Godkväll cupcakes

Vad gör ni? Jag såg precis på Extreme home makeover. Är inte det ett helt underbart program? Jag blir så glad när de hjälper människor som verkligen behöver det. När de sen får se sitt nya hus och blir så glada är tårarna svåra att hålla tillbaka. I just love it!
Nog om det. Jag har funderat lite ikväll, och har kommit fram till att jag behöver skriva ner lite positiva framsteg jag gjort efter min långa svacka. För jag har gjort framsteg, men mitt i allt kaos är det lätt att glömma bort.

1. Jag är lite tryggare i min kropp
2. Jag äter ibland med glädje och tycker det är gott
3. Jag kan tänka "jo, jag behöver äta den här mackan" och så gör jag det också
4. Flera måltider äter jag varje dag, frukost, lunch, mellanmål, middag och kväll
5. Jag känner mig motiverad att införa godis/glass/efterrätt på fredagar eller lördagar
6. Jag längtar tills jag börjar på dagvården (det trodde jag aldrig)


Okej, kanske ingen superlista direkt. Men äh något bra var det i alla fall. En sak jag också vill är att skriva om mat som något väldigt positivt här i bloggen. Inte "ååh nu åt jag det" eller "jag blir tjock om jag äter detta". Istället vill jag komma med goda recept, och fina matbilder. Har fått nån dille på att fota mat den senaste tiden. Har funderat fram och tillbaka om det är ett beteende som kommer med sjukdomen, men nej. Det känns verkligen inte så. Jag älskar helt enkelt att fota, och mat gör sig så bra på bild. Det är roligt att ta en riktigt bra bild, där maten ser lockande och god ut. Förresten så tycker jag det är riktigt roligt att laga mat och hitta på nya kombinationer och recept. Har alltid gjort det, ända sen jag var liten faktiskt.

Det kanske blir en kokbok av alla mina bilder tillslut? Haha! Vem vet...
Nej, nu ska jag läsa lite bloggar och sen slänga huvudet på kudden.
PUSS!

Kommentarer
Postat av: mats

Bra - och fin - design!

2008-09-15 @ 21:31:27
URL: http://matspalats.blogg.se/
Postat av: a

så härligt med positiva inlägg. Fortsätt så!!

och du har kommit sjukt långt ska du veta!

kram

2008-09-15 @ 21:42:08
Postat av: Rebecca

Det är 500 Ml förpakningarna oc ja, jag äter en hel sådan ^^ hehe... jag tycker du får ta och komma hem till mig en dag så kan vi käka ben and jerry-glass :D



Puss <3

2008-09-15 @ 21:43:42
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Jackie

Ååh, du måste veta hur STOLT du borde vara över dig själv! :D Så himla glad för din skull att du väljer den hälsosamma livsstilen än den svältande.. Du är verkligen en bra förebild för andra tjejer :) Säger bara YIPPIE att du ska komma med recept, jag älskar det :D Har inte ätstörning men jag är väldigt intresserad av nyttig mat bara osv ^

2008-09-15 @ 22:05:26
URL: http://shackii.devote.se
Postat av: Michelle

Den gröna kjolen du visade för några inlägg sedan från Chicy.se, Gillar den verkligen och är väldigt sugen på att skffa en me den finns inte på sidan, hittar den liksom inte där.. var det längesen du beställde den eller var det nyligen? Tacksam för svar!

Ha det bra Cornelia!



MVH / Michelle

2008-09-15 @ 22:05:50
URL: http://michellee.blogg.se/
Postat av: elin

du är superduktig :)

2008-09-15 @ 22:05:52
URL: http://ellijonsson.blogg.se/
Postat av: Josse

Gillade det programmet förut men fattar inte varför de envisas med att göra sådana stora hus, är ingen av de familjerna som har råd att bo kvar där någon längre tid och vad är grejen med alla de töntiga teman i rummen.. visst den 8-åriga tjejen kanske gillar hästar för tillfället men vad händer när det intresset har svalnat och hela rummet är fyllt med hästar? Lite kul :p

2008-09-15 @ 22:56:48
Postat av: Hanna

Jag tkr du e jätteduktig och det är alltid kul att se dina recpet och bilder, man får liksom isperation!! Fortsätt kämpa ! (: Kramar ! <3

2008-09-16 @ 08:19:59
Postat av: Therese =)

Jag tycker att det är en superlista i alla fall!! =) Tänk när du kan börja med efterrätt nån dag i veckan. Det är ju så gott! Ett tips; jag tog frysta hallon i en skål och sedan kokade jag egen vaniljsås (du vet ekströms att koka själv) då tillsätter du vanlig mjölk och eventuellt mängd grädde (inget som behövs egentligen) och häller över den varma såsen över hallonen i skålen så dom smälter. Jag tyckte det blev riktigt gott i alla fall =). Egentligen ska man ju vänta tills vaniljen svalnar men eftersom jag hadefrysta bär och var sötsugen så... :P KRAM

2008-09-16 @ 10:09:19
URL: http://thereseinletters.blogspot.com
Postat av: Mysan

Hej!!

Kan knappt tro att du fyller 20! Alla växer så snabbt, och tiden går så fort! Vi kommer till dig, men undrar vad du önskar dig? Det blir svårare o svårare att köpa presenter tycker jag... Ibland snubblar man över nåt man bara VET att en person ska ha, då är det lätt, men det händer inte så ofta... :)

2008-09-16 @ 10:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0