Am I really existing?

Brukar ni också få sånna overklighetskänslor ibland? "Finns jag? Lever jag? Är detta min kropp?" Så känner jag ganska ofta. Ungefär samma känsla som "detta har hänt förr". Det är riktigt obehagligt tycker jag. Som att jag inte är jag, och att detta är någon annans liv jag lever. Det är svårt att förklara känslan...

Hur som helst! Ska snart äta grönkålssoppa med ägghalvor och macka. Kan äta soppa varje dag nu när det är så kallt. Mysmat! I helgen ska jag nog unna mig något. Det var sjukt längesen sist. Har inte varit direkt sugen på sista tiden, kanske eftersom min mage är som den är. Blir nog något juligt. Kanske lussebulle eller pepparkakor? Vi får se!

Förresten tänkte jag innan på hur lite hjälp jag får nu från Idun. Två dagar i veckan kändes super, men nu är det bara EN! Ska säga det till min behandlare på fredag... de kommer säkert inte kunna göra något åt det, men jag vill ändå tala om det. Jaja, vi får se...

Nåt kul på tv ikväll som ni ska se? Puss & kram ♥


Kommentarer
Postat av: Clara

Hej kära Cornelia!

Har du fått mitt mejl?

Kramar

2008-11-26 @ 17:47:07
URL: http://laramaria.blogg.se/
Postat av: Ida

det är ju leilas jul idag ;D annars 2 and a half men och efterlyst

2008-11-26 @ 17:53:06
URL: http://gottobethin.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Tycker absolut att du ska äta något gott i helgen! Lussebullar och pepparkakor är väl perfekt nu när det är första advent och allt? Det ska iaf jag äta i helgen...om jag orkar! Har nämligen börjat med näringsdrycker idag, skrämmande och spännande på samma gång:S Men ett steg i rätt riktning är det iallafall!

2008-11-26 @ 18:01:49
URL: http://www.maer.devote.se
Postat av: skrollebolle

Grey´s Anatomy! <3

2008-11-26 @ 18:04:46
URL: http://skrollebolle.blogg.se/
Postat av: HHELENE

jag vet precis vad du menar, jag får ofta den där känslan av att jag har upplevt sakerna jag håller på med förr och det är sjukt obehagligt. Brukar titta mig själv i spegeln riktigt länge och bara stirra, för jag känner inte igen hon som tittar tillbaka, nej ingen kul känlsa..

2008-11-26 @ 18:08:58
URL: http://hellenius.blogg.se/
Postat av: sara

jaa, för många gånger,lite smått läskigt faktist.. Haha.



Jag tycker du ska unna dig Pepparkakor, för det är ju sjukligt gott(A)



Det är Leilas Jul idag , Det brukar väl du titta på om jag inte minns helt fel (: <3

2008-11-26 @ 19:36:03
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: RASA

leilas jul :D <3

2008-11-26 @ 19:51:53
URL: http://sara91.blogg.se/
Postat av: A.

Håller tummarna för att du ska få kunna komma till Idun två gånger i veckan ändå! Jättebra att du ska prata med din behandlare, det skadar ju inte att fråga! :)

Hoppas du får en mysig kväll vännen!

Puss!

2008-11-26 @ 19:54:55
Postat av: sanna

Hej Cornelia, läste lite i din blogg och märkte att du är rätt lik en tjej som jag läser om i hennes blogg.

Hon har också det jobbigt med sin pappa, dom pratar aldrig längre. Och om jag fattat rätt så vill han inte ha henne som den hon är. Hon är i vägen. Hon är sjuk. Både fysiskt och psykiskt och hon är född med dessa sjukdomar och kommer aldrig bli frisk. Hon har någon magsjukdom och sen har hon bipolär 2. Hon har haft det jävligt jobbigt de senaste åren och kämpar för att få ett så normalt liv som det går. Och hon har precis som du ett skadebeteende. Fast hon har slutat nu. Men innan var det allt ifrån skära sig till att spy upp maten till dricka för mycket.

Just nu har hon det riktigt jobbigt.Hon ser upp till dig eftersom hon känner igen sig i det du skriver. Inte för att hon har anorexia utan för att hon måste kämpa emot vissa saker. Måste försöka lära sig tänka på något annat sätt. Tror hon skulle bli jätte glad om du kanske kunde nämna henne i bloggen, eller kanske bara läsa hennes blogg och ge en kommentar. Detta har hon ingen aning om att jag skriver. Så jag hoppas att hon får en trevlig överraskning! :) Tack för en fin blogg!

2008-11-26 @ 20:04:16
Postat av: sanna

oj glömde skriva att hennes blogg är http://telefonterrorist.blogg.se :)

2008-11-26 @ 20:11:01
Postat av: Ida

Så brukar jag också känna! Som att jag ser mig själv utifrån nästan, fast det inte är jag :S

2008-11-26 @ 21:01:06
URL: http://marblehouse.blogg.se/
Postat av: sara

Joo, haft såna känslor med. Men längesen, ibland känns de som; vad fan, har jag inte gjort detta nyss? EXAKT likadant, EXAKT med samma väder, kläder på mig, samma människor runt omkring mig. Haft många såna där knepiga känslor om mig själv :S kram

2008-11-26 @ 21:32:11
Postat av: alba

brukar också känna dom där känslorna ibland. ganska obehaglig känsla faktiskt..

2008-11-26 @ 21:33:51
URL: http://jagalba.blogg.se/
Postat av: f

jag brukar ha liknande tankar, men mer "är det här verkigt" och att jag kanske egentligen bara drömmer allt eller ligger i koma nånstans o drömmer o snart kommer vakna upp som en helt annan någon helt annan stans...

2008-11-27 @ 15:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0