Tisdag 16 september

Sex dagar tills jag fyller år. Ska bli roligt faktiskt. Känns som en nystart liksom, även ifall det bara är en siffra. Det är likadant när det blir ett nytt år. Man känner liksom "nu jäklar ska jag ta tag i det och det och det". Oftast blir det ju inte så, men någon gång ska bli den första, eller hur?

Mamma joinar mig här hemma nu. Hon är sjuk! Det blir ju så när man utsätter kroppen för stress. Man blir mer mottaglig för virus och sånt skit.
Blir väl lite pyssel här hemma idag. Måste förbereda maten till lördag, handla, baka bröd, göra morotskakan osv osv. Och STÄDA! Åh gud, jag hatar att städa. Det är underbart att få rent, jag mår mycket bättre psykiskt då... men själva städningen är ju så fruktansvärt tråkigt. Jag föredrar att städa någon annanstans i huset. Mitt rum är liksom bara kläder, kläder, kläder. Förresten så har jag hittat lite kläder jag tänkte sälja här på bloggen. Har svårt för att göra mig av med kläder, men jag måste verkligen. Eller så rasar min garderob!

Njä, jag ska väl röra på mig lite. Här kommer dagens frukost också. Värmde en scones som jag bakade för ett tag sen. Gott! Recept finns här. Jag åt den med cream cheese och en tallrik havregrynsgröt med soyamjölk och bananskivor. Mums!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är precis likadan! En ny siffra på åldersstegen, en nystart i livet! Hade vi känt varandra lite mer och om vi hade bott närmare varandra hade jag kommit på ditt födelsekalas i veckan kan jag lova! Btw jag älskar läsa din blogg och få ta del av ditt liv! Kram Emma (Som du har på din msn)

2008-09-16 @ 10:34:39
Postat av: Anna

Jättebra att du kan känna så. Se det som att detta var så de första 20 åren löpte och nu kommer det ytterligare 20 år som ska bli ännu bättre och det utan sjukdomen. Sjukdomen är in the past och nu är det en lång väg framöver som till slut kommer mynna ut i ett friskt och lyckligt liv :) För det är du värd!

2008-09-16 @ 12:31:11
URL: http://thernan.blogg.se/
Postat av: Linnea

Åh, gud vad kul att du ska sälja kläder här på bloggen! :) Jag tycker att du alltid har skitsnygga kläder på dig!

2008-09-16 @ 16:27:04
Postat av: Louise

Jaa vad kul att du ska sälja kläder. Man kanske kan göra något fynd dårå! (Tjejen som såg dig på MF :D ) Kramar!

2008-09-16 @ 22:01:13
URL: http://justasecond.blogg.se/
Postat av: sarah

Jag bakade de där sconesen härom dagen o frös in o tänkte testa idag, men upptäckte att alla var uppätna av mina föräldrar haha:-P Så jag antar att de är värda att baka igen, för uppskattade var de!

Fortsätt med dina matbilder sålänge du inte känner att det är ett tvång. Jag blir iallafall jätteinspirarad att börja äta bra och varierat när jag kollar på dina fina bilder!

2008-09-16 @ 23:41:43
URL: http://underbarasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0