Två heltidsjobb

Fy satan vad trött jag är. Men det är kanske inget nytt, man blir himla trött när man äter dåligt och inte får tillräckligt med näring. Och inte blir det bättre av att jobba från 8-16:15 denna fredag. Lunchen idag blev också precis som planerat. Potatissoppa med en hembakad grov bulle/fralla med hummus och gurka, cream cheese och paprika på den andra halvan. Satt ute i solen med mamma och åt. Jättemysigt! Nu när jag kom hem var middagen klar, och den bestod av quornwok, jasminris och ananasbitar. Supergott det också, jag älskar asiatisk mat. Jag har nästan ätit helt vegetariskt idag också, förutom skinkan på mackan imorse. Det känns så fräscht att äta vegetariskt ibland, och gott är det!!
Lite senare vid sju halv åtta tänkte jag göra min smoothie, eller i alla fall ta något jag är sugen på. Jag måste ändå känna att jag kan och får ta något annat än det jag planerat. Jag vill inte att mina scheman ska vara tvång, utan bara hur min matdag ska se ut på ett ungefär. Sålänge jag inte väljer bort något så kan jag ju variera mig om jag är sugen på nått helt annat.

Nog om maten. Vet ni? Jag ska gå upp till HELTID (08:00-17:00) från och med den 26 maj. Herregud! Det kommer bli skitjobbigt, men ändå roligt. Kommer tjäna bra med pengar... kommer ha massor över som jag ska spara till Thailandresan och massa annat skoj. Frågan är bara hur jag gör med kliniken. Men min chef sa att det bara var att säga till om jag måste gå. Så jag kanske får ha bestämda dagar då jag ska till kliniken, typ torsdagar. Det löser sig nog! Men nu har jag två heltidsjobb. Bli frisk, och mitt riktiga jobb. Får se hur det kommer gå...!

Hoppas ni haft en bra dag! Pusss

Kommentarer
Postat av: amelia

vart har dina bilder på vad du ätit försvunnit? du satt inte upp en idag :( jag tycker alltid det varit kul att se dom, du är bra fotograf!! och så en sak, skulle du vilja sätta upp din matlista eller ditt matschema? det skulle vara till stor glädje! GRATTIS till jobbet :D

2008-05-16 @ 17:28:16
Postat av: Cornelia

Amelia: Har tyvärr inte haft tid.. =/ Men det lär jag få nu i helgen ;) Jag har inte fått nått matschema än, men jag får väl det snart... eller jag vet inte. Kanske :) Men isåfall skriver jag det i bloggen!

Tack ska du ha! Kram! :D

2008-05-16 @ 17:32:20
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Ida

Åh, vad roligt med heltidsjobb!

2008-05-16 @ 17:40:12
URL: http://marblehouse.blogg.se/
Postat av: sara (enimängden)

hej cornelia! var inte igår;) läser din blogg dagligen dock. nu måste jag dock lämna en kommentar! jag blir nästan lite osäker på om du verkligen borde gå upp i heltid redan! jag har själv jobbat 25% i ett halvår nu, och visst känns det som att man vill gå upp i tid för att få mer pengar samt känna sig mer "normal". men tänk efter före! är du verkligen redo? ville bara säga det.. att du ska ta det lugnt! jag tror du behöver det. massa kramar från mig :-)

2008-05-16 @ 17:46:32
Postat av: Solli

Din blogg har blivit jättefin! Den var fin redan från början...men layouten är merstilren nu och det är lätt att hitta i menyn oxå :o)

Du kommer klara av dina två "heltidsjobb" galant! Det är jag helt säker på. Så länge du sätter upp mål och satsar på att nå dom så kommer du att gå långt!

Ha en toppenhelg!

2008-05-16 @ 22:00:08
URL: http://sollis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0