Torsdag 22 maj

Idag om 4 månader fyller jag 20 år. Alltså den 22 september. Shit, 20 år! Har bara 4 månader kvar som tonåring. Känns som det bara går utför nu, haha. Men det är egentligen nu livet börjar på riktigt. Man kan göra vad man vill, bilda egen familj, försörja sig själv, resa. Massor! Ska bjuda jättemånga på min 20 årsdag. Vill ha en stor fest!

Igår kväll gjorde jag en jättegod fruktsallad. Melon, banan och körsbär med en stor klick kesella, kanel och kardemumma över. Sen drack jag ett glas vatten med psylliumfrön, som är bra för magen när man är förstoppad. Ska börja dricka/äta sånna varje dag. Höll dock på att spy när jag drack dom, fyfan vad äckligt! Bättre att ha dom i gröten på morgonen istället. Fast det är inte så jättegott det heller... bättre att dricka dom och sen är det över. Haha!
Idag är det sista dagen jag slutar tidigt! Sista lediga eftermiddagen. Herregud, hur ska jag palla? Men jag måste, ett litet tag i alla fall. Måste se hur jag klarar det. Det är ju bara ca 5 veckor kvar till jag har semester, det måste jag orka!

Egentligen skulle jag in på vårdcentralen nu idag men jag vill jobba. Tar det på lördag istället, hoppas det går. Annars blir väl dendär läkaren sur! Jag skulle egentligen haft med mig provresultaten igår, men jag hade inte hunnit ta dom. Hon bara "nu går du in imorgon!". Öh. Kände mig som en brottsling när jag var där. Hon bara "spyr du?!" och sen när jag sagt nej, så sa hon "får jag kolla på tänderna"... liksom shit?! Visst att en del ljuger, men frågar man och man får ett svar, då får man väl lita på personen? Varför inte bara strunta i frågan och enbart ta en titt på mina tänder? Snacka om att dra alla över samma kant. "Hon är anorektiker, hon ljuger". Tillit är väl ändå något man måste känna om någon ska kunna hjälpa en?

Blir mer och mer irriterad ju mer jag tänker på gårdagens besök hos den läkaren. Jag hatar när de ska sitta där och mala på om hur faarligt det är och blabla. Hon vet ingenting om min bakgrund. Jag vet exakt vad som kan hända med min kropp, och som händer med min kropp just nu. Inte fan har det gjort mig friskare!! Hon sa faktiskt att det var ett bra sätt att "skrämma en" på, så att man ska börja ta hand om sig själv igen. Så enkelt är det inte!! Inte i mitt fall. Jag vet precis vad som kan hända, att tarmar kan spricka, hjärtat stanna... inte fan gör det mig friskare! Hon fick mig att framstå som att jag var lite dum i huvudet som inte fattade vad jag gjorde med min kropp. Men HEY, jag vet exakt. Jag har till och med upplevt det mesta (fysiska grejer), som HON inte har (och ja det vet jag eftersom hon sagt det).

Nu måste jag gå. Börjar jag skriva har jag svårt för att sluta. Men ha det bra idag! Puss o kram

Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Oj att tarmar kunde spricka, det hade jag faktiskt ingen aning om. Hur då? Om du orkar berätta alltså :)



Ja jag tycker faktiskt också att din läkare verkade en aning mysko. Som jag uppfattar det så verkar det som att hon tyckte att är man anorektiker så måste man vara pinnsmal och inte äta någonting :S

Att man alltså måste vara extrem. Hallå liksom!!



Oki doki. Det förstår jag och njut av varenda sekund :) men du när du börjar jobba heltid sen så måste du lova att försöka ta det lugnt. Det är viktigare att du inte blir sämre, än att jobbet ska gå bra.

(hoppas du tar det rätt)

Jag vet lättare sagt än gjort, men försök iallafall att tänka på dig själv lite iallafall.



Jag har heller inga planer för idag. Ska nog försöka kurera mig lite. Har ganska ont i halsen och är ganska så förkyld. Sen mot kvällen ska jag till kliniken och äta middag. Dvs om jag orkar!



Hoppas din dag blir bra.

Tänker på dig!

Kramisar<3

2008-05-22 @ 07:42:18
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Madelina

Så himla retsamt när läkare inte förstår vad det handlar om... Man tappar liksom förtroendet för dem innan de ens börjat försöka hjälpa en. Skrämseltaktiken funkade inte på mig heller. Om logiken varit den starka rösten i allt detta hade väl ingen blivit sjuk. Man VET ju att det är fel att inte ta hand om sig själv, att gå ner i vikt och så vidare... Ändå händer det, mot ens vilja på något konstigt sätt. Och att berätta om alla hälsorisker är egentligen bara att påpeka det uppenbara. Man vet om det. Man vet bara inte hur man ska ta sig ur det utan att må sämre.



Jag svamlar på... Hoppas att du får en fin dag!

2008-05-22 @ 09:41:03
URL: http://livsaptit.blogspot.com
Postat av: Josse

Verkade vara lite okänslig den där läkaren men samtidigt så är det nog väldigt vanligt att anorektiker ljuger så det klart hon måste kolla ordentligt så att det du säger verkligen stämmer. Tillit är ju inget man känner så första gången utan det är något som förhoppningsvis kommer att växa fram mellan er. Och precis som hon inte har en aning om vad du har gått igenom i ditt liv så har ju inte du heller någon aning om hur hennes liv har sett ut så att säga att du har gått igenom massor som hon inte har var ju en jäkla dum kommentar om någon du inte ens känner? Jag hoppas iaf att du trivs bättre med henne med tiden, jobbigt att behöva träffa en läkare som man inte gillar.



Sen undrar jag varför min bloggadress inte är giltig? står så varje gång jag försöker fylla i den i bloggadress-fältet.

2008-05-22 @ 10:03:12
Postat av: Cornelia

Josse: Vad har hennes liv med min behandling att göra? Ingenting! Ska hon arbeta med känsliga, sjuka människor får man faktiskt tänka på vad man säger. Helt okej om hon hade gjort en grundlig undersökning, MEN. Fråga mig då inte om jag spyr om man ändå inte tror på mitt svar. Ser inte någon anledning till att göra så.



Och det med din bloggadress. Du måste skriva http:// innan adressen, inte www.



Kram!

2008-05-22 @ 10:36:45
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Josse

ingenting? det sa jag inte, var bara ett påpekande där för din kommentar. precis som hon inte vet vad du har gått igenom så har ju inte du någon aning om vad hon har gått igenom heller. har varit med om flera gånger att folk har sagt "jag har gått igenom saker som hon/han aldrig har varit med om" så känner dom inte ens personen. tycker det låter så dumt bara att anta en sådan sak.

sen skriver jag http.. funkar tyvärr inte ändå. ha en bra kväll!

2008-05-22 @ 14:56:52
Postat av: Amanda

Det lät inget vidare gott att dricka psylliumfrön sådär. Jag brukar äta såna antingen nerblandade i müsli eller med grekisk yoghurt. Blandar man också i lite florsocker i den grekiska yoghurten blir det som en efterrätt :)

2008-05-22 @ 15:05:44
Postat av: Cornelia

Josse: Fattar ändå inte vad det spelar för roll vad hon har för bakgrund. Det var hon som ställde frågorna till mig, inte tvärtom.



Okej, då vet jag inte. Det verkar ju funka för andra, och det funkar för mig.

Detsamma!



Amanda: Nej det är viiiidrigt. Men men, hellre det än att ha ont i magen :P

2008-05-22 @ 15:18:38
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Nina

"Jag har till och med upplevt det mesta, som HON inte har." exakt vad vet du om hennes liv och vad hon har upplevt? Førstår inte øverhuvudtaget vad det har med saken att gøra?

2008-05-22 @ 16:53:08
URL: http://shallange.blogg.no
Postat av: e

Provat katrinplommon för magen? Det blir en jävla fart. :P

2008-05-22 @ 20:11:13
URL: http://eelvelin.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag brukar blanda i olika saker i min smoothie, som havregryn, linfrön eller andra fröer och så...Allting mixas sönder och frukten gömmer smaken. Perfekt!

2008-05-22 @ 23:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0