Blåsig söndag

Vilket väder! Det verkar som hela sverige är regnigt och blåsigt idag, eller har jag fel? Vaknade flera gånger inatt av att huset gungade. Men så är det att bo här nere, här blåser det nästan alltid. Kallt är det också eftersom vi bor precis vid havet. Men man får väl ta vara på denna dagen ändå och göra något vettigt. Som att städa t.ex! Det ska jag i alla fall.

Filmen jag såg igår (Into the wild) var jättebra. Lite seg början men den blev bara bättre och bättre. En djup och fin film. Tycker alla borde se den! Nu imorse såg jag en annan film, Mama's boy tror jag den hette. En komedi, ganska rolig faktiskt.

Har precis ätit en höstig lunch. Soppa (rotfrukter, vitkål, linser, rödbeta, kikärtor osv) med ett knäckebröd och avokado på. Det går ganska bra med maten just nu. Ångesten finns alltid där, men jag njuter väl lite mer och har släppt lite på "kontrollen". Tar en extra macka om jag vill, en extra portion och som igår - två kanelbullar. Har fortfarande inte räknat kalorierna sen jag sa att jag skulle testa att sluta. Tror att det gått 6 dagar nu. Känns helt underbart skönt! Ibland råkar jag väl räkna lite i huvudet eller så, men inte mer än det. Känns bra att lyssna på vad kroppen behöver istället. Ska fortsätta såhär och se hur det går.

Ska kila iväg och städa nu. Byta lakan och dammsuga. Roligt värre...
Ha en mysig söndag! Puss



Frukost: Havregrynsgröt med banan, hallon & havremjölk. En macka med cream cheese, skinka och gurka.

Kommentarer
Postat av: AnnaP

Vad jätteduktig du är som vågar släppa på kontrollen och inte räkna kalorier! :)

2008-10-05 @ 13:33:07
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: KRYCKAN

Här är det faktiskt blå himmel och sol:D

2008-10-05 @ 13:54:51
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Du skall vara jättestolt över att du har slutat räkna kalorier.. Det är ett stort steg i rätt rikting!! Fortsätt kämpa på Cornelia.

2008-10-05 @ 14:14:15
Postat av: carolina

jag har också vart sugen på "into the wild". ska nog ladda hem och se :) mysigt att bo vid havet, iallafall sommartid? vad SKÖNT för dig att du inte har behövt räkna, jag blir otroligt glad för din skull!

2008-10-05 @ 14:37:50
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Så gott det lät med soppa!!!

Har du sett att vi har fått ramar runt våra reklamannonser? Visst blev det fint? Ha en fortsatt skön söndag!

2008-10-05 @ 14:50:59
URL: http://junitjej.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad duktigt av dig att du har kunnats släppa på att räkna. Gäller bara att våga släppa det och det har du gjort nu, fortsätt nu bara på denna banan så kommer varje dag bli lättare och lättare :)

2008-10-05 @ 16:11:59
URL: http://thernan.blogg.se/
Postat av: Lina

Vad roligt att läsa! Finns ju bättre saker att lägga energi på än att räkna kalorier, även fast det är svårt för dig.

Men ja, tänk på hon från "sjukhuset", kanske hjälper lite?

2008-10-05 @ 17:19:56
URL: http://meduzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0