Hoppas du mår bra idag!

2009-01-29 @ 11:05:38
URL: http://spira.blogg.se/
Postat av: kajsa

hej!

ja vet precis hur du känner dig! bor också i en håla och närmaste mat butik är 7 km! ska man till en kompis måste man planera flera dagar i förväg så man har skjuts mankan inte bara knalla över gatan lixom :/¨

här finns inte ens gator och runt mig ser ja nåra hus mest skog!

fast på sommaren finns det inte heller så mtk att göra här, vi bor inte i närheten av nått hav eller sjö :(

aja hade fint

2009-01-29 @ 17:40:31
Postat av: Anna

Hej! Du borde testa att åka utomlands typ ett år och bo antingen med andra i din ålder eller kanske hos en värdfamilj. Då kommer du iväg och får bo halvt on your own. Kan ju plugga eller jobba som au pair eller vad som helst, finns massor av möjligheter. Jag kände mig så jävla "fast" i Lund och även om jag har mycket vänner där och hade kul kände jag att jag ville pröva nått nytt. London va verkligen grejen för mig, mina äs är så mycket bättre också. Känner verkligen att du borde göra nått sånt, åka iväg och hitta på nått i nått år. Tänk på det!

2009-01-29 @ 20:18:33
URL: http://thernan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0