Ångestnatt

Fick panik igårkväll och kände mig så fruktansvärt tjock. Jag får sånna ryck ibland då jag bara hatar allt med mig själv. Då jag jämför mig med när jag var som smalast... "det fettet satt inte där innan". Det är bättre idag men känslan sitter ändå kvar. Vaknade inatt också och fick ångest över Thailandresan. Inte själva resan egentligen, men att lämna min hund i 2 veckor känns sjukt jobbigt. Hon är min ögonsten. Hon ska bo hos min moster och kommer säkert ha det jättebra. Men jag oroar mig ändå. Jag kan inte göra något om det skulle hända henne nåt. Hon är min bästa vän! Jag gosar med henne varje dag och hon finns alltid här.
Det kommer bara kännas så otroligt tomt. Jag undrar också hur hon kommer må. Om hon kommer sakna oss, om hon glömmer oss eller känner sig övergiven. Det var en sak när jag var på Kreta i somras, då var hon liksom hemma med min familj, då känner jag mig trygg. Och att hon var trygg. Funderar på att ge henne en tröja som är min, så hon kan känna doften från mig... som jag gjorde när hon var liten och inte ville sova ensam! Hihi.

Denna dagen kommer se ut som alla andra. Promenad, mat, mys, läsa bok. Det är riktigt tråkigt att vänta på att börja på Idun. Max 1 månad till måste jag vänta. Trååååk!

Sköt om er! Puss

Kommentarer
Postat av: Anna

Hejsan! Jag ville bara säga att veckorevyn har startat en insamling mot våldtäkt, gå gärna in på min blogg och hitta länken till deras kampanj "Nu har vi fått nog!". Hoppas du vill skriva på!



Hoppas du står emot alla dumma tanker. Och hoppas att du någongång snart kan få se det som vi andra ser, en otrolig vacker och smart tjej. Ta hand om dig!

2008-10-08 @ 10:37:20
URL: http://madeinjapan.devote.se
Postat av: carolina

förstår att det är jobbigt att gå hemma, jag gör ju också det, men man får komma ihåg att njuta lite av den tiden också, jag jobbar otroligt mycket med mig själv både på hemmaplan och hos psykologen. försöker få ornding på allt omkring, så att sen när allt drar igång är man förberedd. hoppas du får en fin dag utan ångest gumman!

2008-10-08 @ 12:38:33
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: S

ja, jag mår också riiktigt dåligt just nu.. önskar att jag hade en vän som du då, som förstår ens känslor och som man kan gråta ut för. du är väldigt stark och jag ser upp till dig. Ska försöka att vara lika stark som du verkar vara!

ha det bra

kram

2008-10-08 @ 13:41:14
Postat av: Carita

Du är stark. Kom ihåg det. STYRKEKRAMAR! <3

2008-10-08 @ 17:05:56
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: al.

Jag har följt din blogg nu hur länge som helst och den är super, du är super. :)



Jag har också hund, och jag förstår din känsla att lämna henne. Men hon får det säkert jätte bra och du ska njuta av din resa som du är förtjänt av.



Kämpa mot alla mörka tankar, du har fått mig att göra det i alla fall. Du är så otroligt stark och vacker. Ta hand om dig. :)

Bamsekramar! <3

2008-10-08 @ 17:23:40
URL: http://alinnea.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Cornelia! Jag kan lova dig att hunden inte kommer att glömma dig!Jag hade en hund i 13 år tills vi förra tisdagen var tvungna att avliva honom. Det var det värsta jag har varit med om och jag kunde inte ens gå till skolan dagen efter. När min pappa var i Dubai i en månad för att jobba och kom tillbaka blev hunden så sjukt glad. Kommer aldrig att glömma min prins. Snutten. Kramar!

2008-10-08 @ 21:11:23
URL: http://justasecond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0