Fredagkväll

Åt precis sushi, igen! Andra gången denna veckan. Mums! Jag älskar det. Dock inte lika gott som i tisdags, eftersom jag köpte denna på konsum. Men det går det med. Får äta något lite senare också för det mättar inte så länge med 8 bitar sushi, tycker jag i alla fall...

Sitter och lyssnar på John Mayer och försöker fokusera tankarna på något annat än kropp, mat och vikt. Det är så svårt! Jag är verkligen positiv till detta med dagvården. Jag är rädd, javisst. Men samtidigt känns det som en "sista chans". Vad gör jag om jag inte blir frisk efter Idun liksom? Jag bara MÅSTE bli frisk!! Känner väldigt mycket press för det, men kanske lika bra det? Kanske aldrig blir frisk om jag går och fegar. Det är vad jag gjort de senaste 2 åren som jag försökt bli frisk. Jag har inte vågat utmana mig ordentligt, gå emot sjukdomen till 100%.

Även ifall min kropp känns stor, tung och grotesk så försöker jag äta mer. Jag vinner ingenting på att gå ner i vikt igen. Klart det lockar mig... ibland längtar jag till och med efter svälten... sjukt va? Men jag tror de flesta gör det faktiskt. Hoppas bara den känslan drar åt skogen någon gång. Verklighet blir den inte igen i alla fall. Aldrig att jag går ner alla kilon jag kämpat för att gå upp!! Tänk att behöva gå igenom all ångest igen för varje extra kilo. DET lockar INTE!

I helgen ska vi fixa en massa här hemma. Min mamma är konstnär och ska ha utställning några helger med start den 25:e tror jag. Hon är sjukt duktig! Hon målar inga motiv, bara kladd liksom. Popkonst brukar mamma säga. Kan visa er någon dag.

Nej nu ska jag mysa. Ska äta färska dadlar ikväll! Så jäkla gott. Beroendeframkallande.
Puss <3


Kommentarer
Postat av: Louise

hur gammal är du? :)

2008-10-17 @ 19:30:50
Postat av: Cornelia

Louise: Fyllde 20 för 3 veckor sen. Vadå då? :P

2008-10-17 @ 19:37:05
URL: http://annacornelia.se
Postat av: sarah

Visst är det trist att folk ska tro att man är villig att "hjälpa" ner andra i skiten, det sista jag vill är att någon annan ska behöva lida som jag har gjort i över 8 år nu!



Kämpekramar<3

2008-10-17 @ 19:50:52
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Carita

Du kommer att bli frisk efter Idun.

Och om du inte blir det så är det ju inte sista chansen, absolut inte. Men på ett sätt tror jag att det är bra att du känner mycket press på dig, för utan press är det väldigt mycket svårare att bli frisk. Eller ja, så var det för mig i alla fall. <3

Kraaam fina du! :*

2008-10-17 @ 19:52:04
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: hanna flach

åh gud vad det är bra att du finns!

det där svaret har verklgien räddat min semester! haha!



För några veckor seda började jag min behandling på kristallen här i gävle och har varit på ungefär fem möten hittils och jag kan säga att det där svaret gav mig mer peppning/information/förståelse än det jag har fått på kristallen. helt underbart att höra!

gud nu kan jag verkligen åka till new york och koppla av.. förhoppningvis. tack kära du! du är ett stort stöd för mig när det kommer till min ätstörning och det är så himla ärligt att kunna känna igen sig så mycket som jag gör när jag läser dina texter. tack tack tack!



en fråga till, var det unefär som att lämna kvar ätströninge på arlanda? den effekten skulle jag vilja ha. visst, den får väll vänta på mig igen när jag kommer hem men fani helvete att den ska förstöra min semester. puss på dig!

2008-10-17 @ 20:33:59
URL: http://withchocolateonit.blogg.se/
Postat av: Carita

Hej fina du! :)

Du har ju beställt kläder från ASOS några gånger, och jag har hittat lite grejor jag jättegärna vill ha där, men jag måste bara fråga dig först; ungefär hur mycket går frakten på? o: Kram! <3

2008-10-17 @ 21:33:38
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Carita

Ojojoj alltså, 60 kronor?! :O Jag trodde det var way much more, typ 200 eller nånting! Nu gjorde du min kväll ju. Massa tack på fina dig! :D <3

Topshop är också underbart ;___; <3 Hur stor fraktkostnad är det om man beställer på internet till Sverige där, förresten? (:

2008-10-17 @ 21:44:45
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: carolina

nej, viktnedgång är onödigt och leder till så mycket skit. jag äter 13-bitars sushi, det säger min dietist är det minsta man får äta ;) kul med din mammas utställning! och du är söt som vanligt :D

2008-10-18 @ 00:22:17
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Bea

skit snygg blogg ! ha en bra helg, några speciella planer?

2008-10-18 @ 05:34:11
URL: http://beaa.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad söt du är :) Fler bilder oftare tipsar jag :D

2008-10-18 @ 08:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0