Hemsk natt

Oh my god. Vilken hemsk natt! Vaknade vid 02:00 av ett fruktansvärt illamående. Det var längesen jag mådde så dåligt. Låg och vände mig säkert 50 gånger i olika ställningar för att försöka bli av med magsmärtorna och illamåendet. Gick upp på toaletten och förberedde mig för spya, drack lite vatten och tittade mig i spegeln. Mitt ansikte var alldeles vitt! Vitt som ett lakan. Gick och la mig igen, vred mig ½ timme till och sen somnade jag. Trodde verkligen att jag skulle kräkas så dåligt jag mådde. Förstår inte var det kom ifrån! Nu på morgonen mådde jag bättre när jag vaknade, tack och lov. Åt en magvänlig frukost med filmjölk, vetediet (små flingor som är gjorda för sånna med magproblem) och banan + en macka med skinka. Det gick ner utan större illamående. Är sååå himla rädd för att bli ordentligt sjuk. Att inte kunna äta och att minska i vikt. Det får bara inte hända!! Allt kommer bli så mycket värre då...

Idag ska jag laga en favoriträtt till lunch. Ska bli väldigt gott. Ni får se sen vad det blir, hihi.

Ska nog låna lite böcker på biblioteket nu. Orkar inte göra så mycket annat när jag mår såhär dåligt. Min huvudvärk tar död på mig! Fast en promenad blir det nog efter lunch. Frisk luft mår jag bra av.

Ha en bra måndag! Puss & kram

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag blev illamående på natt/morgon av mina p-piller i början. Kommer inte ihåg hur länge det varade men jobbigt var det :p Inbillade mig att jag var gravid och blablabla... Det är nog det enda negativa jag upplevde i början.. Annars har jag bara upplevt positiva effekter :)

2008-09-29 @ 09:40:22
Postat av: Sabina

Jag kommer ihåg att första gången jag tog p-piller så fick jag också fruktansvärda magsmärtor. Det är med all säkerhet dina p-piller. Men det blir bättre när kroppen har vant sig vid dom, nu märker jag i stort sett ingenting. Om det ändå inte försvinner så gå till din gynekolog och be att få en annan sorts p-piller, det finns miljoner olika som kan ge olika slags biverkningar.

2008-09-29 @ 11:32:34
URL: http://sabinii.devote.se
Postat av: carolina

gumman då! så har jag också haft med mina p-piller ibland. man tror verkligen att man ska kräkas. hatar den känslan, när man känner hur illamåendet stegrar och dewt inte hände rnågot, utan man får ligga där och må dåligt=( skönt att du verkar må bättre nu!

2008-09-29 @ 13:32:54
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: RASA

jag skulle nog kunna påstå att det är av dina p-piller, det var samma för mej i början också, men går över relativt fort : )



ta hand om dig ^^

2008-09-29 @ 15:38:15
URL: http://sara91.blogg.se/
Postat av: a

testat ta huvudvärkstablett=

2008-09-29 @ 23:09:24
Postat av: Cornelia

a: Ja självklart!

2008-09-30 @ 06:51:39
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0