Tjugotredje - Söndag

En månad och en dag kvar till julafton. En vecka kvar till första advent. Mamma frågade mig igår om vi skulle baka lussebullar redan nu, men nej, jag är inte speciellt sugen på det än. Julstämningen måste komma först. Pyntet, julmarknaderna och tv-programmen. Sen ska det bakas! I lussebullar ska ha mycket saffran, russin och kesella tycker jag. Sen jag hittade ett recept med kesella i lussebullar så har det varit en favorit. De blir otroligt saftiga och goda! Så har ni inte testat det så gör det.

Tack för alla tips om magproblemen. Det kanske är IBS då? Känslig mage. Jag tror det faktiskt. Min mage började krångla direkt när jag "la av" med maten. Alltså för 6-7 år sen. De senaste 2½ åren har det varit mycket värre. De gånger jag ätit mycket kakor, glass, bullar, godis m.m. så svullnar den upp direkt och gör svinont. Men som sagt även när jag äter för mycket fibrer, frukt, grönsaker och dricker te, ja till och med te blir jag bubblig av! Fast smärtorna går över snabbare än om jag äter massa fett & socker.

Jag drömde en underbar dröm inatt. Jag hatar att göra det... eller nej jag älskar det, men att vakna upp sen är hemskt. Drömde att jag var kär nu igen. Han var så jävla het och snygg. HAHA! Var så himla lycklig och glad. Äntligen avundades alla mig att jag hade den bästa killen. Mmmmm! Låt mig somna om!! Det var så verkligt när han höll om mig och jag honom. Jag hoppas att när man dör så drömmer man jämt. Underbara drömmar som aldrig tar slut.

Ska städa idag. Tråkigt men nödvändigt. Ha en bra söndag! Pussar



Dagens frukost: Havrefras med havremjölk, 1 grov macka från Schulstad med messmör & paprika, 1 grönt äpple (Golden delicious).

+ Bild till höger

Kommentarer
Postat av: Miste

Saker som ofta ställer till det i magen är hela korn, kli..prova att äta äpplet utan skal! Havre är oftast milt å bra.. Vissa grönsaker är svårare att smälta än andra å blir gasbildande, såsom kålsorter (bukeettrna på broccoli å blomkål brukar funka..), lök, paprika, skalet på gurkan.. Olösliga fibrer som i fullkorn kan ställa till det, kan va bättre att satsa på lösliga som finns i havre, frukt å grönt, frön, nötter..å ja, bönor (som ju kan ställa till det på andra vis;)) Nåra tips bara. Å drick ordentligt, mkt varm dryck.. Nåra tips bara!

2008-11-23 @ 10:29:43
URL: http://mistelaj.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag ska också äta messmör snart alltså, gud vad sugen jag blev :)jag tycker bara det är så otroligt svårt att veta hur mkt man ska ta av sånna där "bredbara" pålägg. samma sak med smör. Jag har liksom "glömt bort" vad som är normalt.. hur tjockt lager har du med smör tex? täcker du hela smörgåsen eller? svårt att svara på kanske men.. kram iallafall :)

2008-11-23 @ 11:00:38
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Alex

kan du inte lägga ut receptet på lussebullar med kesella?=)

2008-11-23 @ 11:58:06
Postat av: Sara

Bubblig mage av att äta, men gud det får jag med, Jag trodde jag var ensam om att det är värsta kriget i magen & det bubblade massa,

har aldrig sgat det till nån för jag trott alla skulle tycka det var konstigtmed bubbelmage. haha .



Hoppas du får en underbar söndag du med(:

& du - Killen kommer snart :)

2008-11-23 @ 12:37:38
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: Anna

Ensam mamma söker final ikväll! wiiie

2008-11-23 @ 12:43:29
Postat av: Katarina

Man kan ha både sirap och kesella i lussebullsdegen också, då blir de ännu saftigare. Vi hade det i år och de blev jättegoda :)

2008-11-23 @ 14:54:07
Postat av: hilli

haha trodde jag var ensam om tebubblet..helt sjukt ju,känns som att te ska vara lugnande för magen!hoppas du blir bättre iallafall,tack för jättebra bloggande,kram!

2008-11-23 @ 16:17:15
URL: http://hillismat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0