Tisdag

Är uppe tidigt eftersom jag ska till Idun idag. Ser inte fram emot vägningen, men det är ju något som måste göras. Och egentligen är jag mest rädd för att gå ner i vikt. Helst vill jag ligga på samma eller ha gått upp något hekto. Kan ju låta konstigt men jag orkar verkligen inte gå ner i vikt, och sen behöva gå upp allt igen. Hela processen blir så mycket längre och jobbigare då.

Snacka om att det är hårt att gå upp klockan 6 på morgonen. Mitt huvud värker och jag har ont i halsen. Kanske håller på att bli sjuk? Får dricka någon vitaminkick till smoothie idag. Och massa te! Det brukar lindra åtminstone.
Vill verkligen inte gå ut i kylan. Guuuud som det tar emot! Regn och blåst. Finns inget värre!

Måste verkligen gå nu. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Carita

Hoppas det går überbra på Idun idag! Jag ska tänka på dig. :] <3

2008-11-11 @ 06:50:06
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Sara

Hoppas det går bra :D <3<3

2008-11-11 @ 07:26:22
URL: http://orngott.blogspot.com
Postat av: Sofia

Åh, vad glad jag blir av ditt svar! <3

Tänk vad roligt det skulle vara! Vad mycket vi skulle kunna lära av varandra och vad mycket vi skulle utvecklas! Jag bor i Köping just nu, det ligger i västmanland strax utanför västerås. Jag har ungefär 13mil till stockholm!

Jag hade tänkt mig ungefär någon gång nästa år. Jag vet att du ska ut och resa, och det ska jag med. Jag ska till Bali i februari, sen tänkte jag hem igen, spara lite pengar, fundera lite över livet och sen flytta till stockholm.

Det känns lite läskigt, för jag är ganska "mammig" av mig, och vill gärna ha min familj nära. Men om man skaffar sig ett jobb (som jag har hört är ganska lätt) osv så kan man lätt åka hem då och då!

Vi kan gå på massa visningar, nya releasepartyn, vi kan dricka te på mysiga caféer och ta fina bilder på den vackra staden fina kvällar.

Tänk! JAg tror både du och jag behöver komma bort. Känna vad vi själva vill göra med livet, börja på en ny "platå". För både du och jag (som jag förstår det..) har försökt en hel del, och kämpar med att få en så bra vardag som möjligt.

Tillsammans kanske vi klarar det?



Vore verkligen roligt att prata mera om tycker jag! Har du funderat på stockholm tidigare?

2008-11-11 @ 08:07:34
URL: http://sofiakj.blogg.se/
Postat av: A.

Lycka till idag & hoppas att det inte blir alltför jobbigt <3

Kramar

2008-11-11 @ 10:20:43
Postat av: carolina

hoppas det går bra :) du får vila en sväng på eftermiddagen sen :)

2008-11-11 @ 12:27:04
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag läser din blogg varje dag och jag tycker verkligen om den! Om du tycker det känns jobbigt att väga dig så behöver du ju inte kolla vad du väger. Känner endel som gjort så och trivs bättre med det! Bara ett förslag!

Lycka till, du är stark!

2008-11-11 @ 15:23:33
Postat av: Magdalena

"...sen behöva gå upp allt igen. Hela processen blir så mycket längre och jobbigare då."

BRA SAGT! Det var något jag verkligen behövde höra, har aldrig tänkt på det sättet själv faktiskt. Tack!!

2008-11-11 @ 18:26:24
URL: http://www.maer.devote.se
Postat av: amanda

hej cornelia:)

du harkommit så långt, bara det att du faktiskt vill gå upp för att du inte orkar gå ner o sedan gå upp igen det är eb enorm förändring. önska jag kunde få lite av den för det behöver jag ;)

en grej som jag tänkte på är att du är inte bara en bloggare du är en tjej som skriver om livet o delar med sig av svåra grejer o hjälper andra det är något som är så stort, ska du veta.

din blogg o DU ger mig nya hopp varje dag:)

tänker på dig! jättekram

2008-11-11 @ 18:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0