Tjock i en smal kropp

Ibland är det så grymt skrämmande hur låga tankar jag kan ha om mig själv. Hur kan jag tycka att jag är tjock? Jag fattar det inte. Förstår verkligen inte hur tanken ens nuddar mig. Ändå tror jag på det någonstans. Men då plötsligt stannar jag upp och tänker efter... kan jag verkligen vara så stor? Så lite som jag äter... omöjligt!! Det är inte logiskt. Ändå är känslan så verklig. I allra högsta grad! Det är så dubbelt alltihopa. Som två personligheter, två olika själar som finns inom mig.

En mening som jag skrev ner för ca 2 år sen tänker jag på väldigt ofta. "Hur kan jag känna mig så tjock i en smal kropp?" Varje dag ställer jag mig själv den frågan... jag känner ju revbenen bak på ryggen... jag ser dom ju i spegeln... säger det mig ingenting?

Hur som helst! Lördagkväll och jag är galet trött. Tråkigt. Kanske blir någon film lite senare. Film, te och filt. Är fortfarande lite krasslig faktiskt. Men jag tror det är i slutet av förkyldningen nu. Äntligen! Virus är bra dryga ibland... men all grönsaksjuice, smoothies och teer hjälpte kanske ändå? Who knows.

Drack en väldigt god blåbärssmoothie innan idag. Lätt som en plätt att göra också. En banan, en dl yoghurt och lite lagom med frysta blåbär. Toppades med fryst mango. Gottgott.
Nu ska jag snart gå och göra mig nått gott. Vad vet i tusan. Fruktsallad? Det var längesen... hmm nja.

Ha en bra kväll allihopa! Puss!


Blåbärssmoothie och SOLO

Kommentarer
Postat av: Becca

Ja, det är så sjukt egentligen att du känner så, jag känner likadant. Men vi ÄR ju inte tjocka, inte ens i närheten! Men det är svårt att få in det i sitt huvud. Det är som att man är blind eller har något synfel - man ser inte det verkliga utan man ser något annat något mycket större, en fet tjej. Så sorgligt att det ska behöva vara så.



Åå blåbärssmoothien ser mumsig ut!! Mmm

2009-02-08 @ 10:39:26
URL: http://beccatroll.blogg.se/
Postat av: Malin

Gud, jag känner igen mig i det där jättemycket.

Man fattar liksom inte, trots att man ser att siffrorna på vågen är lägre än vad de ska vara & trots att alla runt omkring en försöker få upp en i vikt.

Det är helt sjukt.



Känslan säger att man är tjock, men förnuftet vet att så är det inte alls.



Mm, vad gott med blåbärssmoothie förresten. Det ska jag nog göra som kvällsfika ikväll :* Mums!

2009-02-08 @ 10:56:13
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Linda

"Det är så dubbelt alltihopa. Som två personligheter"



Precis så känner jag också, som har bulemi. Förnuftet säger att något är på ett sätt men jag tror och känner att det är på ett annat. Försökte förklara för en kompis utan ätstörningar för många år sedan och sa nog precis så som du skrev där. Hon tyckte att jag var knäpp och kunde inte alls förstå vad jag menade :p Skönt att se, även om vi inte har samma sjukdom, att det finns fler som tänker och känner som jag =)

2009-02-08 @ 17:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0