Tortellini

Det finns inget värre än när det regnar, blåser och är kallt på en och samma gång. Gick ut med hunden i hopp om att få en skön och lugn promenad. Jo, åt ena hållet var det helt okej... men på vägen hem var det hemskt! Brrr. Var till och med så kallt och fuktigt att det kändes i lungorna. Samma sak som när man är ute och joggar när det är svinkallt. Det isar till i lungorna! Usch.
Vad är bättre än att äta soppa till middag då? Och tortellinisoppa! Det har jag inte ätit på flera år. Jag älskade det som liten. Det är riktigt gott, vad jag minns i alla fall.



Tortellinisoppa

1 paket valfri tortellini
1 burk krossade tomater
2 gula lökar
Vitlök
Tomatpure
Färsk basilika
Vitpeppar o svartpeppar
Grönsaksbuljong, 2 tärningar
2 deciliter valfri grädde

Koka tortellini efter anvisningar på paketet. Fräs lök och vitlök i lite olivolja, tillsätt krossade tomater och kryddor. När tortellinin är klar, blanda den med resten, häll på två deciliter vatten och buljongtärningarna när det kokat upp, tillsätt grädden och låt allt bli genomvarmt.

+ Bild
(kollage av mig)

Kommentarer
Postat av: nina

vad gott det låter! Tortellini och raviloli är mums!

2008-11-29 @ 16:42:00
Postat av: Linnea

Tortellini ör muuuumms!!! :)

Hur många personer är receptet för?

2008-11-29 @ 20:06:59
Postat av: sarah

Det ska jag äta i vinter! Tack för tipset:)

2008-11-29 @ 21:18:35
URL: http://underbarasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0