Mineral makeup från Loréal



Nu har jag testat sminket jag köpte igår. De kostade ca 180 kronor stycket. Jag började såklart med att rengöra ansiktet grundligt. Jag brukar använda clerasil även ifall jag knappt har några finnar, men det känns väldigt rent och fräscht efteråt. Sen använder jag speciella våtservetter som är gjorda för ansiktet, och torkar av eventuella sminkrester. Därefter smörjer jag in med vanlig ansiktskräm och torkar av lite med en handduk så att inte sminket jag sen lägger på ska smetas ut.
Foundation till vänster på bilden använde jag såklart först. Man skakar på burken och skruvar sen av borsten och använder den. Applicera med cirkelrörelser över hela ansiktet eller där du vill täcka ojämnheter. Sitt helst i dagsljus.
Sen använder man bronzern på kinder, näsa, panna, haka och ovanför ögonen.

Vad tyckte jag då om dessa? Skitbra! Det blev överraskande jämt men såg ändå naturligt ut. Mjuk och skön blev huden också, och hittills (ca 3 timmar efter) sitter sminket lika bra som när jag applicera det.
Bronzern tyckte jag också väldigt bra om. Det finns två olika, en för blonda och en för brunetter. Denna (för blonda såklart) passade min hy väldigt bra och blev otroligt jämt och det skimmrar lite lagom blygsamt.

Det enda negativa är att borstarna är små. Jag föredrar en större borste men de små funkar ju.

Mineral makeupen från Loréal får 4 poäng av 5 möjliga. Ett supersmink som känns fräscht och bra för huden!


Kommentarer
Postat av: Josephine

Är det inte bättre om du låter din ansiktskräm torka in istället för at torka av med en handuk, om det fortfarande känns fuktigt? :P Lät lite märkligt..

2008-09-15 @ 15:07:41
Postat av: Cornelia

Josephine: Jo om jag hade haft tid/ork till det så vore det ju smart. Men nu har jag inte det så att torka av överflödig kräm är inte ett dugg märkligt för mig eftersom det funkar :)

2008-09-15 @ 15:49:28
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Åse

verkade ju jättebra! ska lätt köpa nästa gång det är dags för ny foundation :)

2008-09-15 @ 15:56:07
URL: http://aasemaja.blogg.se/
Postat av: sofi

Jag har funderat på att köpa den där med.. men vad har du för färg på foundationen? tyckte alla färger var så mörka men din ser rätt ljus ut =)

2008-09-15 @ 17:55:11
Postat av: kajsa

Vad heter färgerna du köpte? men funkar den där vänstra som fondaition?? är det inte bara som puder då??

2008-09-22 @ 18:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0