Bleka utväxt

Någon som har erfarenhet av att bleka sin utväxt hemma? Utan hetta helst. Har aldrig blekt mitt hår utan hetta. Men färgat brunt hemma utan hetta har jag. Då kan jag väl inte vara allergisk mot det? Tror ni det är några problem att smeta på blekningen direkt på håret/hårbotten? Måste bli av med min utväxt nu, men vill helst inte betala flera hundralappar till frisören. Jag brukar fixa och dona med mitt hår hemma själv, men just att bleka direkt utan hetta har jag aldrig gjort! Tips?

Tänkte använda polyblonde, den ljusaste. Det är den (med hetta) som jag slingat mitt hår från brunt till blont igen. Så själva färgen är jag inte orolig att det ska bli fel.

Nu måste jag gå till bussen. PUSS!

Kommentarer
Postat av: E

Jag har gjort det själv hemma med färg får att färga utväxten. Men jag tog lite i hela håret så att det bli jämt utspritt så man inte får någon "linje" eller nått. Men jag har varit nöjd med resultaten, till och emd min frisör trodde att jag hade fått hjälp, men icke. Ibland sysn det ju när folk gör det hemma, men det behöver du inte vara rädd för:)

2008-09-30 @ 08:29:45
Postat av: vick

hej!



testa garnier's blondering som har en slags kam, ungefär som en mascaraborste, som man drar med där man vill ha ljusare. finns i två olika nyanser tror jag. jag använde mig av den ljusaste förut, men var försiktig, för det blir LJUST. Lycka till!

2008-09-30 @ 08:37:32
Postat av: johanna

Jag har ingen direkt erfarenhet av utväxt men det går nog bra. Tänkte bara säga en sak av egen erfarenhet, "Poly" är inget bra märke. Då jag och en kompis använde varsin färg hände ingenting.



Hoppas det går bra :)

2008-09-30 @ 10:05:04
URL: http://jurkelized.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej tjejen!



Jag har också använt den Poly färgen och tycker den är jättebra. Min fråga är bara varför du vill göra utan hetta? Jag har hållt på mycket med mitt hår, många olika färger och mycket har jag gjort hemma. När jag var yngre blekte jag någongång utan hetta, men jag tycker bara det är dumt. Kan inte se någon anledning. Det ger ett mycket mindre naturligt resultat och eftersom utväxten som sen kommer kommer vara på exakt samma ställe på samma hårstrå så ser utväxten mycket sämre ut och mycket mer onaturlig ut. Men slingor ser det mer naturligt ut, speciellt på höst/vinter/vår då det ser ut som om slingorna bara är sommarblekta.



Prata med en frisör om tips, men jag skulle bli chockad om dom rekommenderade dig att helblondera håret. Hur som helst, jag tror du kommer lyckas få det snyggt vilket som!



Kram på dig

2008-09-30 @ 11:14:49
URL: http://annamarialarnmark.devote.se
Postat av: J U L i A

Utväxten färgar jag alltid utan hetta, annars blir de slingor som sliter på hela håret. Vilket jag INTE föredrar.



Tänk på att börja bak i håret, för det är där du är som mörkast, och sen jobba dig frammåt i håret. Håret fram är oftast finare och tunnare och därför tar de bättre fram.



Lycka till :*

2008-09-30 @ 12:47:11
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: Anna

Om du redan är helblonderad och har gjort det med polyblond tycker jag att du ska göra samma sak igen. För på bilderna som jag har sett på dig ser det jättebra ut!



Jag tror att det är så att om man blonderar hela så ser det onaturligt ut om man har rätt mörkt hår. Men ju ljusare man har ju naturligare ser det ju såklart ut.



Det kommer nog bli jättefint. Ta hand om dig och tack för en inspirerande blogg!

2008-09-30 @ 13:55:19
URL: http://annamarialarnmark.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0