Den trettonde

Jag tycker inte om siffran 13 längre. Denna dagen betyder otur, olycka och sorg. Det är nu exakt 3 månader sen en av min familjs absolut närmsta vän gick bort. Det känns fortfarande overkligt, som att det inte hänt. Jag tänker fortfarande ibland att det är hon som ringer. Alltid när det ringde hos oss innan brukade vi skämta om att det var hon som ringde. Men nu kommer inte de samtalen längre, nu hör man inte hennes glada röst där i andra änden... livet är bra kort, och kan ta slut vilken sekund som helst.

Nära och kära runt omkring mig får cancer och andra sjukdomar. Min mammas andra bästa vän fick cancer för inte alls längesen. Av värsta sorten. En annan vän fick ett ordentligt anfall för nått år sen och höll på att stryka med hon också. Min gamla högstadielärare har fått cancer och en väldigt allvarlig sådan. En av mammas arbetskamrater dog för nån månad sen, också i cancer tror jag.

Jag kan hålla på hur länge som helst med att rada upp personer som har livshotande sjukdomar och som gått bort den sista tiden. Det enda positiva i allt detta elände är att jag själv får lite motivation att ta tag i mitt eget liv, och göra något bra av det. Innan det är försent! Kroppen tål inte hur mycket som helst. Plötsligt lägger den av i protest. Det är en av mina värsta mardrömmar... att bli dödssjuk och inte kunna göra ett skit åt det. Men nu kan jag det!! Jag kan bli frisk med "lite" vilja och kämparglöd. ALLA kan bli friska från ätstörningar. Det finns inga "hopplösa fall". Det trodde jag... och kan ibland känna så fortfarande, men varför skulle inte du eller jag kunna bli friska, men hon där borta kan? Ologiskt.

Ha en bra lördag. Vi hörs sen! Puss

Kommentarer
Postat av: KRYCKAN

Klokt skrivet, och så sant! :)

2008-09-13 @ 10:08:44
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Carita

Jag spelar gitarr :) Är nybörjare, har bara spelat i några månader, men jag kan spela utan att folk håller för öronen. ^^



Ja, precis, alla kan bli friska. Jag har lyckats, och det kan du också. <3§

2008-09-13 @ 10:20:11
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Tilda

Tretton är mitt absoluta favorit- och lyckotal. 1 och 3 tillsammans är vackert och jag bär alltid ett halsband med en hästsko i guld med siffran tretton i. Tänk vad annorlunda det kan vara!



Jag tycker att du ska leva som du lär (syftar på inlägget) och unna dig en lyxig helg. Du är en smart, klok och förståndig tjej som vet bättre än att lyssna och lyda till påhittade tankar - för det är vad de är.

2008-09-13 @ 12:11:43
URL: http://kinell.blogg.se/
Postat av: Emilie

Så sant så sant, jag trodde inte heller att jag kunde bli frisk förut men nu sitter jag här, glad och nöjd och njuter av livet utan äs:)

2008-09-13 @ 12:26:53
Postat av: sarah

Rätt! Det finns INGA hopplösa fall, jag har sett många som varit sjuka i 30-40 år och lyckats ta sig ur det med vilja, kämparglöd och stöd utifrån. Om någon som betraktats som kroniker under så många år lyckats bli fri, varför skulle då inte du? Eller jag? Klart som fan att det går!

2008-09-13 @ 13:53:52
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: J U L i A

Imorse så drack ajg sån proviva juice. Och de stod att det är bra, för den tar upp järn elelr nått sånt. Tänkte på din mens.



Jag vet inte hur snyttig den är eller nått, men kanske värt att prova? Kag dricker mango och den är supergod :)



ta hand om dig sötnos :) <3

2008-09-13 @ 15:40:53
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0