Fredag & sushi

Godkväll sötnosar! Åh, ikväll blev det sushi. Från världens bästa place, sushibaren. Helt lovely! Dock var en bit ordentligt insmetad med wasabi vilket mina smaklökar inte riktigt tålde. Sen blir jag alltid så snuvig av stark mat. Men lagom stark mat är gott! Fast wasabi... nja, där går gränsen. Förresten så ÄLSKAR jag dendär omeletten man får till. Gul omelett som smakar jättesött. Tydligen är det några spännande ingredienser i den. Någon sushifantast som vet?

Mår helt okej idag. Samtalet på Idun gick bra. Fast jag har svårt för att ha smör på ALLA mackor jag äter. Det är lättast till pålägg som skinka eller ost. Men till mjukost och liknande är det svårare. Dels för att det känns lite konstigt, har ju aldrig (inte ens som liten) ätit smör under "blöta" pålägg. Men jag måste det nu under behandlingen. Och jag ska verkligen kämpa emot de onda tankarna som säger "hallå, smör på alla mackor och du rullar fram imorgon". Men så är det ju inte. Det vet jag om.

Jag är ganska rädd för vad som ska hända när behandlingstiden är slut. Borde inte tänka på det nu, har ju bara gått där några veckor. Men jag kan inte låta bli. Tänk om jag behöver ännu mer hjälp? Tänk om jag inte blivit så frisk som jag vill? Visst, det gäller att kämpa på nu som fan för att komma dit jag vill... men jag är rädd att tiden inte räcker till, att jag kanske behöver ännu mer behandling än dessa veckorna. Vi får väl se, men tanken är jobbig... vad ska det bli av mig liksom. Jag ger mig i alla fall inte förrän jag är fri!!!

Ni får ha en superbra fredagkväll. Puss!



+ Bild

Och Fanny, min bästa vän. Jag står vid din sida i din kamp, jag kommer aldrig sluta peppa dig, säga hur bra du är, hur mycket du betyder för mig. Jag kommer aldrig lämna dig! Aldrig sluta älska dig. Du är en så fin människa och du förtjänar det BÄSTA! Tack för samtalet ikväll. Det var jobbigt att höra dig gråta, men jag VET hur ont det gör. Jag ser din smärta du har inom dig. Alla gör inte det, men JAG GÖR!
Vi ses imorgon! ♥

Kommentarer
Postat av: Carita

Åh, jag åt också sushi idag till middag :] Så himla mumsigt! ^^

Det där om smöret under andra pålägg än skinka och ost - försök verkligen ignorera tankarna angående att det blir för mycket och så, för det blir det verkligen inte! Jag bestämde mig för att inte äta andra pålägg än skinka eller ost om jag inte vågade ha smör på, och tillslut kunde jag äta alla pålägg jag ville med ett tunt lager. ;] Och du, försök att ta en dag i taget och inte tänka så långt fram ännu. :* Du kommer att klara det här! Pews.

2008-11-14 @ 19:50:43
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: AnnaP

Åh, jag gillar också sushi =)



du har så himla härlig inställning!

2008-11-14 @ 21:55:55
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Josefin

Gud vad gott med sushi, det var allt ett tag sedan! Försök forts. kämpa med smör på alla smörgåsar, det är inte farligt och man vänjer sig med smaken om det smakar konstigt, tänk inte så mycket på det. det är något som bara ska vara där, likaså som att brödet måste vara med när du ska äta en smörgås. egentligen borde det vara lika självklart med en liten klick smör på smörgåsen också tycker jag!



Jag hade också sånna frågor och tankar när jag gick på dagvården, men tro mig, de släpper dig inte om du inte bli frisk, eller så skickar de över dig till ett annat ställe. oftast får man ju samtalskontakt ett tag efter, även om du "bara" går på öppenvården.. de kmr inte släppa dig helt själv efter dina veckor förstår du gumman. Älskar din styrka och envishet att bli frisk, det är bra. Om man vill något i livet måste man kämpa efter det.



Imorgon kommer jag vara på en kryssning och kommer inte kunna läsa din blogg på 24timmar, haha (vadå trogen läsare), men jag hoppas att det kommer gå bra med både maten och kanske hitta på lite aktiviteter imorgon! Ta hand om dig, njut av helgen!

2008-11-14 @ 22:14:23
URL: http://stendahl.blogg.se/
Postat av: lina

sv: tack så sjukt mycket tjejen<3

2008-11-14 @ 23:08:25
URL: http://missinna.blogg.se/
Postat av: Linnea

När vi gör sushi har vi bara socker i omeletten, då blir den sådär gul och söt.

Och själv kan jag inte äta sushi utan wasabi, tycker inte det smakar något annars ^^

2008-11-14 @ 23:21:31
Postat av: Amandaep

Förstår precis dig när det gäller tankarna "tänk när det är över". Jag går till Bup en gång i veckan och är riktigt rädd att de en dag ska säga "men du är ju frisk" och låta mig sköta mig själv. Klarar jag det? Kommer inte stressen, ångesten och alla problem tillbaka? Är de borta? Det är riktigt jobbigt. Man tvivlar ju trots allt på sig själv. Litar man inte på att man kommer att klara det? Mycket är nog psykiskt och ligger i det undermedvetna. Jag har bestämt mig nu, jag måste klara det. Varje morgon ger jag mig själv peppnings-kommentarer och dagen fortsätter med de positiva tankarna.. så fort en negativ tanke kommer ändrar jag den genom att säga den positiva högt för mig själv. Det har faktiskt hjälpt lite. Jag börjar tro på att jag kommer klara mig själv även efter rehabiliteringstiden. "Tänk om"-tankarna har givetvis inte försvunnit men det är bara att fortsätta sin kamp. Vad jag vill säga med detta är väl att man kan vinna, man är skyldig sig själv att inte ge upp, så är det bara! Ge inte upp C, om det hade varit en förlorad kamp hade den redan varit över, men det är den ju inte. Du kommer ta dig igenom detta. Jag tror på dig! Kram

2008-11-15 @ 00:52:32
URL: http://toast.blogg.se/
Postat av: E

Om du inte utmanar dig själv och anorexin varje dag, om du inte tar smör på mackorna, äter större portioner, VÅGAR äta RIKTIGA pannkakor utan allt nyttigt tjaffs i dom så kommer du aldrig bli helt fri!!!



DU MÅSTE VÅGA TA TAG I DIG SJÄLV



Ha smör på mackorna NU, inte SEN. Tvinga dig själv!

2008-11-15 @ 09:11:09
Postat av: Louise

Du är så stark! sluta aldrig kämpa..

Läser din blogg nästan varje dag och det ger mig galet mkt inspiration och pepp! tack för det :) känner du att du vill prata med någon som har liknande erfarenheter o känslor så skriv till mig! kramkram

2008-11-15 @ 09:59:10
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Julia

Hej :). Jag kom att tänka på dig när jag smakade Renée Voltaires granola, den är JÄTTEGOD, sådär härligt knaprig som en granola ska vara men ändå inte typ som att tugga på rent socker(den är sötad med äppeljuice och malt)! Här är den iaf http://www.reneevoltaire.se/Produkter/index.php?id=17.

Ha en bra lördag :) kram

(har för mig att du frågade efter en granola någon gång iaf^^) Fortsätt blogga, jag älskar att läsa din blogg<3!

2008-11-15 @ 12:08:07
Postat av: KRYCKAN

Åh sushi! Nu blir jag avundsjuk. Skönt att det gick bra på Idun. Hoppas du får en fin helg :)

2008-11-15 @ 12:21:58
URL: http://kryckan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0