Bleach blond hair

Godkväll sötnosar! Gud vad kall jag är. Brrr! Och nu såg jag att det snöar ute också. Åh så tråkigt! Ge mig lite värme liksom!
Jag har sån ångest över mitt hår. Fyfan vad fult det är. Helt seriöst! Jag betalade 800 spänn och ser INTE KLOK UT. Visst på bilderna jag la upp ser det jättesnyggt ut... men eftersom hon la i en silverblond färg är jag alldeles VIT i hårbotten och mer guldblond i topparna. Hur snyggt är det?! Och klippningen är sjukt slarvigt gjord. Kunde faktiskt ha gjort det bättre själv. Mitt hår är heligt!! Haha, faktiskt! Borde gå tillbaka och be dom fixa till åtminstone klippningen, och påpeka det att hon glömde kvar en massa kladd i håret på mig, vilket jag upptäckte när jag kom hem. Men vill jag verkligen låta dom röra mitt hår igen?! NEJ! (Silverschampo har inte funkat)

Jajaja, slut på klagandet. Åt kassler med vildris till middag. Megagott! Två knäckebröd också. Rågrut. Visst är det gott! Riktigt smarrigt att knäcka ner i lite yoghurt och skivad banan. Kanske blir kvällsmålet idag?

Ikväll ska jag se Semestersvenskar som vanligt. Längta bort lite. Bara 3 veckor kvar nu exakt! Snacka om att det pirrar i magen nu. Tänk att jag räknat ner sen det var 300 dagar kvar. Vi beställde i Maj 2008. Sjuuukt längesen ju! Tiden har bara flugit iväg... inte mig emot dock!
Usch nu fick jag huvudvärk. Säkert bara för att mamma springer runt och leker med en skällande hund på nedanvåningen. Haha! Ni skulle hört...
Förresten blev jag så glad vid matbordet idag när mamma sa en massa snälla saker om mig. Att jag är en så smart och klok tjej. Tack mamma!

Hoppas ni mår bra! PUSS!



Bild från menyse.com

Kommentarer
Postat av: Cattis

Cornelia! Måste tipsa om silverschampo, har du testat det någon gång? Det lägger in en lila ton i håret, vilket tar bort de gula tonerna. Håret blir silverblondt, och får jättefin lyster! Jag såg inte klok ut efter jag hade blekt mitt hår, panik! Men efter några tvättar med silvershampot blev det precis som jag ville ha det:). Det är väldigt skonsamt mot håret också!



Ett tips iallafall :)



Hoppas allt är bra!

Kram!

2009-02-04 @ 19:17:06
URL: http://vitanova.blogg.se/
Postat av: Sanna

Mums, kassler är supergott tycker jag!

Jag tycker absolut att du ska gå tillbaka och kräva pengarna tillbaka, det hade jag gjort. Du som kund har rättigheter, även hos frissan!

2009-02-04 @ 19:17:21
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Umma

Jag instämmer med Cattis! Silverschampo är räddningen! Lägg det bara där ditt hår är gulaktigt.



En annan sak som är ÄNNU bättre är att köpa en silvertoning (finns hos frisören) och lägg i. Det ger mer hållbart resultat.

2009-02-04 @ 19:29:00
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: karin

jag älskoar vildris.. men de finns bara att köpa i typ 4 portionsförpackningar här :/ så det känns lite onödigt. men värt att köpa ibland :)

2009-02-04 @ 19:32:17
URL: http://bubbelsoda.blogg.se/
Postat av: Maria

Du skulle bli extra snygg i en lång page...precis ovanför axlarna. Fast jag vet hur det är med att klippa håret kortare när man sparat ;)

2009-02-04 @ 19:46:53
Postat av: juliasbullar

Jobbigt, verkligen. Gå tillbaka och säg precis som det är och vad du tycker! Det hade jag gjort, minst sagt.



Det där med silverschampo är bra. Till viss del, håret kan bli väldigt tovigt de skadar mer än vad de "reparerar" om man säger så. Men ibland kan man ha det :)



GÅ TILLBAKA OCH SKÄLL PÅ DOM! :d

2009-02-04 @ 19:50:21
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: carolina

fan vad surt med håret! det finns jättebra silvershampoo från toni&guy som jag har kört med. kostar runt 130 :- använd 2 ggr, sen är håret snyggt ljusblont! :) mums för kassler! grillad kassler på sommaren...mm.. =)

2009-02-04 @ 20:18:32
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: sara

asså jag tycker att du är hur fin tjej som helst. jättegullig verkligen.. men asså faaan va du klagar hela tiden på alltt verkligen!! Ta inte detta fel menar inte att vara taskig

2009-02-04 @ 20:41:28
Postat av: Katarina

Ja ibland kan man undra om de inte gör saker med flit, frisörerna, bara för att man ska komma tillbaka så fort som möjligt så att de ska tjäna ännu mer pengar. Jag slingade mitt hår för några veckor sedan och då var jag inte särskilt nöjd, men efter bara några dagar så tyckte jag att det hade blivit bättre skiftningar och jämnare färg så.. Men prova med silverschampo annars, har hört att det ska vara bra och jämna ut!

2009-02-04 @ 21:07:18
Postat av: Louise

Jag ska höra med Gisela på lördag om hon vet varför det stramar så, sen kan jag förhoppningsvis rapportera vidare till dig sen :) Sköt om dig gumman <3 kramar

2009-02-04 @ 21:14:17
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Cornelia

sara: Haha. Nämn något annat jag klagat på. "Allt"? Hm tror knappast det va.

Tack för det andra du skrev! Det värmer!

2009-02-04 @ 21:15:00
URL: http://annacornelia.se
Postat av: mikaela

Absolut! Jag förstår precis vad du menar och skulle vilja införa, men man måste skilja på en behandling och vardagslivet.

Jag menar, jag har varit där själv och vet mycket väl att det är förjävligt att vara obekväm i sin kropp, och det behöver man verkligen jobba på. Men man ska samtidigt inte se sin behandling som en semester, får då kan det vara så att man håller sig kvar i det just för att det är så bekvämt. Känner många tjejer som gjort just det.

2009-02-04 @ 22:26:45
URL: http://mikaelaholm.blogg.se/
Postat av: Paris

Vissa frisörer gör så ibland, för att dom är rädda för att bleka av håret. Lägger du i en silverblond blekning så sliter det som fan på håret och salongen kan antagligen inte stå för att du blekt sönder ditt hår. =)

2009-02-04 @ 22:40:21
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Umma

Silvertoning ger mer kraftfullt resultat än schampot. Jag brukade använda det någon gång varannan månad och låta sitta i ca 20 min. Kolla här hur förpackningen ser ut: http://www.modette.se/upload/tinymce/modette/14394/wellasilver.jpg

Kostar runt en hundring om jag inte minns fel. Skulle prova det om jag var du! :-)

2009-02-04 @ 22:59:31
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Cattis

Haha, ser att du blir helt bombarderad av tips om silverschamo!^^ Men har du prövat att göra en riktig dunderkur? Lägg i shampot i torrt hår, sätt på en plastpåse eller något och låt verka till det blivit bra! Jag hade i det i typ 3 timmar! :) Se upp bara för att ha i det fööör länge, då blir håret faktiskt lite lila!



Hoppas det löser sig, annars så måste du gå tillbaka och läxa upp dem!



Kramar!

2009-02-05 @ 07:29:15
URL: http://vitanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0