Put it behind you

Höll på att få panik igår kväll, men tack och lov somnade jag snabbt när jag gick och la mig. Vaknade upp med nya krafter idag, och jag ska lägga gårdagen bakom mig med allt vad den innebar. Som flera av er skrev så måste den människan som la den kommentaren till mig, vara väldigt sjuk själv. Vilket jag inte är ett dugg avundsjuk på. Skitsamma vad jag än väger, är jag lycklig spelar det ingen roll. Förresten tränar jag och har mer muskler än jag någonsin haft - vilket väger mer än fett. Skulle jag sluta träna nu hade jag förmodligen rasat i vikt. Men jag vill inte bli av med mina muskler för att få ett lägre bmi. Vad ska jag med det till när min kropp är så jäkla snygg ändå (peppar mig själv)?

Såå. Min behandlare och jag kom fram till några saker jag måste träna på.

1. Ha smör på alla mackor
2. Äta något litet om det går mer än 4 timmar mellan två måltider
3. Skriva ner så fort jag känner att något blev för mycket/för lite. T.ex om jag tycker att jag borde tagit sås till maten eller nötter till fruktsalladen.


Nog om det.
Vaknade imorse och tittade ut över ett vitt landskap. Hemskt. Vackert men hemskt på samma gång. Jag är nog ingen vintermänniska längre. Förut älskade jag vintern, men nu är den mest jobbig faktiskt. Tack och lov brukar det inte snöa speciellt ofta här nere, vilket märks eftersom alla kör av vägarna och inte tänker på att sätta på vinterdäcken. Klantigt! Det är alltid samma sak varje år här nere. Snö = 100 olyckor på en kväll. När ska folk lära sig att ta det lugnare när det är is på vägarna?

Har i alla fall ytterligare en bra anledning att längta till Thailand. 95 dagar kvar idag! 3 månader och 3 dagar. Wooh! Nu är det nära...!
Hoppas ni får en bra dag. Ta det lungt i snön! Pussss



+ Bild

Kommentarer
Postat av: freja

Åh man blir bara arg på sånna kommentarer,liksom vad vill dom?

Du är superduktig som har kommit så långt dom du har gjort,och du är en förebild för mig.

Hoppas att din lördag bli underbar,kramar <3

2008-11-22 @ 10:02:27
URL: http://lollipopshop.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha, jag blev jätteglad när jag såg att det hade kommit ännu mer snö inatt. Jag älskar vintern ;-)

2008-11-22 @ 10:43:54
URL: http://lillasofie.blogg.se/
Postat av: sofie

vännen :)



jag tänker: släng våg och miniräknare, ut genom fönstret med dem. det är ju fixeringen vid mat och vikt vi drömmer om att slippa, vi vill ifrån fixering. hela konceptet att sträva efter en siffra eller ett BMI om det så gäller ett "hälsosamt" värde eller ett "ohälsosamt "är enligt mig helt absurt.



försök istället att hitta någonting som känns viktigare,som betyder mer än vikt, mat, BMI, skönhet. Någonting som för en tid håller tankarna sysselsatta på annat håll. Kanske dans? Kampsport? Ridning? (träning som för med sig andra tankar än "brännabrännabränna")



För mig hjälper det att spendera mer tid med de jag älskar, känna att en middag faktiskt kan ge mer välbehag än ångest. (jag har aldrig sett glädje i att äta ensam).



Och till sist, jag tycker inte det är nödvändigt att sträva efter att kunna äta vissa specifika bakverk, smördegar, godisar etc. fortsätt äta det du tycker smakar gott! då kanske motivationen växer.



sköt om dig tjejen! du kommer att klara dig fint, jag tror på dig! Kramar.

2008-11-22 @ 10:59:32
Postat av: Cornelia

Sofie: Jag har ingen våg hemma, jag måste väga mig på kliniken jag går till.

Problemen är tyvärr djupare än att bara sysselsätta mig med något annat. Tro mig, jag har testat gång på gång.. :/ Måste göra något åt det på insidan också, blir av med den sjuka fixeringen och våga testa "förbjuden mat".



Nä kanske inte, men jag vill KUNNA äta sånt utan att må dåligt.



Tack! Kram <3

2008-11-22 @ 11:54:18
URL: http://annacornelia.se
Postat av: juliasbullar

FÖLJ MED PÅ BARTENDERSKOLA DÅ! :D



huuuur kul som helst!

2008-11-22 @ 12:01:03
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: juliasbullar

KOM IGEN DÅ :D



varför göra så big deal av det hela, bara att tjäna lite cash å sen dra! WHOP WHOP!



plus att du är färdig bartender efter två veckor = mer jobb!

2008-11-22 @ 13:58:38
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: juliasbullar

hahah, nej men många :d typ att de blir frö krångligt eller att de inte orkar ta tag i något:D



hade ju varit apkul att åka :D JAG SKA IIHIHI

då har jag något att se fram emot <3

2008-11-22 @ 14:07:47
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: lisa

Jag tycker du är kalasduktig och en grym inspirationskälla vad gäller både hälsa och mode!! Alla mattips är rent ut sagt skibra och dessutom är du farligt snygg med en personlig stil. Du är en bloggfaorit Cornelia, keep up the good work :)

Kram Lisa

2008-11-22 @ 14:31:12
Postat av: lisa

Jag tycker du är kalasduktig och en grym inspirationskälla vad gäller både hälsa och mode!! Alla mattips är rent ut sagt skibra och dessutom är du farligt snygg med en personlig stil. Du är en bloggfaorit Cornelia, keep up the good work :)

Kram Lisa

2008-11-22 @ 14:37:52
Postat av: wera

Sorry att behöva säga detta...



1 kilo fett väger exakt lika mycket som 1 kilo muskler...precis som 1 kilo bomull väger lika mycket som 1 kilo bly.



däremot är volymen större hos fett än hos muskler d.v.s muskler är kompaktare och snyggare:)



2008-11-23 @ 13:00:41
Postat av: Cornelia

wera: Jo det fattar ju jag också, men som du sa snackar jag om volymen :)

2008-11-23 @ 13:02:09
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0