Godkväll sunshines!

Mår helt okej ikväll. Det gick bra hos gynekologen. Förstår inte varför så många är rädda för att gå dit... det är verkligen ingen big deal. Hur som helst frågade jag såklart om min mens. Sa att den varit borta nu i 5 år och att jag är orolig. Hon sa att jag behövde gå upp några kilon till i vikt, men att det var självklart att jag skulle börja med p-piller. Det var något med östrogen eller nått. Hon sa att man kunde bli benskör om man inte haft sin mens på väldigt länge. Att man kunde få lite av det manliga hormonet, att man får mer kroppsbehåring och brösten växer inte.

Så imorgon ska jag tillbaka och ta massa blodprover + ta ut mina p-piller. HOPPAS jag får en fejkmens åtminstone. Jag tror det skulle peppa mig faktiskt. Och kanske lite större bröst? HAHAH! Förresten så heter pillerna Neovletta. Säger mig ingenting, men någon av er kanske tar dom eller har tagit?

Är ganska trött ikväll, ska upp tidigt som fan imorgon också. Har ätit lite dåligt de senaste dagarna (veckorna?), så kanske därav min trötthet. Kanske får världens matsug nu med pillerna? På gott och ont kanske, men rätt skönt ändå. Det suget att behöva äta och aldrig vara sugen på någonting...

Puss sålänge


Kommentarer
Postat av: Malin

åh, jag känner mig faktiskt mer motiverad av att läsa din blogg!:) tack så mycket att du finns och skriver om dina problem och hur du handskas med dom..eftersom jag själv (och andra som läser) har liknande problem så känner man sig mindre ensam..Jag ser lixom ett litet ljus i tunneln nu :)

Tack!

många Kramar!

2008-09-09 @ 19:38:02
Postat av: Cornelia

Malin: Åh tack så mycket! Vad glad jag blir. Ge inte upp i din kamp :) Tänk att bli av med alla dessa tankar och problem en vacker dag <3 Det vore underbart!!



Kram!

2008-09-09 @ 19:41:10
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Anna

Jag vart lite psykad av neovletta faktiskt. Jag grät hur lätt som helst, första gången jag grät till en film var till en komedi ett tag efter jag började med pillerna. Jag blev jättekänslig och svängig i humöret, men det sägs ju att sådant går över efter ca tre månader.



Jag bytte efter ett tag till Cileste, sen bytte jag senare till Jasmin som jag tyckte fungerade bäst. Men det är ju olika för alla.



Hoppas det går bra för dig! Kramas!

2008-09-09 @ 19:48:03
URL: http://annamarialarnmark.devote.se
Postat av: carolina

jag har hört lite sämre saker om neovletta, min kompis blev deprimerad av dem, men det är ju så olika! tänk egentlige, hormoner i pillerform! jag tycker det är rätt coolt egentligen. jag har Trionetta och jag har inte fått några biverkningar alls, varken matsug, illamående eller mellanblödningar och sådant. tänk på att du måste äta ordentligt så kroppen tar upp pillrena som dom ska gumman! kram på dig!

2008-09-09 @ 19:48:38
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Åse

jag har ätit dem, men blev allergisk mot dem och fick leverproblem så det var ju inte så bra. innan jag blev allerigsk funkade dom bra dock. jag gick från b-kupa till d-kupa när jag åt dom, haha. hoppas det blir kalasbra för dig och att the mens kommer tillbaka snart <3

2008-09-09 @ 19:51:07
URL: http://aasemaja.blogg.se/
Postat av: Anna

Neovletta? Åh jösses. Jag lipade konstant i 2månader. Spelade ingen roll vad jag gjorde/ inte gjorde, jag bröt ihop av allt. Fel pålägg på mackan, ett för trött Hej av en kompis, felstavade ord på msn- verkligen ALLT. Men sedan gick det över, och ingen var nog gladare än min pojkvän! Haha! Det kommer gå fint Cornelia, alla reagerar olika och för dig kanske de funkar perfekt :) Ha en fin kväll!

2008-09-09 @ 19:57:42
URL: http://annamarian.blogspot.com
Postat av: Martina

Har ätit Neovletta i snart två år, har fungerat utmärkt för mig. Inga problem alls! Men som sagt är det annorlunda för alla, gynekologen sa dock till mig att Neovletta brukar de flesta gynekologer rekomendera att börja med. Du får ju klaga ifall de inte passar:)

2008-09-09 @ 20:09:56
Postat av: helene

men jisses, när jag tittar igenom kommentarerna så blir jag lite chockad, jag har inte varit med om någon depression, fast det kan bero på att jag redan är inne i en depression så jag kände ingen skillnad, men iallafall, jag tycker dem är super! lycka till med dem :)

2008-09-09 @ 20:13:03
Postat av: Tina

Jag äter neovletta och har gjort det i mer än 1 år. Jag har inte märkt av något alls! Inget av de som de andra skriver om, har inte ökat i vikt eller liknande. Jag har precis som jag var innan. Så testa och se hur det går för dig, annars är det ju bara att byta :)

2008-09-09 @ 20:30:28
URL: http://telefonterrorist.blogg.se/
Postat av: J U L i A

neovletta var inge bra alls för mig, jag blev deppig och ville typ dö hela tiden. Och just de p-pillerna skiver de ut till typ alla... De alla får i början typ.



Men jag bytte till Yasmin typ. As bra, man kan få större bröst, mindre acne, gåner/upp i vikt osv. lite olika.



Men neoveltta funkade itne alls, men Yasmin är perfekt! Hoppas de funkar för dig :*

2008-09-09 @ 20:51:20
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag åt Neovletta i kanske 2 år innan jag bytte till Orthonett Novum som funkar kanon. Blev väldigt deprimerad av Neovletta, men tänkte hela tiden att det nog går över snart, och så kopplade jag väl inte riktigt att det var pillrerna. Men till slut tog jag tag i det och bytte och det var sån tur.. Helt plötsligt så kunde man ju vara glad igen! Men det är ju självklart individuellt hur man reagerar, det jag egentligen skulle komma till är att var inte rädd att byta om det fortfarande inte känns bra efter ett par-tre månader!:) Lycka till med allt!

2008-09-09 @ 21:18:41
Postat av: j

nu blev jag riktigt rädd. Jag har inte heller haft mens på fyra år, då jag bara haft den en enda gång. Kanske borde prova p-piller jag med, är dock så jävla rädd för att man ska gå upp i vikt som min vän gjorde då hon gick från att ha anorei till bullemi. Vad tror du?

2008-09-09 @ 21:57:34
URL: http://blirfrisk.blogg.se/
Postat av: KRYCKAN

Jag käkar dem och har inte märkt av någonting. Inget mer matsug, inga depressioner, temperamentsförändringar osv =) Nej allt har funkat prima! Käkat ett år med dem ungefär.

2008-09-09 @ 22:39:52
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Lina

Jag äter neovletta, har ätit p-piller i snart 10 år och jag har aldrig blivit mer sugen på mat eller sötsaker. Precis som en kvinna är så blir man lite mer sugen på något vid mens eller ägglossning, men det är ju inte så att man blir fet av att vara sugen, det är ju vad man stoppar i sig =)

Neovletta funkar jättebra på mig, åt andra innan men har sån mensvärk så jag ligger och skriker, och har bara ont 1 av mensdagarna med dessa.



När jag inte åt hade jag ändå lite mens ibland, så du kanske kan få fejkmens om du har tur! =)

2008-09-09 @ 23:12:00
URL: http://meduzan.blogg.se/
Postat av: JosefinEmilie

Sötnos, oroa dig inte allt för mkt nu, vad gäller p-pillrena pga alla andras kommentarer!

MEN om jag säger så här;

Det finns p-piller med antingen gulkroppshormon i ELLER Östrogen. De flesta som får biverkningar av pillrena får det faktiskt av östrogenet.

O jag antar att dina piller innehåller detta eftersom du sa du skulle få östrogen :)



När jag själv åt p-piller innehållande östrogen för mååånga år sen, så fick jag otroliga humörsvängningar o kände mkt ilska inom mig. Min aptit ökade och jag tyckte det var ganska skönt faktiskt!

Dock blev det för mkt bergochdalbana med mitt humör så jag bytte till p-piller innehållande gulkroppshormon! Vilket jag inte kände av särskilt mkt.

Dock fick jag större bröst av de första p-pillrena om du nu skulle vilja ha det ;) hihi.



SJÄLVKLART är det som med allt annat; olika från person till person och bara för att andra har reagerat på ett visst sätt behöver det absoluuut inte betyda att du oxå kommer göra det.



Ge dom en chans o om det skulle uppstå föör mkt biverkningar är det ju bara att prata med din gynekolog om att byta märke :)



Det kommer ordna sig i vilket fall, var så säker! hihi :)



Puss , saknar dig förresten!!!! :( <3<3

2008-09-09 @ 23:13:48
URL: http://regnblomma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tog dem och fick blodproppar i lungorna och benet. Vill inte skrämma dig men man ska vara försiktig. Var noga med att kolla om ni har haft högt blodtryck etc i släkten. Kram!

2008-09-10 @ 02:38:18
URL: http://sandranordin.com
Postat av: Jennie

Vad bra att du har kommit såpass långt och tänker så!



Själv klarade jag inte av att äta p-piller. de gjorde mig så jäkla illamående! Men så var ju det en annan sort - vissa piller passar ju inte vissa människor etc.

2008-09-10 @ 07:26:11
URL: http://kakuseiheroism.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad glad jag blev att du svarade i min blogg!

Nu blev jag mer peppad, jag känner mig mer laddad att skaffa hund nu. Men jag tycker ju om att resa osv, fast jag reser ju inte ofta men vill ju resa i framtiden och jag tänker att då kanske det inte är bra att skaffa hund redan nu. Men det kanske man löser då? Man kanske anpassar sig efter hundlivet?



Om du skulle nämna negativa saker med att ha en hund, vad skulle det vara då? Om du verkligen försöka få mig att se det på ett dåligt sätt också (för just nu är det bara "vill ha vill ha vill ha") och det är nog bra att få perspektiv på saker.



still loving your blogg =)

2008-09-10 @ 08:09:12
URL: http://sofiakj.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag har precis som du inte fått tillbaka min mens än...:( så jag undrar om du kmr få den nu när du börjar med p-pillerna ? & går man upp i vikt av dom, vet du det ?

Hoppas du kan svara :) Ha en bra dag och Lycka till! Kram

2008-09-10 @ 08:14:54
Postat av: anna

Jag började ta yasmine för att få igång mensen och de funkar jättebra på mig.

Hade ett par andra innan som jag inte minns va dom hette men dom klara min kropp inte av alls, blev typ gravidsvullen i magen och mådde skit. Det är bara att prova sig fram!

Positivt; Gick från knapp A-kupa till lagom stor B-kupa :)

2008-09-10 @ 09:25:36
URL: http://yaa.blogg.se/
Postat av: lilla ja

Har ätit neovletta i snart ett år, bytte ifrån trionetta, för att jag ätit med i nästan 9 år, och fick en massa konstiga mellanblödningar osv. När jag bytte till neovletta har allt fungerat jättebra, var skiträdd för att gå upp i vikt osv, och läste alla skräckhistorier med hjärtat i hals-gropen. Kom ihåg att ge det en chans nu, bli inte avskräckt av vad alla andra skriver, om du provar och inte gillar dem är det ju bara att byta!! Ta hand om dig vännen!

2008-09-10 @ 09:37:26
URL: http://littlemes.blogg.se/
Postat av: fredrika

Jag har ätit noveletta i över ett år nu... Jag har inte gått upp i vikt, snarare tvärt om :P jag har ej fått finnar eller blivit deprimerad.. lite vanlig pms ibland bara :P de har däremot ej hjälpt mig mot mensverk, men antar att du ej har problem med det :P

2008-09-10 @ 20:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0