Söndag 28 september

Godmorgon! Mmm söndag. Mysmysmys! Idag ska jag ner till Skanör med hunden, mamma och ett par vänner med sina hundar. Ska låta dom springa runt, leka och vara fria. Helt perfekt dag också, solen skiner och det är inte allför kallt ute. En perfekt höstdag helt enkelt!

Jag mår helt okej idag. Har varit precis på gränsen att bli riktigt sjuk men det verkar hålla sig tillbaka. Ska nog börja med mina p-piller (neovletta 28) idag också, vilket jag fortfarande inte vågat. Hatar när det kan hända saker med min kropp... som dessutom kan vara farliga! Sen inbillar jag mig väldigt mycket också. "Ohnej, nu gör det ont i benet, det måste vara pillerna!" Innan jag skaffade hund så inbillade jag mig att jag var allergisk. Det kliade överallt och ögonen rann, men inte fan vad jag allergisk. Gjorde alla tester som går och det visade ingenting, och nu har jag haft henne i 2½ år utan att något hänt. Nej, jag ska gå och ta den där tabletten så fort jag skrivit klart detta inlägget.

Nu på morgonen åt jag min standardfrukost. Havregrynsgröt med banan och havremjölk + en skiva rågbröd med keso, skinka och gurka. Mycket mumsigt. Mamma köpte en massa bra kokböcker igår när hon var i Göteborg på bokmässan. Bl.a en om kost som stärker ens immunförsvar! Jättebra bok med massa intressant fakta. Kan visa er sen!

Nej nu ska jag duscha och ta tablett, hehe. Ha en bra söndag! Kram

Kommentarer
Postat av: Sara

då kanske vi träffas här:D

krami)

2008-09-28 @ 10:22:05
Postat av: Josephine

Jag äter nevoletta 28 och har gjort det i över 2 år. Det har inte varit några problem alls för mig, inga biverkningar överhuvudtaget, men som sagt det är väl olika för alla. Men ge det en chans och försök att inte tänka så mkt på att du äter dom så får vi hoppas att det funkar bra för dig.

2008-09-28 @ 10:23:03
Postat av: Cornelia

Sara: Var då? :)



Josephine: Mm jag tog min första precis. Får se vad som händer! :P

2008-09-28 @ 10:42:01
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Tilda

Håller med Josephine: försök att inte tänka så mycket på vad p-pillren "gör med dig" MEN det kan ändå vara värt att ha koll på vilka vanliga bieffekter tabletterna har. Det är jätteindividuellt och precis som vissa inte får några biverkningar alls så kan andra få massor.



Min poäng: det är bra att veta om något "konstigt" händer med din kropp, att det är en normal effekt av tabletterna och inget annat (så slipper du undra, oroa dig eller fundera).



Ha en fantastisk söndag!

2008-09-28 @ 12:13:52
URL: http://kinell.blogg.se/
Postat av: Louise

Håller med övriga talar/skrivare. Åt också novletta under en tid och dom funkade perfekt! Så du behöver inte vara orolig vännen, det kommer gå bra.

2008-09-29 @ 14:25:17
URL: http://cauterize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0