Fredag kväll

Godkväll! Mm vet ni vad jag gjort? Hade tråkigt så jag gjorde granolan jag la upp recept på tidigare idag. Den blev lyckad! Har dock inte smakat än, men till frukost imorgon... jag tror jag kommer dö så gott det är. Det doftar helt ljuvligt. Gjorde om receptet lite så jag kan skriva upp det igen om ni vill. Granolan fick underbar färg och verkar krispig och god... imorgon får ni se.

Har mått ganska bra ikväll faktiskt. Ångesten har spökat en del men jag har ändå kunnat koppla bort det lite. Men alltså det är sjukt så mycket sämre jag blivit på sistone. Jag hade inte alls såhär mycket ångest förut. För bara ett tag sen. Ibland bara växer den och ger sig aldrig. Jag har inte haft en enda bra dag de senaste månaderna. Inte en enda dag utan ångest eller tvångstankar/tvångshandlingar. Fattar ni hur mycket energi det tar? Ja ni vet nog själva... visst suger det? Jag känner mig som en knarkare eller något. Typ att jag måste "mata" ätstörningen hela tiden, annars mår jag skit. Jag är beroende av sjukdomen, och fan vad det irriterar mig. Jag är ju "smartare" än så! Jag vet bättre liksom...

Mamma är inte hemma på hela dagen imorgon. Är galet beroende av henne just nu. Kanske inte just för att hon är min mamma, men för att hon är den enda jag litar på. Den enda jag pratar med och hon som orkar lyssna och finnas vid min sida. Okej, hon pallar säkert inte alltid hon heller... men oftast i alla fall.
Min mage är uppsvälld. Fan vad jag avskyr det. Hur blir man av med det egentligen? Mindre fibrer och sånt, jovisst. Men det hjälper inte heller. Jag kan bli uppsvälld bara av ett glas vatten!
Är trött i huvudet och kroppen. Borde sova. Var uppe 6 imorse. BLÄ!

Puss.

Kommentarer
Postat av: skrollebolle

Det är pga att du minskar maten som ångesten kommer, då hjärnan inte längre får den näringen den behöver för att kunna tänka positivt. Men det kanske du visste? :)



Så egentligen är det maten som tar bort ångesten, men det är ju svårt och tro när man mår som sämst.



kram

2008-09-26 @ 22:06:06
URL: http://skrollebolle.blogg.se/
Postat av: Cattis

Hejsan!:)

Tråkigt att läsa att det är sämre, men jag vet att det går upp och ner! Men det BLIR bättre, jag lovar! Sluta aldrig tro det, fortsätt kämpa! Jag vet att du kan:)

Att magen är uppsvälld beror på att du äter för lite. Det här hade jag väldiga problem med förut, och jag led verkligen av det! Men magen ordnade till sig när jag var snäll mot kroppen å började ge den, den mäng mat den behöver! Visste är kroppen smart ändå?:) Säger ifrån på en gång när vi är dum mot den! Å det är väl tur!!

Stå på dig, jag tror på dig!<3

KRAM!

2008-09-26 @ 22:22:37
URL: http://kaktuuus.blogg.se/
Postat av: skrollebolle

Jo, fast kanske inte tillräckligt för att vända negativa tankar till positiva? o.O

Tror man typ måste "chockera" kroppen med energi.. ;P



kramar

2008-09-26 @ 22:41:44
URL: http://skrollebolle.blogg.se/
Postat av: Sara

Kämpa på, ångesten är hemsk, men går att vinna över!

Du har inte diskuterat medicin med din läkare? Eller du kanske redan äter ngn?

2008-09-26 @ 22:42:42
URL: http://sarabaaara.blogg.se/
Postat av: stephanie

ooh, det är läskigt vad jag känner igen mig i det du skriver. trodde jag var ensam, men icke. tack för att du bloggar : )

2008-09-26 @ 22:52:58
URL: http://attlevalivetnu.blogg.se/
Postat av: Lina

För mycket fiber gör din mage uppsvälld! Du måste iaf se till att dricka jättemycket vatten när du äter fiberrikt, annars blir det stopp. Jag har fortfarande uppsvälld mage, jag är 24 nu och ätit i två år, men jag vet inte.. Kanske är bättre ibland, men oftast inte.

2008-09-27 @ 01:03:43
URL: http://meduzan.blogg.se/
Postat av: anna

min mage är precis likadan, svullnar för ingenting så jag ser ut som om jag är i 6e månaden eller nåt, inte jätteroligt.

Hoppas verkligen att det försvinner nu när jag ska börja med regelbundna måltider och så, för det är det enda jag inte testat.

2008-09-27 @ 08:50:23
URL: http://yaa.blogg.se/
Postat av: AnnaP

Det är på grund av att din mage är ovan vid mat som den svullnar... så säger behandlarna på Mando iaf :/



det brukar gå över, men det kan ta ett par - tre månader :(

2008-09-27 @ 21:58:21
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0