29 oktober

Sov riktigt skönt inatt. Tungt. Det är så himla skönt att sova. Jag tänker inte och jag slipper ångest och obehag. Förut kunde jag inte ens sova utan ångest. Jag drömde om mat och kunde vakna upp mitt i natten och tänka på mat, vikt och kalorier. Gud... att jag stod ut! Fast det gjorde jag nästan inte heller. Jag tog sömntabletter för att inte vakna 50 gånger varje natt. Sömn är så otroligt viktigt. Man förstår oftast inte det förrän man haft problemen att inte kunna sova.

Igår var ju pappa här och åt middag. Det gick bara bra! Åt fisksoppa, pratade, tittade på min dator lite och sen såg vi på tv. Det handlade om Thailand på Packat och Klart. Tyckte inte inslaget var speciellt bra... de gjorde så att Phuket såg hemskt ut. Mycket folk, smuts, festande och sånt. Synd att de inte kunde visa en annan sida av Phuket också. Visst, det är mycket turister på vissa ställen, men tyckte ändå att det var lite tråkigt att de bara visade det. På Kata Beach som vi ska bo på ena veckan sägs ju vara lugnare och mer barnvänlig. Sen skadar det ju inte med lite liv i luckan efter vår första vecka i Krabi och de vackra öarna utanför. Kul att få lite av varje liksom!

Min frukost idag bestod av; gröt (1 dl havregryn och 3 tsk havrekli) med rivet äpple och soyamjölk + en macka med ost och gurka. En såkallad "GI-ruta". Så himla gott bröd! Ett ljust mjukt bröd med bl.a linfrön i. Tycker det är himla gott att blanda havrekli i havregrynsgröten. Blir en lite fastare och krämigare gröt. Den blir mer mättande också! Förresten, om ni undrar varför det är så lite mjölk på bilderna så är det meningen. Ville att gröten skulle synas på bilderna, men jag hällde på mer efter. Soyamjölk är sååå gott på gröt! Alpros soyamjölk, den blå förpackningen som också har kalcium i sig. Mycket bra för skelettet. Jag har slarvat en del med mjölkprodukter under min långa, sjuka tid. Så ost och mjölk äter jag mer av nu!

Hoppas ni får en toppendag! Själv var jag precis ute på en promenad. Underbart! Puss & kram



Kommentarer
Postat av: piimmie

åh ja d tycker ja me,e på jakt efter nåt nytt nu m typ ros/hallondoft lr nåt?förslag kanske?:) funderar på den där rosebud lr va den heter,men helst vill ja att den inte ska innehålla massa tillsatser o tjoff..



hm okej.men den smakar inte samma heller då?usch förlåt ja e lite jobbig,men köper allting light o vågar inget annat:-S



kram:)

2008-10-29 @ 11:13:29
URL: http://piimmie.blogg.se/
Postat av: freja

Gröt är så himmla gott :)

Hoppas du får en bra dag och jag tycker du är jätte stark.Du kommer klara det här ^^

Kram <3

2008-10-29 @ 11:30:20
URL: http://lollipopshop.blogg.se/
Postat av: Carita

Svar; Åh, tack så übermycket! :] 315, hihi. Inte sådär jättemycket, men det ökar med varje dag ju. ^^

Du får jättegärna vara med om du har lust, kom hit bara! Hoppas du får en fin dag. Pews. :*

2008-10-29 @ 11:43:49
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: piimmie

det blir nog det tror jag..om ja inte provar id:s då,men de e nog lite dyrare..



kanske gör det..hm lr så köper ja den andra först eller nåt,fjantigt egentligen att man bryr sej när d skiljer sådär 5kcal men men..

ska iaf definitivt prova soyamjölk iaf!

förresten vilket e ditt favorit grötrecept?

gör du på fibergryn lr vanliga om du gör t.ex. havregrynsgröt? ja gillar inte havregrynsgröt på vanliga,bara på fiber x-)

krampådej<3



2008-10-29 @ 12:56:48
URL: http://piimmie.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Tackar :DD Det värmer verkligen :))



Usch för sömnproblem ;O. Jag brukar ha lite mindre sömnproblem lite då & då, men då tröttar jag bara ut mig RIKTIGT ordentligt och klarar mig ;).

2008-10-29 @ 13:00:54
URL: http://idjut.blogg.se/
Postat av: Molly

hej cornelia!

det var ett tag sedan...



Jag hoppas att allt är bra med dig i denna stund:)



jag vill bara säga att jag är så glad att det verkar gå bra för dig med din kamp. du är väldigt stark:) skönt att det ordnade sig för dig på idun, att du slipper äta där och så menar jag. inte bra om man känner att man blir stjälpt än hjälpt. du får ha en bra dag och ta hand om dig!:) kram <3

2008-10-29 @ 13:07:26
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: piimmie

jo jag vet det,men ja:-S



okej,ja tycker d smakar så vattnigt m vanliga,men har du provat fibergryn? får en helt annan smak!

okej får prova det:) salt har ja nästan alltid.

tror ja ska göra kruskagröt idag,hälften kruska,hälften fibergryn o lite russin i det.

kram på dej!<3

2008-10-29 @ 13:40:21
URL: http://piimmie.blogg.se/
Postat av: carolina

GI-ruta ar mitt favorit brod, smakar sa gott med frona i, och sa smakar det lite "havrigt", det gillar jag ;-)

2008-10-29 @ 13:43:15
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Don't mind me

Håller med om att GI-ruta är ett jättegott bröd! Ska köpa det nästa gång tror jag, har blivit råghalvor och polarpärlan på senaste tiden. BTW 3 tsk = 1 msk :P

2008-10-29 @ 14:05:02
URL: http://dontmindme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0