Svar på frågor

Igår fick jag lite frågor av en läsare här på bloggen, så jag tänkte ta mig tid till att svara på dessa. Älskar ju frågor så ni får gärna ställa dom om ni har några!

Vad är ditt favoritrecept?
Favoritrecept vet jag inte om jag har faktiskt... brukar faktiskt inte följa recept speciellt ofta. Jag tycker bättre om att komma på själv och röra ihop något smarrigt. Annars tycker jag att menyse.com har en himla massa spännande recept!

Vad är din favoritdryck?
Fläderblomssaft, te och latte

Vilken är din favoritlåt?



Vad gör du när du är ensam hemma sjuk en vardag?
Oj det var himla längesen jag var hemma pga sjukdom. Men jag brukar mysa ner mig i soffan med en bra film, hunden i famnen och något gott att äta. Gärna en tallrik med skivad färsk frukt och te med mjölk.

Vad är din favorit sysselsättning på veckosluten?
Antar att du menar helgen? Jag tycker om att umgås med vänner, gå på bio och äta naturgodis, går gärna ut på nån bar, eller stanna hemma och mysa med hyrfilm och äta plockmat. Supermysigt!

Brukar du dricka alkohol?
Nej verkligen inte. Men det händer absolut att jag tar en drink när jag är ute!

Vilken är den bästa bok du någonsin läst?
"Pojken som kallades det" är en av de bästa.

Hur mycket tränar du per vecka?
För mycket enligt min sjukgymnast.

Vad har du för sommarplaner?
Jag ska åka iväg med en kompis. Troligen Turkiet, Alanya! Annars ska jag mest träffa vänner, göra utflykter och annat somrigt!

Vad gör du när du bara känner att allting är helt meningslöst och du mår riktigt illa pga ätstörningen?
Brukar skriva av mig eller ta en promenad. Det brukar bli bättre då!

Hur hanterar du svåra känslor och jobbiga stunder?

Jag har en tendens att skjuta undan jobbiga känslor och händelser istället för att jobba bort det. Men ibland pratar jag med mamma som alltid lyssnar.

Har du haft någon pojkvän, om så för hur länge sedan?
Ja. Det var några år sen! Känner inte att det hade funkat just nu heller. Jag har tyvärr för mycket med mig själv att jobba med först.

Hur stor del av dagen går för dig åt till tankar som har med ätstörningen att göra?
90% kanske. Större delen av dagen i alla fall.

Vad tycker du mest om att baka?
Hmm kanelbullar kanske? Eller pepparkakor är kul!

Vad är enligt dig ett måste att köpa inför sommaren 2008?
Många fina armband, solbrillor, byxdress (ni vet shorts och top som sitter ihop), bikinis och snygga sandaler (gärna hööööga!)

_________________

Fler frågor och fler svar kommer här!!

Vad brukar du lägga i maten när du själv rör ihop recepten? Äter du mest vegetariskt med tofu och soija eller vad är det du gillar? Äter du någonsin efterrätt? Vad allt är enligt sjukdomen inte förbjudet för dig till efterrätt?
Beror ju lite på vad jag lagar. Men kyckling är ett exempel som jag ÄLSKAR! Då brukar jag göra couscous blandat med spenat och mango till. Riktigt gott!
Nja, det händer att jag äter vegetariskt, någon gång i veckan. Men tofu är väl ingen favorit. Till misosoppa när man äter sushi är det gott, men inget jag brukar äta direkt.
Jadå det händer att jag äter efterrätt! På valborg åt jag t.ex blåbärssmulpaj. Jättegott! En icke förbjuden efterrätt består väl av frukt skulle jag tro, med en klick kesella på. Men nej... inte många efterrätter är "tillåtna".

Hurdana solbrillor är ett måste i sommar?
Jag älskar pilotbrillor, så för mig är det ett måste!

Pojkan som kallades det är verkligen ASBRA!! Har du läst resten av D Pelzers böcker?!
Nej jag har tyvärr inte det. Men jag ska absolut ta och läsa dom! I sommar kanske.

Jag har märkt att jag har ganska samma boksmak som du! specielt böcker med någon med psykiska problem och ätstörning tycker jag är intressanta.. tips?
Mattillåtet är en jättebra bok. Dock en faktabok, men den är läsvärd!! Fick mig att ändra inställning till maten ganska rejält faktiskt. Idag lånade jag faktiskt Simmar-Emma på biblioteket. Den handlar om bulimi. "I himlen får jag äta" är också en bra bok jag läst. Hemsk, men bra.

Vad tränar du?
Styrketräning och i konditionsväg går jag promenader.

Vad är din favoritfilm? Tycker du om komedier skräckfilmer romantiska eller vilken sorts tycker du mest om?
The Notebook, helt klart. Jag älskar romantiska!! Men äventyr och fantasi tycker jag väldigt mycket om också. Och tecknat SÅKLART!!

Tänkte kolla vad du gör för övningar när du tränar, för du tränar väl hemma? Tänkte styrketräning och så?
Sånna man lärde sig i skolan typ, haha. Knäböj, utfall, armhävningar och annat för hela kroppen.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Hörru Cornelia :) När ska du få din .se-adress? Såg nämligen att itsrocky.se fått sin. Kram!

2008-05-14 @ 14:51:54
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: linda

tack <33

2008-05-14 @ 15:32:41
Postat av: antonia

vad brukar du lägga i maten när du själv rör ihop recepten? äter du mest vegetariskt med tofu och soija eller vad är det du gillar? äter du någonsin efterrätt? vad allt är enligt sjukdomen inte förbjudet för dig till efterrätt?

2008-05-14 @ 15:34:36
Postat av: amanda

hurdana solbrillor är ett måste isommar? :)

2008-05-14 @ 15:35:42
Postat av: Nikki

Pojkan som kallades det är verkligen ASBRA!! Har du läst resten av D Pelzers böcker?! rekomenderar

2008-05-14 @ 15:36:32
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: carolina

jag är snart påväg till bokhandeln.. vill du lista alla dina favoritböcker :P jag har märkt att jag har ganska samma boksmak som du! specielt böcker med någon med psykiska problem och ätstörning tycker jag är intressanta.. tips?

2008-05-14 @ 15:38:31
Postat av: Millan

vad tränar du?

2008-05-14 @ 15:38:55
Postat av: Tilda

vad är din favoritfilm? tycker du om komedier skräckfilmer romantiska eller vilken sorts tycker du mest om :)

2008-05-14 @ 15:39:42
Postat av: Josse

tänkte kolla vad du gör för övningar när du tränar, för du tränar väl hemma? tänkte styrketräning och så?

2008-05-14 @ 16:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0