Brrrrrr!

Jag har inte riktigt fattat än att det är kallt. Att hösten är här och att jag borde sluta med mina svalkande fruktsallader som består mestadels av fryst frukt. Jag fryser ihjäl bokstavligen!! Sitter här och huttrar nu. Jag borde byta mina fruktsallader och smoothies mot varma mackor, te, välling, gröt... från och med imorgon, okej? Förresten är jag så fruktansvärt trött på fruktsallader att jag snart kräks av själva ordet - fruktsallad. Men trygg mat är trygg mat. Tyvärr! Även ifall en macka med något gott pålägg kanske till och med innehåller mindre kalorier än en fruktsallad med kesella, så väljer jag det ändå. Det känns T R Y G G T. Som att det är "ofarlig mat". Jag borde ta och läsa Mattillåtet några gånger till. Tre gånger har tydligen inte räckt för att min hjärna ska fatta.

Jag är inne i en fas just nu då mitt humör suger. Kan knäppa till för ingenting. Detta humör har kommit väldigt plötsligt. Har blivit mer dämpad och deprimerad också. Yay. Slår nästan vad om att det är de jäkla p-pillerna. Depression, humörsvängningar, värk, illamående... väldigt, väldigt energikrävande med andra ord. Nästan som att vara gravid ju! Inte för att jag vet hur det känns på riktigt men ändå...

Ska bädda ner mig nu så att jag blir varm någon gång.
Gnäll, gnäll, gnäll måste ni tycka. Haha! :o) Puss på er

Kommentarer
Postat av: Anna

Hörru, vi vill ju ha en ärlig blogg. Inte massa låtsas glädje. När man får höra både och positiva saker och negativa saker så uppskattar man det positiva mycketmycket mer.



Tycker verkligen inte att din blogg är gnällig! Inte någonstans!

2008-10-01 @ 15:19:49
URL: http://madeinjapan.devote.se
Postat av: Johanna

Tror inte biverkningarna kommer så fort, det brukar ta ett par veckor i alla fall har jag för mig. Problemet är att när man går och känner efter om man har några biverkningar, då kommer dom:) Jag gjorde så med mina piller och fick för mig att jag fick varenda biverkning. Försök att inte känna efter så mkt :)

2008-10-01 @ 16:12:47
Postat av: Sandra

Det är nog inte p-pillerna som gör dig på dåligt humör. Det tar oftast flera veckor/månader för att man ska märka av biverkningar av dom. :p

2008-10-01 @ 16:32:56
URL: http://www.sandranordin.com
Postat av: J U L i A

Hörru, jag kom på en idé.



Kan du inte börja ha veckans blogg eller bloggar? Du kanske har massa bra bloggar på lager eller något? Kul att prova iaf (a)



Din blogg är kalas, :D

2008-10-01 @ 17:33:29
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: Jennie

Du kanske ska testa att byta piller? För det kan vara som du skriver, de som får dig att må så!

2008-10-01 @ 18:06:59
URL: http://kakuseiheroism.blogg.se/
Postat av: Sabina

Det är med största sannolikhet p-pillerna som gör dig på dåligt humör. Själv så fick jag galet mycket humörsvängningar när jag började med mina.. Men olika p-piller har olika biverkningar och olika personer reagerar olika på dom. Men det är bara att vänta ut.. Tyvärr.

2008-10-01 @ 18:44:30
URL: http://sabinii.devote.se
Postat av: Carita

Fruktsallad kanske är tryggt, och det är just därför du behöver utmana dig själv liksom! Du kan klara det, du har haft ett helvete under alldeles för många år men du KAN klara dig igenom det. Jag har gjort det och jag VET ATT DU KAN! STYRKEKRAMAAAAAR! <3

2008-10-01 @ 21:25:47
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: AnnaP

Åh, jag är precis likadan! Jag klarar inte av att äta bröd till exempel, även om det kanske är mindre kalorier i det än mina andra alternativ. Bröd har varit förbjudet för mig så himla länge att jag inte kan äta det :(

2008-10-04 @ 12:37:07
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0